Kia и Hyundai не признават вина за рязкото увеличение на кражбите на техните автомобили в резултат на липсата на основна технология против кражба, като обвиниха социалната мрежа TikTok.
В съдебно заявление, свързано със споразумение за колективен иск на стойност 200 милиона долара, корейските производители на автомобили казват, че увеличението на кражбите се дължи на факта, че инструкциите за кражба на техните автомобили се споделят широко в платформи на трети страни.
Те твърдят, че преди да започне тенденцията „Kia Boys“ в социалните мрежи, колите им не са имали сериозен проблем с кражбите.
Делото включва раздел, озаглавен „Социалните медии и намесата на трети страни подхранващи безпрецедентно нарастване на кражбите“, който обвинява социалните медии и крадците, а не производителите на автомобили.
Аргументите, изложени от Kia и Hyundai в съдебния иск, са в съответствие с тяхната PR стратегия по време на кризата, която подчертава ролята на социалните медии за провокирането на кражби на техните автомобили.