Отидете към основна версия

50 076 60

Тествахме новото Renault Clio. Вижте и колко струва у нас

  • renault-
  • clio-
  • тест

Брюксел, Белгия. Екип на mobile.bg от мястото на събитието.

С течение на годините свикнахме най-продаваната кола на Renault, носеща моделно обозначение Clio, да преминава през доста сериозни промени в имиджа си. Сякаш досегашния модел излиза от мода и се появява нещо по-шикозно. Въпреки различията във визията на своите генерации, тази кола винаги се радва на сериозен интерес. Сега на ход е фейслифт на последната, пета генерация, която не изневерява на дизайнерския подход. Най-новата версия на малкия автомобил е сериозно обновена външно, като целта е да да съответства на екстериора на най-новите модели на френския производител.

Екстериор

Основните акценти, свързани с новата, по-модерна визия личат от новия светлинен подпис (визираме новите LED светлини), новата емблема и супер ефектните черни надписи на модела отзад. 17-цоловите джанти допълват модерното и спортно излъчване на Clio.

В резултат на това, както можете да видите и от снимките, които направихме по време на първото тестово шофиране в Белгия, Clio има дизайн на предната част, подобен на електрическия автомобил Renault Megane E-Tech и семейното SUV Renault Austral. И подобно на Austral, новото Clio се предлага в нова гама от най-високо ниво на оборудване, наречена Esprit Alpine, вдъхновена от отбора Alpine F1 на Renault. Но Clio не привлича клиенти само с външен вид.

Гамата от двигатели е ясна: можете да имате версия с еднолитров бензинов мотор или с 1.6-литров хибриден силов тракт (както при другите нови хибридни и електрически автомобили на Renault , версията с 1.6-литров мотор е обозначена с E-Tech). Интерес за българския пазар ще представлява и вариантът с фабрична газова уредба.

Разбира се, Clio не е единствената малка кола, която в наши дни можете да получите с хибридна технология - Honda Jazz и Toyota Yaris я използват от години. А в този силно оспорван клас има и много конкуренти с обикновени двигатели, от Opel Corsa и VW Polo до Audi A1 и Mini.

И така, след като направихме първите изпитания на модела, се опитваме да си отговорим на въпроса: Renault Clio добра покупка ли е и ще продължи ли да е бестселър на марката? Ще ви разкажем и дали интериорът ни впечатли със своята практичност и дали производителността и управлението са на ниво спрямо конкурентите. Ще покрием и темата за цената на обновената версия, както и други полезни неща.

Двигатели и ходови характеристики

Започваме с базовият еднолитров трицилиндров бензинов агрегат на Renault Clio (TCe 90), който произвежда мощност от 90 к.с. и се предлага с шестстепенна механична скоростна кутия. Ефективността му не може да се нарече оптимална, шумничък е, а ускорението от 0 до 100 километра в час отнема доста - 12.2 секунди. Определено този мотор е слабичък за Clio, но пък ако се използва основно за градско шофиране ще свърши работа.

Съвсем "друга бира" е версията, оборудвана с хибриден силов тракт или иначе казано с 1.6-литровия хибрид (E-Tech 145). Този силов тракт е със системна мощност от 145 к.с., което прави ускорението от 0 до 100 значително по-добро - 9.3 секунди. Подаването на мощността е плавно и може да се определи като линейно. За разлика от базовото TCe 90, хибридната версия използва автоматична скоростна кутия.

При ускоряване от място се усеща леко замисляне, за да се събуди бензиновият двигател, но пък скоростната кутия сменя предавките достатъчно плавно. Не е CVT (като при Yaris, например) и определено се усеща доста по-добре. Все пак тази трансмисия е разработка на екипа на марката, отговарящ за Ф1 болидите на Alpine. Ако искате по-динамично шофиране, тоест десният педал е натиснат по-сериозно тя държи скоростите доста по-дълги, за да извлече максимума от двигателя при ускорение, но при нормално шофиране, както вече споменахме, сменя предавките неусетно.

Въпреки че по стандартите на малките автомобили не бихме описали Clio като неудобно, то не може да заобича несъвършените пътни настилки така добре, както автомобилите от по-висок клас. Но сравнено с преките конкуренти предлага оптимална возия, която може да се определи по-скоро, като мека. Това се отразява минимално на т.нар. крен в завоите - колата се накланя доста повече от Mini, например, но това е за сметка на комфорта. Един от малкото минуси на Clio е свързан с по-слабата обезшуменост на колата спрямо пътната настилка. С други думи чувате по-големите неравности.

Макар да споменахме, че колата се накланя в завои, то при по-остри такива се усеща, че каросерията е под контрол, воланът е информативен и няма никакво чувство за забавление. Кормилното управление е доста точно и при по-високи скорости на магистрала, като единствено при маневриране трябва да въртите волана малко повече, отколкото бихте очаквали. А избирането на режим Sport добавя тежест във волана за допълнителна увереност.

Едно нещо е сигурно - тази кола се усеща леко и сигурно, а когато надцените уменията си контролът на стабилността се задейства адекватно, за да я овладее. С други думи Clio се усеща безопасно и предлага предвидими нива на сцепление.

В хибрида E-Tech първоначално се чува почти неуловимо "скимтене" от електрическия мотор, когато колата се движи само на ток. Когато двигателят с вътрешно горене се задейства, той го прави сравнително гладко (както при Jazz) и доста по-плавено от Yaris. Двигателят E-Tech е тих, когато ускорява, и звучи грубо, единствено когато го натискате сериозно.

Една от особеностите на този хибриден тракт е, че ако батерията е изтощена, двигателят ще се включи, за да я допълни. В трафика това може да ви изненада, защото двигателят е доста рязък, когато прави тази "операция". Спирачките са чувствителни, но бързо се свиква с тях. Можете също така да поставите скоростния лост в "B-режим", за да увеличите максимално регенеративното спиране за зареждане на батерията. Тогава можете почти изцяло да карате колата с един педал.

Що се отнася до разхода на гориво, то хибридната версия ни изненада доста приятно. По време на нашето тестово шофиране (което се състоеше от градско, извънградско и шофиране по магистрала), хибридът постигна впечатляваща комбинирана стойност от 4.2 литра на 100 километра пробег.

Интериор

Шофьорската седалка в Renault Clio има прилична степен на регулиране и повечето хора трябва да могат да се настанят удобно зад волана. Тя обаче няма лумбална настройка, така че ако искате такава, ще трябва да се ориентирате към далеч по-скъпия премиум сегмент, където се позиционира Audi A1, например. Седалките на високото ниво Esprit Alpine обаче се предлагат с по-спортни странични поддръжки и като цяло са оптимално ергономични - спортно изглеждащи, но същевременно комфортни.

Воланът е регулируем, а дизайнът на въздушна възглавница, интегрирана в него ви дава ясен изглед към десетинчовия инструментален панел или към седеминчовия цифров TFT екран, който се предлага още от базовите нива. Що се отнася до видимостта при маневриране, Clio предлага доста добра такава. Проблем е единствено по-вдигнатото задно стъкло, което намалява зрителното ви поле, когато гледате назад. Но пък за сметка на това получавате задни сензори за паркиране като стандарт за всички модификации, а с изключение на началното ниво Evolution, останалите разполагат и с предни сензори и камера за обратно виждане.

Стигаме до качеството на материалите и това на самата сглобка. По тези показатели смело можем да твърдим, че новото Clio е сред отличниците в класа си. Това, естествено не важи за базовата версия, която се характеризира с изобилие от твърди пластмаси, но всички следващи нива на екипировка изглеждат много по-елегантни, с меки на допир повърхности и тапицерии.

По отношение на пространството в колата, то е стандартно за субкомпактен автомобил. Отпред двама възрастни се чувстват достатъчно комфортно, дори и на дълъг път, като компромиси има на втория ред седалки. Пространството отзад в Clio е достатъчно за такава малка кола , но няма съмнение, че по-ръстов възрастен човек ще усети главата си много близо до тавана.

Багажното пространство е още една от отличителните черти на Clio пред конкуренцията. С 391 литра обем в (нехибридните) модификации, багажникът е не само по-голям от тези на своите съперници, но също така е по-голям от този на VW Golf, който е позициониран един клас по-горе. Това означава, че ще имате достатъчно място за пазаруване или дори за дълго пътуване през уикенда. Капацитетът на багажника на хибрида E-Tech е по-малък - 301 литра, но все още е по-голям от багажника на Toyota Yaris, но не и този на значително по-скъпата Honda Jazz.

Цена и крайна оценка

Това, което трябва да знаете е, че независимо от нивото на оборудване, Clio разполага с богата екипировка - LED фарове, автоматични чистачки на предното стъкло, безключов старт и достъп, автоматичен климатроник, сензорен екран за информация и задни сензори за паркиране са все екстри, които са включени в нивата на оборудване и за тях не се доплаща. А това не е без значение, особено ако избирате Clio за личен автомобил. Дизайнът е модерен, а качеството на интериора е на доста високо ниво.

С други думи можем да определим цената като адекватна (предвид новото нормално при новите автомобили). У нас тя започва от 31 990 лв. с ДДС и достига до 54 990 лв. с ДДС за върховото ниво Esprit Alpine и хибриден силов тракт E-Tech. За радост на много от потенциалните клиенти на модела у нас, новото Clio ще се предлага и с фабрична АГУ на пропан бутан, което е "екстра", предлагаща се от много малко конкуренти - основно от Dacia. Така, че в новото Clio почти всеки може да открие своя версия или с други думи ако търсите градска кола, която обаче да става и за по-дълги пътувания, то непременно обърнете внимание на Clio.

Поставете оценка:
Оценка 3.9 от 46 гласа.

Свързани новини