28 Април, 2023 09:21 3 554 22

Volkswagen се връща към физическите бутони

  • volkswagen-
  • физически бутони

Сега решението е окончателно

Volkswagen се връща към физическите бутони - 1

Volkswagen възнамерява да върне аналоговите бутони в колите си. Това решение взе и обяви официално, новият председател на компанията Томас Шефер. Той говори за тази промяна още през октомври 2022 година.

Сега обаче решението е окончателно, а причината за изоставянето на сензорите е проучването на новата комисия за работа с клиенти. Както се оказа, много от потребителите на автомобили с марката Volkswagen предпочитат класическите органи на управление. Според Шефер "интуитивният потребителски интерфейс" е ключов за производителя.

ID.2all беше първата концепция на марката с класически бутони в салона. В допълнение към превключвателите, включително и тези на волана, изложбената кола показа и физически бутони за бърз достъп под екрана на информационно-развлекателната система.


Поставете оценка:
Оценка 4.9 от 29 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Петър

    59 2 Отговор
    Технологиите отнемат от чара и душата на машината и прекъсват живата връзка между водача и автомобила.

    Коментиран от #4, #10

  • 2 разгеле

    58 2 Отговор
    Не е само Фолксваген ,много други производители започнаха да връщат физическите бутони ,тъй като се установи абсолютно безспорно ,че изцяло дигиталните кокпити са опасни при каране ( заради разсейването на водача ) ,неудобни и дразнещи ,както и прекалено сложни ,като меню. Констатацията не е моя ,на "Ауто мотор унд шпорт" е.
  • 3 Гайгер

    14 30 Отговор
    Ами като им спрат Китайците таблетите , щат нещат пак с копчетата . Немците са много боси в електрониката.

    Коментиран от #5, #6, #14

  • 4 Браво

    41 2 Отговор

    До коментар #1 от "Петър":

    Много точно казано!
    На ме лично ми харесва да натискам бутони и да въртя потенциометъри.Определено има чар, усет, че ти контролираш устройството а не то теб.При колата е още един + машинално без да поглеждаш и разсейваш можеш да пуснеш и спреш нещо примерно парно и да смениш степените на вентилатора без дори и да поглеждаш.
  • 5 Дуньо простия

    24 3 Отговор

    До коментар #3 от "Гайгер":

    Дреме им на германците, ко щял да им спре китаеца. Човека в пост 2 е посочил
    основната причина.

    Коментиран от #9

  • 6 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 7 дом

    19 3 Отговор
    БРАВО. Мразя дисплеи, обожавам бутони. Много бутони, като в космически кораб. БРАВО!
  • 8 Бла

    28 3 Отговор
    Много добра идея. Сегашната ми кола, има бутони само за увеличени/намаление на радиото, авариини светлини, отключване/заключване и клапата за циркулация на въздуха. Честно казано, е доста неудобно, когато искаш да нагласиш радиото, да влизаш в 5 менюта , за да избереш станция или 3 менюта да оправиш парното докато караш.
  • 9 Гайгер

    8 29 Отговор

    До коментар #5 от "Дуньо простия":

    Ами тогава да ги пуснат и с манивела , след като обичате да въртите .

    Коментиран от #15

  • 10 Джон

    8 14 Отговор

    До коментар #1 от "Петър":

    Стига си говорил глупости. Физическите бутони също са технология, просто е фиксирана, триизмерна и тактилна. Физическите бутони могат да компенсират липсата на вариететност, като бъдат модални - да имат състияния, тоест да изпълняват различни функции в зависимост от контекста, но това ни връща към проблемите на "тъч" бутоните - трябва пак да се гледа в дисплея, за да знаеш коя е текущата модалност (състоянитето) на системата. Разковничето е в баланса - да се ограничат броя на функциите изведени на преден план, както прави Апъл и постепенно да се извеждат допълнителни, "advanced" функции, когато потребителят пожелае. Това разбира се е трудно да се постигне и го може само - Апъл.
  • 11 Пилот на Ферари

    7 18 Отговор
    А някой да каже нещо за интериора на Мерцедес от преди 15-20 години . И не само на Мерцедес ...
    Бутони , бутони , бутони ..... и поне 15 бутона дето не можеш да разбереш за какво са .

    Коментиран от #12

  • 12 Бла

    22 4 Отговор

    До коментар #11 от "Пилот на Ферари":

    Далече съм от идеята , за табло само в бутони. Но , според мен, не ангажирам никого с мнението ми, Радиото и отоплението, трябва да с бутони. Докато караш, да можеш да нагласиш - температура, сила на вентилатор и респективно станция, сила на звука, без да гледаш и да се разсейваш, това е целта !
  • 13 Механик

    32 2 Отговор
    Леко-полеко ще върнете всичко старо, защото е надежно, интуитивно и ОСЕЗАЕМО. Едно е да натиснеш бутон и да почувстваш как той сработва, друго е да "пипаш по стъклото" и да не знаеш задейсвано ли е бутончето.
    Едно е в тъмното с пръсти да напипаш бутона, без да си сваляш погледа от пътя, а е съвсем друго да търсиш бутона с поглед и през това време да не виждаш пътната обстановка.
    Едно е да контролираш (визуално) прибори "стрелкови/аналогов" тип (погледа ти е запомнил НОРМАЛНОТО положение на тия стрелки), друго е да гледаш числени стойности и мозъка ти да смила информацията.
    Всичко останало е шарения за повярвали в уникалността си модерни жендъри.

    Коментиран от #16, #22

  • 14 Дуньо простия

    16 2 Отговор

    До коментар #3 от "Гайгер":

    Много са боси германците бе... Затова от 10 коли ако хванеш, 7-те са с горивна с-ма "бош", пък останалите с "сийменс". Китаец сигурно ги е измислил. В техникума съм учил и ел. т-ка, и електроника, не помня да са ми преподавали за китайски учени, дето да са измислили и открили нещо в тая област.
  • 15 ПМНпмнп

    16 2 Отговор

    До коментар #9 от "Гайгер":

    Аз лично съм съгласен! На единият ми мотор си му ритам манивелата и не ми пречи. Както и на косачката ѝ дърпам въжето. Дори и дърпането на смукача не ми пречи. Поне като не иска да тръгне знам защо и как да го накарам да тръгне.
  • 16 Гост

    6 7 Отговор

    До коментар #13 от "Механик":

    Пазарът иска нови модели на всеки 2-3 години. Разработката на нови модели е скъпо начинание, а и маржовете зависят от бройките, които продаваш. Колкото по-високи бройки продаваш, толкова можеш да си позволиш по ниски маржове, но по-вискоа конкуретноспособност. Това са реалностите на пазара и ако не ги следваш - пазарът те изхвърля. Сега относно технологиите. Един телевизор с функция за докосване може да се програмира много по-лесно за нови функции и да се напасне на стила на новия модел - както по функционалност така и по дух на интериора (линии на таблото, цветове, усещане, ергономия и т.н). Физическите бутони трябва да се произведат с нови шприц форми (инструменти), да се сглобят ръчно от работници/роботи, за да се актуализира даден модел. Това струва пари - струва много пари и съответно забавя развоя и намалява маржовете на печалбата. От друга страна аналоговите прибори като стрелки и т.н можеш да ги анимираш и на дисплей. Не че съм против копчетата и стрелките - напротив харесват ми. Харесвам дори и ц-к ключета в кокпита, но това са реалностите на пазара и автомобилните производители се адаптират към тях, за да оцелеят.

    Коментиран от #17, #20

  • 17 ХВТхвт

    11 1 Отговор

    До коментар #16 от "Гост":

    Описаното от теб е абсолютно вярно, но иронията е, че въпреки намалелите разходи за развой и внедряване, цените на новите модели (или може би "новите") не само, че не намаляват, а постоянно нарастват. А другата ирония е, че доставчиците на всички тези телевизори предлагат едно и също като "бекенд" на автопроизводителите (и там мечтата на всички мениджърчета е да има "платформи"), само сменят "графиките", т.е. в един момент се оказва, че телевизорите на всички нови модели са общо взето еднакви. Но, както ти казваш, пазарът си иска шареничкото и това е.

    Коментиран от #18

  • 18 Гост

    5 4 Отговор

    До коментар #17 от "ХВТхвт":

    Така е. Абсолютно си прав. Просто съм работил в бранша и знам за какво става въпрос. Едно копче от напасването му на дизайна, през чертежите, през тестовете колко хиляди пъти ще бъде натиснато, през настройките му за натиск, изтъркване, през шприцформите му, та един, та два, та три доставчика, складови наличности, сглобяване на поточните линии и т.н. Като сравниш с един дисплей, който вече е тестван и внедрен в няколко милиона бройки и 2-3 фейслифта и само чака да бъде програмиран, не излиза сметката. И да пазарът си иска шаренийката, да цъка нещо там водача, някои работят в колата, говорят по телефони, пускат филми на децата и т.н.
  • 19 Факт

    12 1 Отговор
    Да се изкажа в заключение : помните ли вица за Иванчо и козата : "Другарко, и аз мога и тате може, ама козата си иска пръча !!! Та правилния начин е ... този!
  • 20 Гост

    2 1 Отговор

    До коментар #16 от "Гост":

    Адаш, колата не е телевизор и сравнението не е уместно.
  • 21 незнайко

    5 0 Отговор
    Физическите бутони са по надеждни и ремонтно пригодни . Дисплеите с тъчскрийн в крайна сметка стигат до управление на релета или транзистори като изпълнителен механизъм . Простичко казано като откаже дисплея ( електрониката ) ВСИЧКИ функции отказват да се управляват !!!
  • 22 евала баце

    0 0 Отговор

    До коментар #13 от "Механик":

    е тва е точния отговор! От-до!
    дори тив диодни лентови осветления вътре са ужасно разсейващи нощно време.
    Истината е не, че трябва да се изключват а да се забранят с закони, някои от тия модерни простотии.
    Ти караш кола, не лудница!
    Аз дори напоследък взе страшно да ми харесва да гася телефони, радиото и да си карам колата на нейния си шум... Спокойствие и се наслаждаваш на пътя, просто кеф...
    А айдиото ми е злобно с злобни кабели и кондензатори...