До съвсем скоро много хора определяха малкия кросоувър на Skoda като леко смешен. Със своите кръгли фарове Yeti изглеждаше като играчка и въпреки доброто търсене на модела чехите решиха да оправят този недостатък. Така се стигна до появата на нова, рестайлинг версия на малкото SUV. Хората от Млада Болеслав показаха иновацията през септември във Франкфурт, а сега проведоха и първите тестове. Те се състояха в Дюселдорф и нашият екип не пропусна възможността да се запознае отблизо с промените, характеризиращи сериозно обновения чешки кросоувър. Ето и нашите първоначални впечатления.
Екстериор
Първото, което се набива на очи, е новата "муцуна" на Yeti. Гореспоменатите кръгли фарове вече ги няма, в резултат на което автомобилът е станал значително "по-сериозен". Заради новата радиаторна решетка и новите предни светлини колата е фирмено разпознаваема и идентична с останалите нови модели на чешката марка. Дизайнерите на Skoda са предвидили два варианта - Yeti и Yeti Outdoor. Последният има за цел да наблегне на всъдеходните качества на автомобила, но това е само визуално. Версията Yeti Outdoor не разполага нито с по-висок клиренс, нито с някакви други допълнителни системи (с изключение на една спомагателна, за която ще стане дума по-долу), повишаващи проходимостта на малкото SUV. Идеята е визията на Yeti Outdoor да е "по-мъжествена". Дали ефектът е постигнат, можете да прецените сами от снимките. Разликата в цената между двата варианта е минимална, а външността се отличава по псевдоподкартерна защита, по-масивния рейлинг на покрива и различния въздухозаборник във формата на обърнат трапец.
Червеното Yeti е от предходната модификация, а бялото е обновената версия. Третият вариант е Yeti Outdoor, като разликите между двата се откриват най-вече в предницата.
Интериор
Промените във вътрешното пространство не са големи, но са точно на място. Чехите са обърнали внимание на по-качествени материали, седалките не са променени, но воланът е нов. Главната иновация е наличието на по-модерна мултимедийна система, включваща камера за заден ход и навигация. Иначе мястото за краката на водача и пасажерите е оптимално, багажното пространство не е голямо, но пък за сметка на това е доста функционално. Една от интересните дребни новости е постелката в багажника. Тя е с две лица, като от едната страна е гумирана. Уредите са компилация от електронни дисплеи и аналогови циферблати, като основните са разположени пред водача. Типично по немски, приборите на таблото са максимално опростени и информативни, без каквито и да било авангардни решения. Такива обаче съществуват по отношение на трансформацията в салона.
Задният ред седалки предлага възможност за сгъване на креслата самостоятелно едно от друго и имат реглаж на облегалката. Освен това може да бъде поръчана и предна сгъваема седалка, която увеличава още повече габаритите на товарното пространство.
Двигател и ходови характеристики
Основното, на което чехите наблегнаха по време на теста на обновеното Yeti, бяха неговите офроуд възможности. Автомобилът разполага със система Haldex от пето поколение, която се справя завидно добре с доста трудни терени. Версията Yeti Outdoor е снабдена с бутон, който включва специален всъдеходен режим. След неговото активиране педалът на газта става по-малко информативен, а ABS-ът влиза в действие по-късно. Налична е и система за подпомагане на спускането, която е напълно автоматична. Симулацията на самоблокиращи диференциали върши отлична работа и като цяло проходимостта на Yeti може да се определи като много добра, естествено имайки предвид класа, в който е позициониран моделът. Дори и на асфалт муфата Haldex предава 10% момент на задните колела
Що се отнася до двигателите, марката предлага голям избор от бензинови и дизелови ажрегати, както и шестстепенна DSG трансмисия. Най-оптимален за Yeti според нас е двулитровият дизел, който предлага отличен въртящ момент, достатъчно мощност и динамика. Още една от иновациите е предназначена за автоматично паркиране. Системата Automatic Parking Assistant е от второ поколение и позволява автоматично паркиране както паралелно, така и перпендикулярно.
Цена
Въпреки сериозния рестайлинг цените на Yeti почти не търпят промяна. Базовата версия само с предно предаване стартира от 31 630 лева, а най-наточеното изпълнение на Yeti Outdoor се предлага за 60 270 лева. В този диапазон се наместват всички 12 модификации, като цената варира спрямо наличната система за предаване на въртящия момент към колелата, двигател и ниво на оборудване. Цената на модела на старо можете да видите тук http://bit.ly/1ehCCEA.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 аноним
за това не се купуват ..
реклами,рестайлинги,фейслифтинги , Непродавеминги
60270 лв .......отва е Виц ;)
това са пари да Ауди А-3 4Х4 в Германия
Коментиран от #2
11:05 20.11.2013
2 skier
До коментар #1 от "аноним":
Но започва от 31 000. Коя друга джипка освен Дачия и Грейт Уол са на такава цена? А тук говорим за немско качество. Отлично и непретенциозно е новото Йети, при това на добра цена.Коментиран от #3
11:07 20.11.2013
3 Станимир Христов
До коментар #2 от "skier":
Що за джипка е според теб една такава само с предно предаване...нищо лично но винаги ми е било смешно когато прочета за SUV само с един задвижващ мост, представете си само TOYOTA LAND CRUISER с предно11:28 20.11.2013
4 Борчо
Коментиран от #5
11:45 20.11.2013
5 skier
До коментар #4 от "Борчо":
Ми не съм съгласен - Йети и Кашкай са абсолютно аналогични кросоувъри и както казваш с еднаква цена. Качеството също е еднакво според мен. Въпрос на предпочитание е, но според мен са еднакви.Коментиран от #6
12:08 20.11.2013
6 Станимир Христов
До коментар #5 от "skier":
При NISAN във по-високите нива на оборудване вече имаме една от наи-добрите на пазара CVT(безстепенна) кутии, нещо с което автомобилостройтелите от Германия скоро няма да могат да се похвалят. Това според мен мнооого отдалечава Нисан от Шкода...Коментиран от #7
12:12 20.11.2013
7 Славчо Димитров
До коментар #6 от "Станимир Христов":
DSG е скоростна кутия с два съединителя. В случая при Йети тя е шестстепенна с два "мокри" съединителя и по никакъв критерий не отстъпва на безстепенното недоразумение на японците. Виж, 7-степенното DSG на VW със "сухите" съединители дава дефекти и не е доизпипано, но това на Йети е отлично. Новият Халдекс също е перфектен.Коментиран от #8
12:17 20.11.2013
8 Станимир Христов
До коментар #7 от "Славчо Димитров":
ОК, приемам критиката. Виждам че явно сте доста запознат, бихтели ми обяснили защо според вас японското е "недоразумение", а на Субару по-добра ли е вариаторната кутия и с какво е по-лоша кутията на Лексус да речем от тази на Йети..., благодаря за отговора предварително.Коментиран от #9
13:53 20.11.2013
9 Славчо Димитров
До коментар #8 от "Станимир Христов":
Малко крайно се изразих. Нямам предвид Нисан, а по-принцип безстепенните трансмисии. Не ги харесвам. Правят ги защото са по-евтини, но са доста по-мудни от истинските автоматици. А пък въпросното DSG с два съединителя (не сухи) e страхотна трансмисия, която според мен превъзхожда всяко едно CVT.14:03 20.11.2013
10 Stone Kold
Коментиран от #13, #26
14:24 20.11.2013
11 Stone Kold
14:25 20.11.2013
12 Stone Kold
14:25 20.11.2013
13 Troll
До коментар #10 от "Stone Kold":
Купи си такъв Мерцедес щом искаш, но после не викай много гори, едната гума е 500лв. нова и че нямаш пари да смениш маслото муКоментиран от #16
15:18 20.11.2013
14 Нема Бира
15:55 20.11.2013
15 Ts@r
16:21 20.11.2013
16 Stone Kold
До коментар #13 от "Troll":
кви 500 лв те гонят за 1 гума бе?ти знаеш ли с 1 гума колко км могат да се изминат?а на този таралясник кат е в гаранция в порше колко пари ще ти вземат за маслото в сервиза а?и койказва 4е трябва се сменя в сервиз маслото?тикат си сменяш 4иста4ките в сервиз ли ходиш...Коментиран от #19
16:51 20.11.2013
17 Атанас Димитров
17:55 20.11.2013
18 ВИП АМГ
19:40 20.11.2013
19 Симеон Тасев
До коментар #16 от "Stone Kold":
абе хората в нормалните страни ходат за всичко в сервиз не се прават на професори като тебе19:51 20.11.2013
20 бати батев
20:05 20.11.2013
21 ostavime
Иначе пак казвам. Супер е и много ме кефи.
Коментиран от #22
07:48 21.11.2013
22 skier
До коментар #21 от "ostavime":
В текста много ясно е казано: "проходимостта на Yeti може да се определи като много добра, естествено имайки предвид класа, в който е позициониран моделът. ". Така че за подобен SUV това си е приличен офроуд маршрут и не се заблуждавай - терена е лек, но едва ли лека кола ще мине от там. Иначе съм съгласен, че автомобилчето съвсем не е лошо.08:04 21.11.2013
23 Мирослав Генов
11:13 21.11.2013
24 Бай Иван
Боже колко смях има по тази земя! Купувайте безумци с парите немъчени на майките ви и на бащите ,че и на дядовците от нивите.
Знаете ли как се изкарват тези пари,че отивате да ги потрошите за един такъв автомобил?
Коментиран от #25
12:38 21.11.2013
25 skier
До коментар #24 от "Бай Иван":
Като нямаш пари за нов автомобил, защо изобщо коментираш темата. Има хора, които получаваме по-високи заплати и не е проблем да се отделят толкова средства. Освен това Шкодата съвсем не е лоша а и не струва 65000. Цената и започва от 32 00012:42 21.11.2013
26 Shmeker
До коментар #10 от "Stone Kold":
Не можеш им плати нафтата. Тва са друг клас коли, не се заблуждавай че стават за голям пробег ако нямаш парите да ги купиш нови, значи и за гориво няма да имаш :DЕвентуално ако ги водиш да пият кафе с тебе тогава може :D
13:09 22.11.2013
27 ВИП АМГ
22:04 24.11.2013
28 Красимир
10:31 27.11.2014