Анализаторите на Jato Dynamics споделиха статистика за продажбите на двата високоефективни подбранда на BMW и Mercedes - М и AMG за периода през първите шест месеца на 2023 година.
От тези данни става ясно, че търсенето на BMW M е нараснало с 58 процента, докато регистрациите на нови Mercedes-AMG са се увеличили с 57 процента на годишна база. Култовият и скъп G 63 е най-популярният AMG.
Mercedes-AMG е продал 13 700 коли в Европа за шест месеца, а увеличението на продажбите в Афалтербас се дължи и на новия роудстър SL. Повечето клиенти обаче избират AMG G 63, като купувачите не са притеснени от цената (от 187 000 евро в Германия) или факта, че актуализираната версия съвсем скоро ще бъде пусната в продажба.
При BMW M картината е малко по-лазлична и баварците имат по-равномерни продажби: 19 600 М-ки са намерили купувачи в Европа за шест месеца. Добро търсене се регистрира за суперхибрида XM - повече от хиляда кросоувъра са закупени за шест месеца на цена от 178 000 евро. От другата страна на Океана ситуацията е подобна: и двете немски марки чупят рекорди по продажби и ако картината не се промени през втората половина на годината, 2023 г. може да стане най-печелившата за AMG и M.
Не всички наточени модели обаче са така популярни. Купувачите все още не са проявили интерес към четирицилиндровите plug-in хибриди AMG C 63 E Performance. Тези седани и комбита се оказаха много по-скъпи от BMW M3, а дилърите се оплакват от срив на продажбите след отказ от V8 двигателя.