20 Юли, 2023 09:49 8 031 14

Dacia Sandero губи титлата си на бестселър в Европа

  • автомобили-
  • продажби-
  • европа-
  • tesla model y-
  • dacia sandero

Първата позиция за полугодието е за електрическия автомобил Tesla Model Y

Dacia Sandero губи титлата си на бестселър в Европа - 1

Европейският пазар е в процес на трансформация, при която приоритетите на купувачите се изместват към най-достъпната електрическа кола на Tesla, Model Y. Това се доказва от резултатите от продажбите за първото полугодие на тази година. Според данните, електрическият автомобил на Tesla води убедително, изпреварвайки бившия лидер на пазара Dacia Sandero.

Освен това разликата в обемите на продажбите на Tesla Model Y и Dacia Sandero за първите шест месеца на годината не е никак малка. От електрическия автомобил са продадени 125 144 екземпляра, а от румънския субкомпактен хечбек, който е с двигател с вътрешно горене - 118 883 автомобила. Така за първи път в историята на Европа отчетът за първото полугодие за продажбите е доминиран от електрически автомобил.

На трето място е субкомпактният Volkswagen T-Roc с резултат от 107 249 коли. Четвъртата позиция, със 102 082 екземпляра се държи от Opel Corsa, която е следвана по петите от своя френски "брат" Peugeot 208 - 101 151 екземпляра. След първата петица списъкът с бестселъри продължава с Renault Clio, Toyota Yaris Cross, Volkswagen Tiguan, Volkswagen Golf и Dacia Duster, която затваря топ 10.

В Европа през юни са продадени 1.045 милиона автомобила, което е ръст от 17.8%, сравнено с резултатите от аналогичния период от на 2022 година. Данните са официални и са от доклада на Европейската асоциация на производителите на автомобили (ACEA).


Поставете оценка:
Оценка 3.4 от 14 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 бай Кольо

    17 12 Отговор
    Чиста проба лъжа!
  • 2 ти да видиш

    24 7 Отговор
    Къде ще ми сравнявате кола за 100 бона с кола за 30 нещооо

    Коментиран от #11

  • 3 123456

    11 15 Отговор
    Каквито и класации да правят , накрая пак се сещат за Тойота !
  • 4 До долните

    10 11 Отговор
    Каквото и да ми говорът факта е един че там където стигам с електричка стигам и с ве образен осмак.Ьа какво тогава ми е електричката
  • 5 РЕЖЕКТ

    17 5 Отговор
    Трябва да се забрани на производителите да произвеждат толкова много модели. Един модел трябва да се произвежда 5-8 години и чак когато има възможност да е с 30 % по-производителен новия, тогава да се започне. А то сега какво. Една марка хиляди модели, десетки хилидя разновидности. После те мислели за природата. Чушки.
  • 6 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 7 АзСъмРеалист

    30 3 Отговор
    Когато в Европа най продаваната кола е за 100,000+++лв, а в бг караме 20 годишни таралясници за 2-3к разбираш, колко си назад
  • 8 тъй шъй

    26 4 Отговор
    Парата ги бие европейци. Това е причината за покупка на скъпи електрокари. Колкото и да не му се иска на българина, западните европейци са все по-богати.

    Коментиран от #12

  • 9 Най разумното

    2 8 Отговор
    ..нещо е да се прокара закон в града само на ток,извън градско двг понеже се отнася за недоразвита държава като БГ :)
  • 10 Класика

    5 5 Отговор
    Както с ковид! Репресии,терористични закони и заплахи и след време за 1 - то място ще се състезават само климатичните убийци и убийците на човешкото здраве ел колите!... Амин...
  • 11 гост

    8 3 Отговор

    До коментар #2 от "ти да видиш":

    Точно това , че кола за 100 бона бие по продажби кола за 30 показва колко голямо е падението на кюмбетата !! И това дето не го пише в статията , Модел У е продал 125 хиляди броя , при 42 хиляди за първата половина на миналата година !! Това е ръст от почти 300 % !!!!! При ръст на целия пазар от под 18 % !! Всъщност ако махнеш растежа на Тесла и другите електромобили ще се види , че двг има СПАД , а не растеж !!
  • 12 гост

    4 5 Отговор

    До коментар #8 от "тъй шъй":

    В България също за първите 6 месеца Модел У е на първо място в премиум сегмента над 60 000 лева , като разликата с модели на същата цена и повече на Мерцедес , Ауди и БМВ е в ПЪТИ , а не в проценти !!

    Коментиран от #14

  • 13 Байо

    7 0 Отговор
    Да видят наште комплексари че на запад хората купуват малолитражки.Май само тука всеки втори търси расов автомобил ако ще да е на двадесет години
  • 14 Отново

    1 5 Отговор

    До коментар #12 от "гост":

    лъжа лъжа лъжа и пак лъжа!!!!
    Къде е тази смешка у за 60 000 лв и колко бройки имат регистрирани в БГ????
    Хайде стига с измислиците…. ти с умряла тесла, кога????