Last news in Fakti

15 Януари, 2024 10:07 3 030 9

Toyota вече работи върху електрическия автомобил с пробег от... 1200 км!

  • toyota-
  • твърдотелни батерии-
  • пробег

Това ще стане възможно благодарение на твърдотелни батерии, които ще се зареждат за 10 минути

Toyota вече работи върху електрическия автомобил с пробег от... 1200 км! - 1

Toyota потвърди плановете си да пусне в близко бъдеще електрическа кола с твърдотелни батерии и със система за 10-минутно бързо зареждане. По-интересното е, че японците твърдят, че пробегът на тази кола с едно зареждане ще надхвърли 1 200 км по цикъла WLTP.

Японците дразнят обществеността с технологията за твърдотелни батерии за електрически превозни средства от няколко години. През октомври миналата година обаче Toyota и японският петролен гигант Idemitsu Kosan официално обявиха, че ще разработват и произвеждат твърдотелни батерии за електрически превозни средства. Очаква се доставките на батериите да започнат през 2027 година.

Сега, Викрам Гулати, ръководител на Toyota Kirloskar Motor, потвърди плановете на компанията по време на инвестиционна среща в Индия. „След няколко години ще пуснем нашите електрически автомобили с твърдотелни батерии. Те ще направят възможно създаването на превозно средство, което ще се зарежда за 10 минути, осигурявайки пробег от 1200 км “, каза Гулати.

Според него Индия има за цел да стане глобална сила в прехода към електрически превозни средства, а Toyota планира да поеме водеща роля в този процес. Електрическите превозни средства представляват около 2% от общите продажби на автомобили в Индия миналата година, но страната има за цел да достигне 30% до 2030-а.

Годишните продажби на електрически превозни средства може да достигнат 10 милиона до края на десетилетието, според министъра на автомобилния транспорт на Индия. До 2030 г. Toyota пък планира да продаде около 3.5 милиона електрически коли, или около една трета от световните продажби. Компанията също така планира да пусне десет нови електрически модела в опит да настигне Tesla и BYD.


Поставете оценка:
Оценка 4.1 от 15 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Дежавю

    5 6 Отговор
    Пак ли?!
  • 2 Уса

    10 2 Отговор
    Тойота са най-купуваните и използвани коли в сащ,защото са здрави и надеждни.Да видите повредена и оставена тойота край магистралата е все едно да спечелите 5ца от тотото докато американски бол трошляци от висока класа
  • 3 Селянин

    14 1 Отговор
    Те батерията я имат от години, обаче е пет пъти по скъпа от нормалната технология в момента. Преди година-две японското правителство им отпусна 2 милиарда за развойна дейност по сваляне на цената на батерията и това ще стане рано или късно.

    Коментиран от #8

  • 4 гост

    7 7 Отговор
    Единствено важното е в последното изречение , " в опит да настигне Tesla и BYD " !!! А дано , ама надали , прекалено много проспаха !!
  • 5 Смело мога да кажа

    7 2 Отговор
    От публикациите свързани с използването на SSB в електроавтомобилите, че около 2030г сегашните им проблеми ще са преодолени напълно. 10 мин. зареждане на батерията от 0 до 100% е напълно приемливо. Това е според анкетите свързани с електромобилите в частност - време за зареждане. При цикъл на зареждане 20 - 80% това е грубо 700км пробег. Като се има предвид, че батериите се дозареждат при възможност а не се чака да се се разредят напълно тогава 50% допълване за под 5 мин. е съизмеримо с това на ДВГ.
    Успех!

    Коментиран от #6

  • 6 Антиелектрика

    7 1 Отговор

    До коментар #5 от "Смело мога да кажа":

    Прекалено си смел - зареждане 20 - 80% това е грубо 700км пробег. И това ще стане някой ден, но днес сме доста далеч от тази цифра. Реално 60% батерия ти стига за 150-250 км в зависимост от начина на шофиране и сезона.

    Коментиран от #7

  • 7 700км пробег

    4 1 Отговор

    До коментар #6 от "Антиелектрика":

    е на базата на информацията в статията. Не на база масова евтина електричка днес.
    Lucid Grand Touring и сега минава над 800км /516мили/ с едно зареждане. При цикъл 20 - 80 това е 495км.
  • 8 Ти да видиш

    0 0 Отговор

    До коментар #3 от "Селянин":

    "Преди година-две японското правителство им отпусна 2 милиарда за развойна дейност по сваляне на цената на батерията и това ще стане рано или късно."

    Не вярвам. Че защо им е да отпускат на най-голямата автомобилна компания пари за семки. Какво са за тях 2 милиарда? Ако искат ще хвърлят 20 милиарда за да я направят тази батерия, ама не искат, защото знаят че батериите са глупост. Знаят че бъдещето е във водорода и сега хвърлили десетки милиарди в тази посока. За какво им е батерия с 1200 км пробег за 10 минути, след като един водороден автомобил се зарежда за 500 км само за 5 минути?
  • 9 Антиматематик

    0 0 Отговор
    "Годишните продажби на електрически превозни средства може да достигнат 10 милиона до края на десетилетието, според министъра на автомобилния транспорт на Индия. До 2030 г. Toyota пък планира да продаде около 3.5 милиона електрически коли, или около една трета от световните продажби."


    Тези наистина живеят в друго измерение или аз не мога да смятам?

    Какъв край на десетилетието, каква 2030 година, като още за вече отминалата 2023 година бяха продадени над 10 милиона електромобила. Чисти електромобила само с батерии.

    Как точно toyota смята да настигне Тесла и BYD, след като те се очаква да продават по около 3,5 милиона още през 2025-26 година?

    Как ще продават по 1/3 от електромобилите в световен мащаб през 2030 година, след като тогава ще се продават около 50 милиона електромобила годишно? По една трета могат да продават Тесла и BYD, защото от сега са го планирали и са си подготвили веригите за доставки с дългосрочни договори.

    А toyota е планирала през 2030 година да продава повече водородни автомобили, отколкото електромобили. Да видим чии планове ще са по-близо до реалността. Не че някой ще ги постигне И те са примерно щяла да продава 20 милиона през 2030, но поне плановете са в правилна посока.