Притокът на електрически автомобили от Китай оказва влияние върху решението да се отложи въвеждането на мита върху електрическите автомобили, доставяни между ЕС и Обединеното кралство. Това заяви еврокомисарят по търговията Валдис Домбровскис, пише Bloomberg .
Съгласно сделката след Brexit от януари ще бъде наложено мито от 10% върху всички електрически автомобили, търгувани между ЕС и Обединеното кралство, ако по-малко от 45% от стойността им идва от двата региона.
Според оценки на индустрията това мито ще оскъпи европейските електрически автомобили - те ще струват на сектора 4.3 млрд. евро. Това също би засилило опасенията в Брюксел, че китайската автомобилна индустрия има несправедливо ценово предимство в резултат на субсидиите.
„Надяваме се, че можем да избегнем митата. Ако сега ЕС и Великобритания въведат взаимно мита, това няма да помогне на нашата индустрия, а само на Китай “, твърди Домбровскис.
Британски и европейски производители на автомобили искат да удължат планирания период на въвеждане с три години, като дават повече време за развитие на веригата за доставки на батерии в региона. Брюксел обаче е твърдо решен да избегне промени в текста на Споразумението за търговия и сътрудничество след Брекзит, за да не отвори вратата за по-нататъшни ревизии.
Комисарят, който беше в Китай в началото на септември за търговски преговори, потвърди, че като част от антисубсидийно разследване на ЕС за китайските електрически автомобили, други марки, включително Tesla Inc, могат да бъдат изправени пред наказателни мита за това, че се възползват от подкрепата на Китай и изнасят за Европа .