Отидете към основна версия

48 304 111

Да го духат бедните или защо скоро няма да караме електромобили

  • електромобили-
  • продажби-
  • европа-
  • българия

Електрически коли само за богатите страни? Тъжната реалност в Европейския съюз

Възможността за закупуване на ново електрическо превозно средство зависи до голяма степен от икономическия фактор, или иначе казано от възможността да си го позволите. Проучване на ACEA разкрива неравенствата в това отношение между страните от Европейския съюз.

Има много изследвания върху електрическите превозни средства. Те се опитват да ни дадат глобална и точна визия за текущата ситуация на процеса на преход, който преживяваме и който трябва да доведе до електрическа и устойчива мобилност.

Резултатите от проучването на ACEA в Европа показват перфектна рентгенова снимка на настоящата реалност на електрическите автомобили и инфраструктурата за зареждане в Европа.

Европейската асоциация на производителите на автомобили анализира една тъжна реалност: огромният дисбаланс, който съществува в навлизането на електрически превозни средства в различните страни на Стария континент.

Да, през 2022 г. всяко пето превозно средство , регистрирано на нашия континент, е било електрическо или plug-in хибридно превозно средство (21.6 процента). Проучването обаче разкрива, че в повече от половината страни от Европейския съюз посоченият пазарен дял е под 9 процента .

На какво се дължат тези големи разлики? ACEA се фокусира върху точната информация: средния доход или годишния нетен доход на гражданите на тези страни. Изводът е ясен: много повече електрически и плъгин хибриди се продават в страни, където средният доход е по-висок.

Докладът на ACEA отбелязва ясна разделителна линия в Европа: от една страна, страните от север и запад и от друга, тези от изтока и юга, които са с по-ниски пропорции по отношение на приемането на електрическите автомобили.

Изводът е, че високата цена на електрическите превозни средства продължава да бъде една от пречките за достъп до превозно средство с тази технология. Въпреки това, тази пречка не е еднаква за различните държави.

Нека видим първо, данните за страните, в които има по-голям пазарен дял за електрически и plug-in превозни средства , като анализираме тяхното ниво на годишен нетен доход в същата таблица:

От другата страна на монетата са данните на ACEA за страните с най-нисък процент на навлизане на превозни средства с тази технология и тяхната огромна разлика също и в нивото на средния доход:

От ACEA посочват два важни фактора , които трябва да помогнат за обръщане на тази ситуация или поне за насърчаване на навлизането на технологиите за електрификация в най-лошите страни в проучването: повече стимули за тяхното закупуване и ускоряване на инсталирането на точки за зареждане. а у нас не се прави нито едното, нито другото.

Поставете оценка:
Оценка 4.1 от 66 гласа.

Свързани новини