Last news in Fakti

27 Ноември, 2023 09:41 9 631 28

Забраняват на начинаещите шофьори да шофират през нощта, да карат с над 110 км/ч и да управляват тежки SUV-та

  • начинаещи водачи-
  • правила-
  • забрани-
  • ес
Забраняват на начинаещите шофьори да шофират през нощта, да карат с над 110 км/ч и да управляват тежки SUV-та - 1

Новите правила на ЕС имат за цел да повишат безопасността по пътищата, по-специално да намалят броя на смъртните случаи. В момента около 20 000 души загиват трагично по пътищата на страните от Общността всяка година. Авторите на проекта смятат, че благодарение на иновациите през 2050 г. броят на смъртните случаи ще бъде намален до нула.

На новите шофьори ще бъде забранено да шофират през нощта, т.е. от 0:00 до 6:00 часа. Това решение, наред с други неща, има за цел да намали броя на хората, които управляват превозни средства под въздействието на алкохол. Това обаче не е единствената забрана, която ще важи за водачи с малък опит. Начинаещ шофьор няма да има право да управлява автомобил с тегло над 1.8 тона. Тоест, пътуванията с по-големи SUV-та ще трябва да бъдат забранени за начинаещи.

Новите правила няма да се прилагат веднага за всички страни от Европейския съюз. Очаква се през следващата година да бъде взето решение за тяхното прилагане и стандартизиране в общността. Има обаче държави, които още догодина ще въведат новите разпоредби.

Например в Германия от 1 януари ще влезе в сила по-строг закон. Според inside-digital.de хората, които ще получат шофьорската си книжка през 2024 г., ще получат категория B+. Това ще означава, че новите шофьори няма да могат да шофират през нощта, да карат SUV или да надвишават скорост от 110 км/ч. Тази информация предизвика много спорове, но въпреки това промените са напът да се въведат и в останалите държави от ЕС.


Поставете оценка:
Оценка 3.6 от 38 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Гост

    42 6 Отговор
    У Бг-то всичко е позволено, подобни забрани не важат

    Коментиран от #3, #4

  • 2 Пилотът Гошу

    33 3 Отговор
    Славчев, стига писа глупости, още през септември писаха, че горепосочените щуротии не влизат в сила. 21.09. та са си го откриеш сам ...
    Да не говорим за1,8 тона и СУВ ... Едно А6 3.0 тди минава 1,8т ... Колите масово са по 1,5т-1,6т и то с двигатели по 1,6л ...

    Коментиран от #15

  • 3 Местния Козар

    33 4 Отговор

    До коментар #1 от "Гост":

    Напротив, гледай как най късно на 1-ви февруари ще ги вкарат у нас, ако има съпротива ще кажат както винаги, че ги задължават от ЕС и толкоз.

    Коментиран от #5

  • 4 Пилотът Гошу

    27 5 Отговор

    До коментар #1 от "Гост":

    Гореизброените щуротии са мозъчните напъни на една френска "политичка" от зелените им. Никой нищо не е приемал.
  • 5 Пилотът Гошу

    13 1 Отговор

    До коментар #3 от "Местния Козар":

    Той има предвид за неспазването на какво ли не у нас, предимно от разни елементи. Поне така мисля.
  • 6 оня с коня

    14 12 Отговор
    хубави правила, но у БГ няма кой да ги налага.
    Ушевите виждат рушвети, не да съблюдават за реда.

    Коментиран от #25

  • 7 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    33 8 Отговор
    Напъни на безМОЗЪЧНИ мислители‼️‼️‼️
    С какво шофирането в 23:00 се различава от това след 01:00❓
    А значи ли , че ако поради трафик или спукана гума, водачът не успее са се прибере преди нула часа,
    ще трябва да спи на пет километра от дома си ❓
    Колите на ток 90% са над 1 800кг ❗
    Коя камера ще разпознае дали водачът няма право да кара с над 110км/ ч❓
    🤔🤔🤔

    Коментиран от #23, #28

  • 8 Мдааммм

    23 1 Отговор
    "...ще бъде намален до нула...",СЕРИОЗНООО....?!
  • 9 Анонимен

    30 0 Отговор
    Някои още не са разбрали, че най-сладките катастрофи в БГ са с убити и тежко ранени. Там се завъртат най-големите пари. Ако няма катастрофи, половината съдилища трябва да ги закриват. То са експертизи, вещи лица, чси-та, кръвнини, регресни дела. Само един убит в ПТП прави след това 10 човека в системата богати.
  • 10 про паднал як

    51 5 Отговор
    едно време в казармата на 18 години се качваш и караш танк, бтр, огромен камион станция.... а сега либeрастите се пoбъркаха... следващата забрана ще е да не можеш да караш кола ако си бял и хетеро мъж и ако не си веган

    Коментиран от #11, #12, #13, #16

  • 11 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 12 а също

    23 3 Отговор

    До коментар #10 от "про паднал як":

    така ти дават и калашник с два пълнителя по 30 патрона да кибичиш на пост, което е голяма отговорност, защото хора разни, психики разни и не се знае на някой точно в тоя момент какво ще му прищракне с тоя калашник....
  • 13 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 14 Разни старци карат СЮВ

    13 8 Отговор
    И младите ще трябва да треперят да карат малолитражни
    В по силен автомобил не се блъскай и с по богат шофьор не се съди
  • 15 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 16 САП

    28 3 Отговор

    До коментар #10 от "про паднал як":

    Курсовете за категория "С" (професионална за камиони) се караха на 17 години, а 18 години я взимаш.

    Само, че тогава от възраст 7-8 години почваше да ти се набива в главата отговорността за действията ти, а сега до 14 години не могат да стоят сами в къщи.
    Хеле да работят нещо "Децата имат права".
    Стана ли на по 20 години те са малки още.
    Преди момчетата на 18 години отиваха в казармата и се сблъскваха брутално с правилото "всяко действие има последствие" и че няма кой да те отърве от глупостите които си извършил.
    Най-отрезвяващо беше като вкарат някой от наборите ти в дисципа( от моя бяха двама) И не за глупости. Единия за загубен автомат със 120 бойни патрона(тариката го беше продал и му коства 5 години затвор), другия за кражби на муниции докато е бил наряд на погребите.
  • 17 дарк фючър

    22 4 Отговор
    И как, ще разпознаят, кой е зад волана и кара колата със 130 да кажем, значи съвсем дкоро доста добре, ще чипират населението? Сещате се, че "младият водач" може и на 45 да е изкарал книжка!
  • 18 Айде

    24 3 Отговор
    Поредна глупост! Как се определя кой е начинаещ!? Много хора сядат зад кормилото години след като вземат книжка, особено младите! А и много от не начинаещите са откачалки!
  • 19 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 20 Фукти

    18 1 Отговор
    На 22г шофьор с 40тон камион и 300000км пробебег в цяла Европа,в България се води като не опитен шофьор на лек автомобил.Много добре.
  • 21 Тъпак до тъпата майнольо

    17 1 Отговор
    Трябва да забранят малоумници да пишат закони🤨
  • 22 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 23 Чичо Гошо

    8 1 Отговор

    До коментар #7 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    Да не говорим, че ако си млад водач,както го формулираха и работиш на смени през ноща как ще се прибереш примерно? Отиваш на работа в 19:00 примерно и се прибираш с такси ли?
  • 24 Циник

    12 0 Отговор
    А на младите селски джигити и на кифлите кога ще им вземат книжките? Безопасността по пътищата автоматично ще се повиши поне с 500 процента.
  • 25 Ъхъ

    3 3 Отговор

    До коментар #6 от "оня с коня":

    През нощта не може, ама през деня може. Много са им убави правилата.
  • 26 М3 333 кс

    1 0 Отговор
    Новите шофьори първо трябва да тренират с колички произведени от мач бокс , и след това да се качат на истински коли.
  • 27 Гост

    0 0 Отговор
    Чудесен закон. Дано по-скоро го въведат и у нас. Е, ясно е, че ще има и изключения, които да извиняват прегрешението на тези правила.
  • 28 ЗЕЛЕНСКИ

    0 0 Отговор

    До коментар #7 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    ТО И ТИ СИ ЕДНА СПУКАНА ГУМА ОТ БАЩА ТИ АКО ЗНАЕШ КОЙ Е