2 Октомври, 2023 12:55 1 838 3

Митата върху електромобили след Брекзит ще бъдат от полза само за Китай

  • електромобили-
  • европа-
  • китай-
  • брекзит

Автомобилната индустрия оказва натиск върху 27-членния европейски блок да удължи крайния срок

Митата върху електромобили след Брекзит ще бъдат от полза само за Китай - 1

Притокът на електрически автомобили от Китай оказва влияние върху решението да се отложи въвеждането на мита върху електрическите автомобили, доставяни между ЕС и Обединеното кралство. Това заяви еврокомисарят по търговията Валдис Домбровскис, пише Bloomberg .

Съгласно сделката след Brexit от януари ще бъде наложено мито от 10% върху всички електрически автомобили, търгувани между ЕС и Обединеното кралство, ако по-малко от 45% от стойността им идва от двата региона.

Според оценки на индустрията това мито ще оскъпи европейските електрически автомобили - те ще струват на сектора 4.3 млрд. евро. Това също би засилило опасенията в Брюксел, че китайската автомобилна индустрия има несправедливо ценово предимство в резултат на субсидиите.

„Надяваме се, че можем да избегнем митата. Ако сега ЕС и Великобритания въведат взаимно мита, това няма да помогне на нашата индустрия, а само на Китай “, твърди Домбровскис.

Британски и европейски производители на автомобили искат да удължат планирания период на въвеждане с три години, като дават повече време за развитие на веригата за доставки на батерии в региона. Брюксел обаче е твърдо решен да избегне промени в текста на Споразумението за търговия и сътрудничество след Брекзит, за да не отвори вратата за по-нататъшни ревизии.

Комисарят, който беше в Китай в началото на септември за търговски преговори, потвърди, че като част от антисубсидийно разследване на ЕС за китайските електрически автомобили, други марки, включително Tesla Inc, могат да бъдат изправени пред наказателни мита за това, че се възползват от подкрепата на Китай и изнасят за Европа .


Поставете оценка:
Оценка 4.2 от 5 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Мхм

    2 0 Отговор
    Нищо се не разбра де е англия де е китай де е ес.
  • 2 Абе

    1 0 Отговор
    Какви са тия глупости. ЕС прави разследване за субсидиране на елколи от Китай за китайски автомобили. Абе те ако искат и 50 процента ще ги субсидират. Кой ще им попречи.
  • 3 Този коментар е премахнат от модератор.