Volkswagen възнамерява да върне аналоговите бутони в колите си. Това решение взе и обяви официално, новият председател на компанията Томас Шефер. Той говори за тази промяна още през октомври 2022 година.
Сега обаче решението е окончателно, а причината за изоставянето на сензорите е проучването на новата комисия за работа с клиенти. Както се оказа, много от потребителите на автомобили с марката Volkswagen предпочитат класическите органи на управление. Според Шефер "интуитивният потребителски интерфейс" е ключов за производителя.
ID.2all беше първата концепция на марката с класически бутони в салона. В допълнение към превключвателите, включително и тези на волана, изложбената кола показа и физически бутони за бърз достъп под екрана на информационно-развлекателната система.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Петър
Коментиран от #4, #10
09:30 28.04.2023
2 разгеле
09:34 28.04.2023
3 Гайгер
Коментиран от #5, #6, #14
09:43 28.04.2023
4 Браво
До коментар #1 от "Петър":
Много точно казано!На ме лично ми харесва да натискам бутони и да въртя потенциометъри.Определено има чар, усет, че ти контролираш устройството а не то теб.При колата е още един + машинално без да поглеждаш и разсейваш можеш да пуснеш и спреш нещо примерно парно и да смениш степените на вентилатора без дори и да поглеждаш.
09:46 28.04.2023
5 Дуньо простия
До коментар #3 от "Гайгер":
Дреме им на германците, ко щял да им спре китаеца. Човека в пост 2 е посочилосновната причина.
Коментиран от #9
09:48 28.04.2023
6 Този коментар е премахнат от модератор.
7 дом
09:59 28.04.2023
8 Бла
10:03 28.04.2023
9 Гайгер
До коментар #5 от "Дуньо простия":
Ами тогава да ги пуснат и с манивела , след като обичате да въртите .Коментиран от #15
10:04 28.04.2023
10 Джон
До коментар #1 от "Петър":
Стига си говорил глупости. Физическите бутони също са технология, просто е фиксирана, триизмерна и тактилна. Физическите бутони могат да компенсират липсата на вариететност, като бъдат модални - да имат състияния, тоест да изпълняват различни функции в зависимост от контекста, но това ни връща към проблемите на "тъч" бутоните - трябва пак да се гледа в дисплея, за да знаеш коя е текущата модалност (състоянитето) на системата. Разковничето е в баланса - да се ограничат броя на функциите изведени на преден план, както прави Апъл и постепенно да се извеждат допълнителни, "advanced" функции, когато потребителят пожелае. Това разбира се е трудно да се постигне и го може само - Апъл.10:07 28.04.2023
11 Пилот на Ферари
Бутони , бутони , бутони ..... и поне 15 бутона дето не можеш да разбереш за какво са .
Коментиран от #12
10:13 28.04.2023
12 Бла
До коментар #11 от "Пилот на Ферари":
Далече съм от идеята , за табло само в бутони. Но , според мен, не ангажирам никого с мнението ми, Радиото и отоплението, трябва да с бутони. Докато караш, да можеш да нагласиш - температура, сила на вентилатор и респективно станция, сила на звука, без да гледаш и да се разсейваш, това е целта !10:15 28.04.2023
13 Механик
Едно е в тъмното с пръсти да напипаш бутона, без да си сваляш погледа от пътя, а е съвсем друго да търсиш бутона с поглед и през това време да не виждаш пътната обстановка.
Едно е да контролираш (визуално) прибори "стрелкови/аналогов" тип (погледа ти е запомнил НОРМАЛНОТО положение на тия стрелки), друго е да гледаш числени стойности и мозъка ти да смила информацията.
Всичко останало е шарения за повярвали в уникалността си модерни жендъри.
Коментиран от #16, #22
10:26 28.04.2023
14 Дуньо простия
До коментар #3 от "Гайгер":
Много са боси германците бе... Затова от 10 коли ако хванеш, 7-те са с горивна с-ма "бош", пък останалите с "сийменс". Китаец сигурно ги е измислил. В техникума съм учил и ел. т-ка, и електроника, не помня да са ми преподавали за китайски учени, дето да са измислили и открили нещо в тая област.10:41 28.04.2023
15 ПМНпмнп
До коментар #9 от "Гайгер":
Аз лично съм съгласен! На единият ми мотор си му ритам манивелата и не ми пречи. Както и на косачката ѝ дърпам въжето. Дори и дърпането на смукача не ми пречи. Поне като не иска да тръгне знам защо и как да го накарам да тръгне.10:48 28.04.2023
16 Гост
До коментар #13 от "Механик":
Пазарът иска нови модели на всеки 2-3 години. Разработката на нови модели е скъпо начинание, а и маржовете зависят от бройките, които продаваш. Колкото по-високи бройки продаваш, толкова можеш да си позволиш по ниски маржове, но по-вискоа конкуретноспособност. Това са реалностите на пазара и ако не ги следваш - пазарът те изхвърля. Сега относно технологиите. Един телевизор с функция за докосване може да се програмира много по-лесно за нови функции и да се напасне на стила на новия модел - както по функционалност така и по дух на интериора (линии на таблото, цветове, усещане, ергономия и т.н). Физическите бутони трябва да се произведат с нови шприц форми (инструменти), да се сглобят ръчно от работници/роботи, за да се актуализира даден модел. Това струва пари - струва много пари и съответно забавя развоя и намалява маржовете на печалбата. От друга страна аналоговите прибори като стрелки и т.н можеш да ги анимираш и на дисплей. Не че съм против копчетата и стрелките - напротив харесват ми. Харесвам дори и ц-к ключета в кокпита, но това са реалностите на пазара и автомобилните производители се адаптират към тях, за да оцелеят.Коментиран от #17, #20
12:03 28.04.2023
17 ХВТхвт
До коментар #16 от "Гост":
Описаното от теб е абсолютно вярно, но иронията е, че въпреки намалелите разходи за развой и внедряване, цените на новите модели (или може би "новите") не само, че не намаляват, а постоянно нарастват. А другата ирония е, че доставчиците на всички тези телевизори предлагат едно и също като "бекенд" на автопроизводителите (и там мечтата на всички мениджърчета е да има "платформи"), само сменят "графиките", т.е. в един момент се оказва, че телевизорите на всички нови модели са общо взето еднакви. Но, както ти казваш, пазарът си иска шареничкото и това е.Коментиран от #18
13:31 28.04.2023
18 Гост
До коментар #17 от "ХВТхвт":
Така е. Абсолютно си прав. Просто съм работил в бранша и знам за какво става въпрос. Едно копче от напасването му на дизайна, през чертежите, през тестовете колко хиляди пъти ще бъде натиснато, през настройките му за натиск, изтъркване, през шприцформите му, та един, та два, та три доставчика, складови наличности, сглобяване на поточните линии и т.н. Като сравниш с един дисплей, който вече е тестван и внедрен в няколко милиона бройки и 2-3 фейслифта и само чака да бъде програмиран, не излиза сметката. И да пазарът си иска шаренийката, да цъка нещо там водача, някои работят в колата, говорят по телефони, пускат филми на децата и т.н.13:40 28.04.2023
19 Факт
14:14 28.04.2023
20 Гост
До коментар #16 от "Гост":
Адаш, колата не е телевизор и сравнението не е уместно.14:39 29.04.2023
21 незнайко
16:07 29.04.2023
22 евала баце
До коментар #13 от "Механик":
е тва е точния отговор! От-до!дори тив диодни лентови осветления вътре са ужасно разсейващи нощно време.
Истината е не, че трябва да се изключват а да се забранят с закони, някои от тия модерни простотии.
Ти караш кола, не лудница!
Аз дори напоследък взе страшно да ми харесва да гася телефони, радиото и да си карам колата на нейния си шум... Спокойствие и се наслаждаваш на пътя, просто кеф...
А айдиото ми е злобно с злобни кабели и кондензатори...
21:06 05.03.2024