Отидете към основна версия

22 Октомври, 2023 20:52, обновена 22 Октомври, 2023 20:52 46 713 61

Какво представлява и колко струва най-високото ниво на оборудване на автомобилите Dacia

  • dacia-
  • extreme

Нивото Extreme определено променя облика на румънските автомобили

Статистиката сочи, че през настоящата година румънците от Dacia са увеличили пазарния си дял в Европа, като това се дължи основно на двата нови модела Jogger и Spring. Интересно е още, че макар и Dacia да предлага най-евтините коли в Европа и у нас, то 60% от клиентите ѝ избират най-високото ниво на оборудване за своите автомобили.

Точно поради тази причина специалистите от Dacia наблягат особено много на върховото си ниво на екипировка. Новото такова се нарича Extreme и е налично за повечето от бестселърите на марката. А защо е избрано това име? Колкото и да не ви се вярва, то фактите сочат, че моделите на Dacia се купуват предимно и основно от частни клиенти, като това са млади хора с активен начин на живот.

Връщайки се към въпросното ново и най-високо ниво на оборудване Extreme, ще кажем, че то включва основно екстериорни и интериорни подобрения, като само при електрическата Dacia Spring включва и по-голяма мощност на двигателя. За тази върхова версия на Spring ви разказахме подробно, но ако сте го пропуснали, то можете да видите ревюто ТУК.

Това ниво на оборудване е вече налично и за три други водещи модела в гамата на Dacia - Sandero Stepway Jogger и Duster и е насочено, както вече стана дума, към активния начин на живот. А последното определено включва напускане от време на време на асфалтовия път.

Заради това румънските инженери са предвидили системата Extended Grip, налична за Sandero Stepway Extreme и Jogger Extreme, които са само с предно предаване. За Duster Extreme тя не е необходима, тъй като това е автомобил с повишена проходимост, който по отношение на офроуд възможности превъзхожда почти всичките си преки конкуренти.

Веднъж активирана чрез бутон на централната конзола, системата Extended Grip позволява по-свободно въртене на колелата и по-добро сцепление върху ронливи настилки чрез регулиране на настройките на електронния контрол на стабилността (ESC).

По отношение на допълнителните екстри в новото върхово ниво на оборудване Extreme, ще кажем, че те са подбрани доста внимателно и впечатляват с прецизност към детайла - нещо, което определено липсва в по-ниските нива на екипировка. Разликата в цената е в диапазона 2 000 - 3 000 лева с ДДС, спрямо по-ниското ниво, но тази инвестиция определено си заслужава, а и принципно, при масовите автомобили, това е разликата в цената между отделните нива на екипировка. Колите Extreme обаче са с коренно променен облик. А ето и какво включва въпросното ниво на оборудване.

Екстериор:

Нов екстериорен цвят: кедровозелено (Stepway, Jogger и Duster)/Син "Stone" (Spring)
Черна гланцова антена тип „перка на акула“ (Stepway, Jogger и Duster)
Изписване на модела в меднокафяво върху релсите на покрива (Stepway, Jogger и Duster)/меднокафяви акценти върху релсите на покрива (Spring)
Меднокафяви акценти върху капаците на страничните огледала и капачките на джантите, меднокафяв надпис Dacia върху вратата на багажника
Декорация с топографски дизайн върху предните врати, препратка към отличителния шнорхел на Duster, разположен между вратите и предните калници (Spring, Stepway и Jogger)
Меднокафяви акценти около фаровете за мъгла (Stepway и Jogger)/Меднокафяви акценти около фаровете (Spring)
Декорация с топографски дизайн в долната част на вратите (Spring, Stepway и Jogger)
Черни гланцови алуминиеви джанти (17-инчови за Duster, 16-инчови за Stepway и Jogger)
B-колони с топографски дизайн (Duster)
Меднокафяв шнорхел (Duster)

Интериор:

Нова сива тапицерия MicroCloud, покриваща панелите на вратите и седалките (Stepway, Jogger и Duster), както и арматурното табло (Stepway и Jogger). MicroCloud е специално разработена за приложение в автомобили (т.е. седалки и други вътрешни компоненти). Тя предлага отлична износоустойчивост, лесна е за почистване, прилича на кадифе и е мека и приятна на допир.
Бродирано лого „Dacia Link“ на предните седалки
Гумени стелки с топографски дизайн на първия ред
Гумени стелки с топографски дизайн на втория (Stepway, Duster и Jogger) и третия ред (Jogger)
Меднокафяви елементи върху панелите на предните врати и около вентилационните отвори
Декорация с топографски дизайн върху праговете на вратите
Меднокафява облицовка около основата на скоростния лост (Duster)
Меднокафяв шев на скоростния лост (Duster)
Меднокафяви елементи около навигационния екран (Spring)

Поставете оценка:
Оценка 3.4 от 43 гласа.

Свързани новини

  • Идва секси „allroad“ комби от Dacia

    Нов Duster през 2024 година и Bigster през 2025 година - вижда се, че програмата на Dacia е натоварена. Но този възход ще продължи, защото през 2026-а ...
    15.04.2024
    7 666
    23
  • Запознайте се с Dacia Sandrider

    Румънският производител на автомобили Dacia, член на френската група Renault, току-що представи Sandrider - своя чисто нов прототип, който ще се състе ...
    30.01.2024
    4 959
    10
  • Dacia подготвя "убиец" на VW Golf и Skoda Octavia

    Румънската компания Dacia възнамерява да затвърди позициите си на европейския пазар и да стане едноличен лидер. За целта румънците подготвят автомобил ...
    05.01.2024
    27 063
    51
  • Dacia пуска купе-кросоувър в стил BMW X4

    Румънската марка Dacia, която принадлежи на френския автомобилен гигант Renault, планира да разработи и пусне в серийно производство купеобразен кросо ...
    23.12.2023
    15 410
    36
  • През 2024-а освен Duster идват още две нови "дачии"

    Renault Group продължава да обновява моделната гама на Dacia. През 2024 г. новият Duster (за който ви разказахме подробно) ще бъде последван от още дв ...
    21.12.2023
    17 042
    5
  • Новата Dacia Duster кабриолет?

    За съжаление пазарът на т.нар. нишови леки коли и SUV-та е в своя залез, но това не пречи да си представим, как би изглеждало новото, току що показано ...
    14.12.2023
    8 655
    9