Contemporary Amperex Energy Service Technology (CAES), собственост на производителя на батерии Contemporary Amperex Technology Limited (CATL), обяви стартирането на мрежа от бързо сменяеми акумулаторни станции за електрически превозни средства. За тази цел компанията разработи компактна тягова батерия Choco-SEB (от смяна на електрически блок, или „сменяем електрически блок“), специална станция за зареждане и смяна и мобилно приложение, чрез което потребителите могат да резервират необходимия брой батерии. На първия етап услугата Evogo ще работи в десет града в Китай.
Една станция Evogo заема три стандартни паркоместа и съдържа до 48 универсални тягови батерии Choco-SEB. Заявената мощност на "шоколадовите блокчета" е 26,5 киловатчаса. Технологията Cell-to-pack означава, че клетките се сглобяват директно в блок за подобряване на заетостта, но специфичният капацитет все още е малък - 160 ватчаса на килограм. Всяка батерия е оборудвана с безжична BMS система за управление и осигурява до 200 километра пробег. Нещо повече, Choco-SEB са съвместими с 80 процента от електрическите автомобили на пазара, както и с модели, които ще бъдат пуснати на пазара през следващите три години.
По план ще може да се постави един, два или три блока в електрически автомобил. В зависимост от разстоянието на пътуването, потребителите на услугата ще могат да резервират необходимата батерия чрез специално приложение. Инсталирането на батерията е напълно автоматизирано и отнема около минута. Интересното е, че възможността за подмяна се определя не само от наличието на батерии с необходимия формат, но и от размера на автомобила. Към момента пътническите и търговските модели от класове A, B и C са подходящи по размер.
Компанията обаче вече води преговори с други производители. В първата фаза мрежата на Evogo ще работи в десет града в Китай и с течение на времето CATL се надява да се развие от търговец на батерии до доставчик на енергийни услуги. Nio, BAIC и Geely вече имат свои собствени мрежи от станции за бърза смяна на батерията.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Този коментар е премахнат от модератор.