Китайската компания Chery ще бъде първият автомобилен производител, който ще използва натриево-йонните батерии на CATL. Производителят на батерията обяви официално това, но все още не се знае точно кога и на кой модел ще се монтира батерията CATL Na-Ion.
CATL представи първото поколение на своята натриево-йонна батерия през юли 2021 г. и обяви, че ще създаде верига за доставки за новата технология до 2023 г. Ако се спазват сроковете, то новият модел трябва да се появи още тази година.
Наскоро в Китай възникна своеобразна надпревара кой първи ще използва натриево-йонни клетки в масовите електрически превозни средства. През февруари сравнително неизвестният производител на батерии Hina Battery представи три вида натриево-йонни батерии и обяви партньорство с автомобилната компания JAC.
Вече е създаден тестов автомобил, базиран на Sehol EX10 (Sehol е съвместно предприятие между JAC и Volkswagen Anhui). След това през март Farasis Energy обяви, че ще достави Na-Ion клетки на JMEV.
Все още не е известно какви технически данни ще получат серийните натриево-йонни батерии, които CATL ще достави на Chery. През 2021 г. CATL заявиха, че клетките са с енергийна плътност от 160 Wh/kg, като същевременно обеща увеличение до 200 Wh/kg за следващото поколение.
Това означава, че клетките с натриеви йони ще бъдат почти сравними с LFP клетките. На събитие през ноември 2022 година представител на CATL обеща батерии за електрически превозни средства с пробег до 400 километра.
Освен това CATL вече е обсъждал хибридни батерийни пакети, направени от литиево-йонни клетки и натриево-йонни клетки в миналото. Това е идея, имаща за цел да допълни предимствата на двете технологии - по-високата енергийна плътност на литиево-йонните клетки и предимствата на цената, доставката на суровини, бързото зареждане и нискотемпературната производителност на Na-йонните клетки.