През 2021 година Renault обяви официално, че ще възроди компактния хечбек с моделното означение 5, като го превърне в модерен електромобил с дизайн вдъхновен от ретро модела на французите. След като тогава видяхме концепта, сега от Renault са почти готови със серийния модел и решиха да ни разкрият какво ще се крие под обвивката на колата.
Към момента знаем, че хечбекът ще бъде построен на платформата CMF-B EV и ще споделя до 70% от частите си с Clio и Captur, които също разчитат на тази платформа, но за двигатели с вътрешно горене. По този начин компанията се надява да свали разходите с около 30% в сравнение със Zoe, чието последно поколение виждаме в момента на пазара. За разлика от него, обаче, новото Renault 5 ще има четири големи модула, вместо 12 отделни като при Zoe.
Това ще позволи намаляване на теглото с 15 килограма и по-добър енергиен поток. Заедно с това ще се подсили и подът, което от своя страна ще доведе до по-малко шум и вибрации. Окачването в задната част ще бъде многораменно, което е рядкост за този сегмент. Това вероятно се прави и с оглед на очакваната наточена версия, която от Alpine ще представят в близко бъдеще.
Не се споменава почти нищо за задвижването с изключение на това, че ще бъде използван електромотор с технологии от Megane E-Tech с нова вътрешна архитектура за намалено тегло и размери.