Въпреки факта, че Volkswagen и Porsche са част от един концерн, мненията на техните лидери относно перспективите на двигателите с вътрешно горене се различават значително. В скорошно интервю за Automotive News Europe шефът на марката Volkswagen Томас Шефер говори за бъдещи електрически модели, които постепенно ще заменят традиционните автомобили с двигатели с вътрешно горене.
По-специално, той говори за серийната версия на "народния" електрически концептуален автомобил ID.2all, който ще струва по-малко от 25 хиляди евро, както и за предстоящото пенсиониране на хечбека Volkswagen e-up! - тази година малкият електрически автомобил празнува 10 години от началото на производството, а в средата на 2024 г. ще излезе в заслужена почивка.
Шефер сподели мнението си и за синтетичните горива, които могат да спасят двигателя с вътрешно горене от планирано изчезване. Ще припомним, че до 2035 г. в Европа планират да забранят продажбите на автомобили с класически двигатели с вътрешно горене - изключение ще бъде направено само за автомобилни производители с малък производствен капацитет, които произвеждат малки суперколи и други редки автомобили (по-малко от хиляда копия годишно).
В името на екологията след 12 години гамата на масовите марки трябва да се състои изключително от автомобили с нулеви емисии на CO2 - тоест електрически превозни средства. Но има алтернативи - това е водород , както и синтетично гориво, което може да се използва за зареждане на автомобили с ДВГ без никакви последствия за околната среда. В момента активно в тази посока работи Porsche - най-близкият технологичен партньор на марката Volkswagen в едноименния концерн.
Ръководството му се чуди как да поддържа класическите бензинови двигатели живи, за да не прехвърли всичките си модели на електрическа тяга, и инвестира много пари в развитието на тази област (Porsche вече построи завод за синтетично гориво в Чили). Томас Шефер обаче смята, че дебатът за синтетичните горива е „безполезен шум“, тъй като до средата на следващото десетилетие ерата на двигателите с вътрешно горене „ще свърши по един или друг начин“.
В същото интервю Шефер обяви планове марката Volkswagen да увеличи дела на продажбите на електрически превозни средства до 80% до 2030 г. и напълно да премине към "батерийни" модели през 2033 г. (поне в Европа), без да чака общоевропейската забрана. В същото време ръководителят на германската марка зададе риторичен въпрос: "Защо да харчите цяло състояние за остаряла технология, която наистина няма да донесе никаква полза?" И под „остаряла технология“, разбира се, той има предвид двигателите с вътрешно горене.
В началото на април стана известно, че следващото поколение модели Passat и Tiguan, които се готвят да дебютират преди края на тази година, заедно с новия SUV T-Roc (дебютът му ще се състои през 2025 г.), ще бъдат последните нови Volkswagen-и за европейския пазар без електрически надстройки.
Следователно обещанията за представяне на Golf "девет" с двигател с вътрешно горене след няколко години вече са автоматично изоставени от компанията - през следващата година семейството хечбеци и комбита от осмо поколение ще претърпи планиран фейслифт, но от края на десетилетието легендарният модел ще остане в историята. Въпреки че е възможно името Golf да отиде на хибридна или електрическа кола в бъдеще, но това вече няма да е същият автомобил.