Отидете към основна версия

15 922 114

Учен от Харвард определи пробега, след който електромобилите стават безопасни за околната среда

  • електромобил-
  • пробег-
  • въглероден отпечатък-
  • околна среда

Дебатът за това дали електрическите автомобили наистина намаляват въглеродния отпечатък все още продължава, но проучване на завършилия студент от Харвард Лукас Уудли, публикувано в The Harvard Gazette , може да даде отговор на този въпрос.

Неговото изследване показва, че собствениците на електромобили трябва да карат средно най-малко 89 200 км без смяна на батерията, за да помогнат за опазването на околната среда.

Според статистиката собствениците на електрически автомобили в Европа и САЩ изминават средно от 15 до 22 000 км годишно. По този начин ще отнеме поне четири години, преди собствениците на електрически автомобили да успеят значително да намалят емисиите на въглероден диоксид в сравнение с работата на автомобили с двигатели с вътрешно горене.

Удли също така споменава в своето изследване, че бюджетните електромобили ще трябва да изминат близо 45 000 км, за да компенсират значителните емисии, генерирани от производството на батерии с нисък капацитет.

Ако електрическият автомобил е оборудван с голяма тягова батерия, тогава ще трябва да бъдат изминати над 105 000 км, за да се компенсира нейното производство. Проучването установи още, че много собственици на електромобили се отърват от своите електромобили дори преди да достигнат определения препоръчителен пробег, за да намалят въглеродния си отпечатък.

Тези собственици, които са болшинство, причиняват повече щети на околната среда. Уудли предположи, че за тези хора е по-добре да карат коли с двигатели с вътрешно горене.

„Ако шофирате много, вероятно сте много подходящи за шофиране на електрическа кола. От друга страна, ако рядко шофирате и превозното средство е паркирано предимно в гаража, тогава, напротив, ще бъде по-добре да притежавате кола с бензинов двигател“, казва Удли.

Поставете оценка:
Оценка 4 от 54 гласа.

Свързани новини