Румънската марка Dacia, която принадлежи на френския автомобилен гигант Renault, планира да разработи и пусне в серийно производство купеобразен кросоувър в стила на Renault Arkana. Дизайнерите на испанското издание Motor показаха в изображения как може да изглежда този нов продукт.
Renault Arkana е компактен купе-кросоувър, който се произвежда от 2019 г. Има два варианта - европейски и условно наричан - азиатски. Европейската версия е изградена на платформата CMF B, докато азиатската версия е изградена на по-старата платформа CMF.
Европейската версия е с по-спортен дизайн, по-нова технология и модерно оборудване. В салона пък са използвани по-висококачествени материали. Но през 2025 г. Renault планира да спре продажбите на Arkana на Стария континент.
Новият екологичен стандарт Евро-7 скоро ще влезе в сила в Европейския съюз, а Arkana не го покрива. Французите не искат да разработват нови двигатели за този купе-кросоувър, предпочитайки сега да инвестират в електрически превозни средства.
Следователно и най-вероятно Arkana скоро няма да се продава в европейските страни, включително и у нас. Но в Европа ще има бюджетна версия на Renault Arkana, която ще се произвежда от Dacia. Условно може да се нарече Dacia Bigster Coupe.
Испанското издание Motor, позовавайки се на вътрешна информация, твърди, че ръководството на Dacia и Renault вече е взело положително решение за разработването и пускането на Dacia Bigster Coupe.
През 2024 г. ще започне масовото производство на новия голям кросоувър Dacia Bigster. Очевидно на негова база ще бъде създаден купе-кросоувърът Dacia. Размерите на Dacia Bigster ще бъдат приблизително същите като на Arkana, което го прави отлична база за Bigster Coupe.
Dacia Bigster Coupe ще бъде построен на платформата CMF B. Ще получи бензинови и хибридни двигатели, както и задвижване на всички колела. По-специално, този автомобил ще има същите хибридни двигатели като новото трето поколение Renault Duster.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Този коментар е премахнат от модератор.
2 комунистче
Коментиран от #3, #14
12:20 23.12.2023
3 явно ти си от
До коментар #2 от "комунистче":
тия дето ядат бананите с обелките…Коментиран от #5
12:50 23.12.2023
4 Този коментар е премахнат от модератор.
5 а ти ги ядеш
До коментар #3 от "явно ти си от":
с тупи13:16 23.12.2023
6 жалки плагиати
13:48 23.12.2023
7 Иван
Коментиран от #11, #16
14:07 23.12.2023
8 сектантчето
14:30 23.12.2023
9 Лумпен
А познайте коя е по по най ?
Коментиран от #13, #22
14:53 23.12.2023
10 азиатско рено
Да се чете - Наблъскан с ДПФи и 30 филтъра за да отговоря що годе на евро еко нормите.
Това му е "по-новата технология"
15:17 23.12.2023
11 Е ти
До коментар #7 от "Иван":
За 60 000 км какво очакваш да стане?? И лада да беше ще изкара толкова. Проблемите от сега нататък те чакатКоментиран от #12, #15
15:20 23.12.2023
12 Иван
До коментар #11 от "Е ти":
Спокойно, не плачи на чужд гроб, познавам хора с изминати 200-300 000 и повече км с тези Дачии и нямат проблем18:08 23.12.2023
13 Мхм
До коментар #9 от "Лумпен":
Части за каймата отдеКоментиран от #17
19:05 23.12.2023
14 Ох майко....
До коментар #2 от "комунистче":
И кой модел на френската фирма Дачия,измислен във Франция , се произвежда в Румъния? Под румънски качествен контрол?19:39 23.12.2023
15 Дачия логан
До коментар #11 от "Е ти":
Служебна 1.5 дизелКупена м.12.2007 ,в момента на 403 000 км.
21:19 23.12.2023
16 Доктора
До коментар #7 от "Иван":
А за същите пари можеше да си купиш Ягуар на 10-15 години с 400к.с. и пак да нямаш никакви проблеми за 60 000км.Сега ако започнеш да сравняваш и бюджетно Рено с Ягуар, бих ти препоръчал да идеш в някой ЦПЗ.
Коментиран от #18, #27
02:52 24.12.2023
17 Доктора
До коментар #13 от "Мхм":
Как така от къде? Да не живеем в 60-те години?Защото въпросът, който зададе, не е рентабилен в 21-ви век : мога да поръчам всякакви части за всеки автомобил, произведен в над 10 хиляди бройки за Европа (и не само) и частите ще бъдат тук до 5 дни.
Коментиран от #28
02:56 24.12.2023
18 Иван
До коментар #16 от "Доктора":
Темата е за коли, не за 15 годишни тракториКоментиран от #20, #21
07:18 24.12.2023
19 ха ха ха ха ха ха ха
11:04 24.12.2023
20 Доктора
До коментар #18 от "Иван":
Кажи едно нещо в което 15-годишния "трактор" е по-лош от Дачията, която всъщност е Рено, проектирано преди 10 години с 20-годишни агрегати и технологии...Коментиран от #29
11:05 24.12.2023
21 Доктора
До коментар #18 от "Иван":
Сериозно ли мислиш, че Дъстър е по-добър от това?Коментиран от #23
11:08 24.12.2023
22 По по най
До коментар #9 от "Лумпен":
Що си купил нова Дачия, вместо още една стара тупалка, като си толкова доволен от старата кола ?18:14 24.12.2023
23 За бавно развиващите се
До коментар #21 от "Доктора":
Пояснявам. Като се сравнява нова кола за 25000 евро и друга, която нова е струвала 100000 евро и вече станала достъпна на 15-20 години, с цена 5-10 хиляди евро, сравнението не е само коя дърпа повече или е по-обезшумена или с кожа или пластмаса в салона.Сравнява се и в какви разходи ще те вкарва колата.
Едно е да сменяш ремък на 150000 км за 200 лева,друго е верига н не знам колко км за 3000 лева.
Едно е спирачни за 100 лева, друго е за няколко хиляди лева. Е по тези последните показатели Дачията е много по-добър избор.
Да не мислите, че тези които карат Дачия не знаят че 15 годишния "премиум" ако е поддържан е по-комфортен. Знаят разбира се, но са си направили сметката кое им е по-изгодно и не виждам този който предпочита да се вози на скъпа кола, какво го бърка че друг предпочита по-евтина. Даже е хубаво за тях да има каращи евринджоси, да изпъкват лъскавите им.
Коментиран от #24, #32
18:26 24.12.2023
24 Морски
До коментар #23 от "За бавно развиващите се":
Прав си за поддръжката, но след участие в едно по-сериозно ПТП се питаш аджеба защо си взел Дъстъра, нали ?! И какво излиза накрая - евтиното излиза скъпо !Коментиран от #25, #30
20:14 24.12.2023
25 Иван
До коментар #24 от "Морски":
Голяма грешка относно начина на мислене за ПТП. Там всичко е въпрос на шанс и най вече начин на удара.При удар с предната част на Дачията и страничен за другия прериум а-л, кой ли ще оцелее. И накрая в навечерио на Бъдни вечер пожелавам на всички да сме живи и здрави и никой да не стига до тези ужасни инциденти. Весели празници.08:58 25.12.2023
26 Данни
Без да се продава в Европа!!!!!
Ама за щАстие заради скапаната война и загубите на рено го пуснаха в Европа
Но греда защото производствената линия остана в Русия и само една или две серии по 20000-30000 автомобила успяха да спасят за това ще го " спират"" от производство защото няма какво да произвеждат
Коментиран от #31
22:47 25.12.2023
27 За разлика от теб
До коментар #16 от "Доктора":
един доста мастит фабрикант е казал " не съм толкова богат за да си позволя стара кола".... Чудя се може ли да има такива дето хвалят найстата употреба и плюят по новото. Като сте такива "умници",защо не си отговорите на простия въпрос защо европейците си сменят колите на по 5-7- години и си купуват нови,а не си купят втора,трета,пета и така нататък употреба. Оня с Каиена скъсаняка дали има пари да го обслужи,защото едно обслужване е няколко хилядарки,а само за едно пътуване ще му глътне към хилядарка за гориво,ако скъсаняка не е сложил газена уредба да му е евтинджос. Вие които превъзнасяте втората употреба ,явно живота ви е втора употреба.Коментиран от #33
14:11 28.12.2023
28 Личи си
До коментар #17 от "Доктора":
че не вдяваш от въпроса. Проблема е не от къде ще вземеш части,а на каква цена,защото частите ще са от Порше или другият вариант е втора употреба,което е компромис с надеждността. Защото за да караш такава кола трябва да имаш поне още 2-3,живееш в мини дворец и имаш поне една яхта,а не в панелка и Каиена на паркинга при другите котори найста употреба.Коментиран от #34
14:15 28.12.2023
29 Не си в час
До коментар #20 от "Доктора":
за да пишеш на базата на Рено преди 10 -15 години. Малко повече си потруди безмозъчието което цари в това което е на раменете ти.Коментиран от #35
14:18 28.12.2023
30 Ако си мислиш
До коментар #24 от "Морски":
че 15 годишния ти премиум котор в едно ПТП ще е по-добре от един нов Дъстър си далеч от истината. За 15 години метала на котор "премиума" ти се е огъвал и натоварвал милион пъти и няма да издържи жестокото натоварване на кинетичната енергия при ПТП. Имаше преди години в едно западно автомобилно списание сравнение за пораженията при ПТП между стари 10 годишни "премиуми" и бюджетен амтомобил но нов. Опитите показаха,че новия бюджетник е по-добре от 10 годишния "премиум" котор.Коментиран от #36
14:25 28.12.2023
31 Ами не е
До коментар #26 от "Данни":
точно така,защото за Русия се използваше само купето на Аркана без да го променят за да се разбере как ще се приеме на пазара,но бе на базата на Рено Каптюр с 4х4 от Рено Дъстър ,та и руската аркана бе с 4х4 и с механична или безстепенна скоростна кутия. Европейската Аркана бе само 4х2 с механична или автоматична с двоен съединител скоростна кутия и бе проведена модернизация,като бе на собствено разработена база,а не както руската да ползва база от друг модел на фирмата.При Аркана има и хибрид в моторната гама,а при руската такава опция отсъства.Аркана на руският пазар се прие много добре и се продаваше доста добре от което печелеше Рено,но уви ,кепенците хлопнаха не само за Рено,а и за другите производители,и сега празните ниши се заемат от други авто производители,та руският пазар не страда от липса на автомобили,както си мислят някой тук.14:35 28.12.2023
32 Доктора
До коментар #23 от "За бавно развиващите се":
Една от колите ми беше немски V12 от средата на 90-те (не съм фен на немските, но ми изпадна на много ниска цена) и като обслужване ми излизаше по-евтина от базова нова Хонда Сивик (на жената), поради простата причина, че за да ми важи гаранцията на Сивика, трябва да се обслужва в оторизиран сервиз, а в оторизирания сервиз цената е x4, както, предполагам е дори и в Рено сервиза на Дачията.Да не говорим, че всеки компонент на немският автомобил издържа много повече, отколкото на сапунерките...
Единственото по-скъпо от на нова малолитражка беше разходът на гориво, което, ако беше проблем, можеше да се реши с газ.
Ама от моята гледна точка 30 000лв. за "бюджетен" автомобил са много голяма сума и човек, който иска да спестява, не би трябвало да си купува кола за над 5000лв.
15:36 28.12.2023
33 Доктора
До коментар #27 от "За разлика от теб":
Това изказване е от човек, който, въобще не разбира от автомобили...В Европа също има немалко 20 и 30-годишни коли, но голям процент си сменят колите на по 5-7 години защото са консуматори с промити мозъц, поради същата причина, поради която си купуват и електромобили, въпреки, че реално е 10 пъти по-екологично да караш една 30-годишна дизелова кола на над 500 000км. , отколкото да си сменяш електромобила (или батериите му) на 5-7 години.
От друга страна - ако искаш нисък бюджет, едва ли би изхарчил 30 бона за автомобил?
Запазен Cayenne с V8 се намира за под 15-хиляди лева, та остават още толкова до цената на един Дъстър, смятам, че са достатъчно за обслужвания за 300 000км. напред, а относно разхода, газта си е много добър и рационален вариант за хора, които биха искали да пестят.
Бедните хора си купуват здрави автомобили за 3-4-5 хиляди лева, не повече.
15:53 28.12.2023
34 Доктора
До коментар #28 от "Личи си":
Цената на частите си е напълно нормална, все пак си е Волксваген Туарег в друга опаковка : за повечето неща е два пъти по-висока от на Дачията, но първо - частите държат много повече, и второ - при 15-20 годишно Порше, за разлика от новата Дачия, не си длъжен да ходиш в оторизиран сервиз и цената за труда е много по-ниска.15:58 28.12.2023
35 Доктора
До коментар #29 от "Не си в час":
Дъстър е на B0+ платформата, която е модифициран вариант на B0 платформата, която е в производство от 2004г.Прав си, в грешка съм, не е на 10-15 годишна платформа, а е на 20-годишна такава.
Наслаждавай се на новата си (20-годишна) кола.
16:05 28.12.2023
36 Този коментар е премахнат от модератор.