Както вече знаете, предложението на ЕС иска от производителите на автомобили да намалят емисиите на CO2 от новите автомобили до нула, като това трябва да се случи до 2035 година. Първи на това решение се противопоставиха Германия и Италия, но сега Германия прави съюз със седем европейски държави, които ясно и категорично се противопоставят на забраната за ДВГ.
В стремежа си към опазване на околната среда производителите на автомобили в Европейския съюз (ЕС) вече имат краен срок, който трябва да спазят. До 2035 година всички нови автомобили трябва да имат нулеви емисии на CO2. Не всички членове на ЕС обаче са съгласни с решението. От доклад на Reuters става ясно, че Германия е сформирала съюз с няколко европейски държави, за да се противопостави на споменатата забрана на двигателите с вътрешно горене (ДВГ).
Седемте участващи държави са Чешката република, Словакия, Италия, Полша, Румъния, Унгария и Германия – всички техни транспортни министри наскоро проведоха среща, за да обсъдят какво трябва да се промени в решението на ЕС.
Германският министър на транспорта Фолкер Висинг каза в изявление, че предложението на ЕС трябва да се промени незабавно. Той добави, че подходът изглежда грешен, като посочи, че има "неутрален по отношение на климата начин" за запазване на автомобилите с двигатели с вътрешно горене. Новосъздаденият съюз се интересува от отделна категория за превозни средства с ДВГ, които могат да работят с въглеродно неутрални горива и след 2035 година.
Последният ход на ЕС към забрана на продажбата на нови бензинови и дизелови автомобили до 2035 г. се случи миналия месец. Новото законодателство изисква производителите на автомобили да намалят емисиите на CO2 от новите превозни средства до нула до същата година.
В допълнение, законът налага и 55 процента намаление на емисиите на CO2 за нови автомобили и 50 процента за ванове до 2030 г. ЕС ще премахне своите стимули за превозни средства с нулеви и ниски емисии до 2030 г. Производители, които произвеждат между 1000 и 10 000 нови коли годишно ще трябва да се съобразят с новите правила, докато производителите, регистриращи по-малко от 1000 нови превозни средства годишно, ще са освободени от разпоредбите.
Няколко автомобилни производители вече предприеха стъпки за тестване на използването на алтернативни горива като синтетични такива и водородна енергия, които Porsche и Lamborghini проучват . Дори Toyota експериментира с двигатели с водородно гориво, започвайки с Prius , който трябва да пристигне със споменатата настройка до 2025 година.