Отидете към основна версия

29 870 28

Off road тест на новата Skoda Yeti

  • тест-
  • skoda-
  • yeti-
  • haldex-
  • yeti outdoor

До съвсем скоро много хора определяха малкия кросоувър на Skoda като леко смешен. Със своите кръгли фарове Yeti изглеждаше като играчка и въпреки доброто търсене на модела чехите решиха да оправят този недостатък. Така се стигна до появата на нова, рестайлинг версия на малкото SUV. Хората от Млада Болеслав показаха иновацията през септември във Франкфурт, а сега проведоха и първите тестове. Те се състояха в Дюселдорф и нашият екип не пропусна възможността да се запознае отблизо с промените, характеризиращи сериозно обновения чешки кросоувър. Ето и нашите първоначални впечатления.

Екстериор

Първото, което се набива на очи, е новата "муцуна" на Yeti. Гореспоменатите кръгли фарове вече ги няма, в резултат на което автомобилът е станал значително "по-сериозен". Заради новата радиаторна решетка и новите предни светлини колата е фирмено разпознаваема и идентична с останалите нови модели на чешката марка. Дизайнерите на Skoda са предвидили два варианта - Yeti и Yeti Outdoor. Последният има за цел да наблегне на всъдеходните качества на автомобила, но това е само визуално. Версията Yeti Outdoor не разполага нито с по-висок клиренс, нито с някакви други допълнителни системи (с изключение на една спомагателна, за която ще стане дума по-долу), повишаващи проходимостта на малкото SUV. Идеята е визията на Yeti Outdoor да е "по-мъжествена". Дали ефектът е постигнат, можете да прецените сами от снимките. Разликата в цената между двата варианта е минимална, а външността се отличава по псевдоподкартерна защита, по-масивния рейлинг на покрива и различния въздухозаборник във формата на обърнат трапец.

Червеното Yeti е от предходната модификация, а бялото е обновената версия. Третият вариант е Yeti Outdoor, като разликите между двата се откриват най-вече в предницата.

Интериор

Промените във вътрешното пространство не са големи, но са точно на място. Чехите са обърнали внимание на по-качествени материали, седалките не са променени, но воланът е нов. Главната иновация е наличието на по-модерна мултимедийна система, включваща камера за заден ход и навигация. Иначе мястото за краката на водача и пасажерите е оптимално, багажното пространство не е голямо, но пък за сметка на това е доста функционално. Една от интересните дребни новости е постелката в багажника. Тя е с две лица, като от едната страна е гумирана. Уредите са компилация от електронни дисплеи и аналогови циферблати, като основните са разположени пред водача. Типично по немски, приборите на таблото са максимално опростени и информативни, без каквито и да било авангардни решения. Такива обаче съществуват по отношение на трансформацията в салона.

Задният ред седалки предлага възможност за сгъване на креслата самостоятелно едно от друго и имат реглаж на облегалката. Освен това може да бъде поръчана и предна сгъваема седалка, която увеличава още повече габаритите на товарното пространство.

Двигател и ходови характеристики

Основното, на което чехите наблегнаха по време на теста на обновеното Yeti, бяха неговите офроуд възможности. Автомобилът разполага със система Haldex от пето поколение, която се справя завидно добре с доста трудни терени. Версията Yeti Outdoor е снабдена с бутон, който включва специален всъдеходен режим. След неговото активиране педалът на газта става по-малко информативен, а ABS-ът влиза в действие по-късно. Налична е и система за подпомагане на спускането, която е напълно автоматична. Симулацията на самоблокиращи диференциали върши отлична работа и като цяло проходимостта на Yeti може да се определи като много добра, естествено имайки предвид класа, в който е позициониран моделът. Дори и на асфалт муфата Haldex предава 10% момент на задните колела

Що се отнася до двигателите, марката предлага голям избор от бензинови и дизелови ажрегати, както и шестстепенна DSG трансмисия. Най-оптимален за Yeti според нас е двулитровият дизел, който предлага отличен въртящ момент, достатъчно мощност и динамика. Още една от иновациите е предназначена за автоматично паркиране. Системата Automatic Parking Assistant е от второ поколение и позволява автоматично паркиране както паралелно, така и перпендикулярно.

Цена

Въпреки сериозния рестайлинг цените на Yeti почти не търпят промяна. Базовата версия само с предно предаване стартира от 31 630 лева, а най-наточеното изпълнение на Yeti Outdoor се предлага за 60 270 лева. В този диапазон се наместват всички 12 модификации, като цената варира спрямо наличната система за предаване на въртящия момент към колелата, двигател и ниво на оборудване. Цената на модела на старо можете да видите тук http://bit.ly/1ehCCEA.

 

Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини