Статистиката сочи, че през настоящата година румънците от Dacia са увеличили пазарния си дял в Европа, като това се дължи основно на двата нови модела Jogger и Spring. Интересно е още, че макар и Dacia да предлага най-евтините коли в Европа и у нас, то 60% от клиентите ѝ избират най-високото ниво на оборудване за своите автомобили.
Точно поради тази причина специалистите от Dacia наблягат особено много на върховото си ниво на екипировка. Новото такова се нарича Extreme и е налично за повечето от бестселърите на марката. А защо е избрано това име? Колкото и да не ви се вярва, то фактите сочат, че моделите на Dacia се купуват предимно и основно от частни клиенти, като това са млади хора с активен начин на живот.
Връщайки се към въпросното ново и най-високо ниво на оборудване Extreme, ще кажем, че то включва основно екстериорни и интериорни подобрения, като само при електрическата Dacia Spring включва и по-голяма мощност на двигателя. За тази върхова версия на Spring ви разказахме подробно, но ако сте го пропуснали, то можете да видите ревюто ТУК.
Това ниво на оборудване е вече налично и за три други водещи модела в гамата на Dacia - Sandero Stepway Jogger и Duster и е насочено, както вече стана дума, към активния начин на живот. А последното определено включва напускане от време на време на асфалтовия път.
Заради това румънските инженери са предвидили системата Extended Grip, налична за Sandero Stepway Extreme и Jogger Extreme, които са само с предно предаване. За Duster Extreme тя не е необходима, тъй като това е автомобил с повишена проходимост, който по отношение на офроуд възможности превъзхожда почти всичките си преки конкуренти.
Веднъж активирана чрез бутон на централната конзола, системата Extended Grip позволява по-свободно въртене на колелата и по-добро сцепление върху ронливи настилки чрез регулиране на настройките на електронния контрол на стабилността (ESC).
По отношение на допълнителните екстри в новото върхово ниво на оборудване Extreme, ще кажем, че те са подбрани доста внимателно и впечатляват с прецизност към детайла - нещо, което определено липсва в по-ниските нива на екипировка. Разликата в цената е в диапазона 2 000 - 3 000 лева с ДДС, спрямо по-ниското ниво, но тази инвестиция определено си заслужава, а и принципно, при масовите автомобили, това е разликата в цената между отделните нива на екипировка. Колите Extreme обаче са с коренно променен облик. А ето и какво включва въпросното ниво на оборудване.
Екстериор:
Нов екстериорен цвят: кедровозелено (Stepway, Jogger и Duster)/Син "Stone" (Spring)
Черна гланцова антена тип „перка на акула“ (Stepway, Jogger и Duster)
Изписване на модела в меднокафяво върху релсите на покрива (Stepway, Jogger и Duster)/меднокафяви акценти върху релсите на покрива (Spring)
Меднокафяви акценти върху капаците на страничните огледала и капачките на джантите, меднокафяв надпис Dacia върху вратата на багажника
Декорация с топографски дизайн върху предните врати, препратка към отличителния шнорхел на Duster, разположен между вратите и предните калници (Spring, Stepway и Jogger)
Меднокафяви акценти около фаровете за мъгла (Stepway и Jogger)/Меднокафяви акценти около фаровете (Spring)
Декорация с топографски дизайн в долната част на вратите (Spring, Stepway и Jogger)
Черни гланцови алуминиеви джанти (17-инчови за Duster, 16-инчови за Stepway и Jogger)
B-колони с топографски дизайн (Duster)
Меднокафяв шнорхел (Duster)
Интериор:
Нова сива тапицерия MicroCloud, покриваща панелите на вратите и седалките (Stepway, Jogger и Duster), както и арматурното табло (Stepway и Jogger). MicroCloud е специално разработена за приложение в автомобили (т.е. седалки и други вътрешни компоненти). Тя предлага отлична износоустойчивост, лесна е за почистване, прилича на кадифе и е мека и приятна на допир.
Бродирано лого „Dacia Link“ на предните седалки
Гумени стелки с топографски дизайн на първия ред
Гумени стелки с топографски дизайн на втория (Stepway, Duster и Jogger) и третия ред (Jogger)
Меднокафяви елементи върху панелите на предните врати и около вентилационните отвори
Декорация с топографски дизайн върху праговете на вратите
Меднокафява облицовка около основата на скоростния лост (Duster)
Меднокафяв шев на скоростния лост (Duster)
Меднокафяви елементи около навигационния екран (Spring)
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 бай Кольо
Коментиран от #41, #42, #43, #44
13:26 22.10.2023
2 Секунди за реклама
А ромбовете напоследък карат стари дизелови аудита, които германците масово разпродават, защото се упкашиха, че ще забранят дизелите в големите европейски градове през 2025-та.
Коментиран от #38
13:28 22.10.2023
3 тъй шъй
13:35 22.10.2023
4 По точно казано
Представлява евтина версия на Рено за Индия и африканските държави. Основните заводи са там и колите са с марка Рено
За пазарът в източна Европа се сглобява в Румъния и Мароко и се продават под марката Дачия.
Коментиран от #52
13:44 22.10.2023
5 какви румънски инженери ?
13:47 22.10.2023
6 Този коментар е премахнат от модератор.
7 Дърво
14:43 22.10.2023
8 Гост
Коментиран от #12, #32
15:29 22.10.2023
9 Този коментар е премахнат от модератор.
10 Бгг
Коментиран от #11
16:24 22.10.2023
11 Гост
До коментар #10 от "Бгг":
Като комплексарите с Дачия, които си мислят че са яхнали совалка! Ако човека не е читав, все тая какво кара! Има ги всякакви! Пък и нали сме българи, акъл даваме нон стоп:)Коментиран от #51
17:18 22.10.2023
12 Този коментар е премахнат от модератор.
13 обективен
Коментиран от #22
20:46 22.10.2023
14 така
Коментиран от #39, #53
20:47 22.10.2023
15 варел
Коментиран от #54
21:09 22.10.2023
16 Ми това
,което не представлява "произведените" или поне сглобени в България автомобили през последните 35 години(стигат ли?).И те така!
21:09 22.10.2023
17 Бе друго си е
Коментиран от #20
21:15 22.10.2023
18 Хахохи
Коментиран от #55
21:23 22.10.2023
19 Зигмунд Фройд
21:39 22.10.2023
20 явно не си
До коментар #17 от "Бе друго си е":
разбрал че хората с пари за чисто нова топ версия дачия предпочитат да си купят автомобил на 3-5 години и е много по-добре от дачията просто въпрос на избор а не немотияКоментиран от #56, #60
22:03 22.10.2023
21 Ко речи...,Ко...?!
22:50 22.10.2023
22 Този коментар е премахнат от модератор.
23 Тиквоний Велики
Коментиран от #47, #57
23:20 22.10.2023
24 Този коментар е премахнат от модератор.
25 Този коментар е премахнат от модератор.
26 Този коментар е премахнат от модератор.
27 Този коментар е премахнат от модератор.
28 Зомбайо
Коментиран от #31
00:33 23.10.2023
29 Тъжно, но факт!
Какво получаваш за 2-3 пъти повече пари? Една емблема, вместо Dacia, да е VW! 30+ хиляди за една емблема, само балъците все още вярват в немското качество! Имаше немско качество едно време, сега продават само емблеми и балъците им вярват
Коментиран от #34
02:48 23.10.2023
30 Само Опел
Коментиран от #37
08:12 23.10.2023
31 Мхм 1
До коментар #28 от "Зомбайо":
Що на прескъпите мерседеси каквини къде са им таблетите09:29 23.10.2023
32 гуньо простия
До коментар #8 от "Гост":
T roc е 70 хиляди лева! Колко да падне за 1 година? Хайде малко....Коментиран от #36
09:52 23.10.2023
33 У сите дупки лютеница
Коментиран от #45
09:52 23.10.2023
34 Трифонов
До коментар #29 от "Тъжно, но факт!":
Глупости пишеш! Не е необходимо. За човек, който не се пали от автомобили, не са му важни, не им обръща внимание, за него са просто средство за придвижване, което дава удобство в това направление, но е предимно излишно натоварване откъм разходи и дертове по поддръжка, експлоатация и т.н. (има много такива хора), Дачията е добър избор. Разбира се, в такава хипотеза, най-рентабилно е винаги второто ниво на оборудване - при всички бюджетни марки е така. Ако си такъв човек, карай си Дачията и си свиркай. Но не се опитвай да убедиш себе си (защото няма да успееш да убедиш никой, който автомобилите го вълнуват и им се кефи), че има някакво, макар и най-базово ниво на Мерцедес, БМВ, Ауди и редица други, дори и непремиум марки, които били "същите", като Дачията. Няма такива! И като напишеш нещо такова мигновено на всички им става ясно, че си просто "писател", който не си е дал труда да провери поне малко от малко нещата, които пише. И за да не бъда голословен, иди в представителството на БМВ примерно, и седни в една 1 серия, да кажем. Веднага ще се засрамиш ужасно от нещата, които си написал и никога повече няма да ги повториш... нито в писмена, нито в устна форма. Опит си требва!Коментиран от #40
10:08 23.10.2023
35 Моят опит
Представлява логота, декорации и стелки за 2000 лева отгоре... Иначе, карах Spring - за града става, управлението е много неинформативно, волана е прекалено лек и няма никакво усещане за това какво се случва с предните колела. Колата е височка, но и доста тясна. За до Кауфланд или Била и обратно е ОК, за всичко друго трябва друг автомобил.
Коментиран от #58
10:35 23.10.2023
36 Този коментар е премахнат от модератор.
37 Мъхъ
До коментар #30 от "Само Опел":
Направили са Опел, за да покажат, че има по-скапана кола от Форд-а....Коментиран от #50
11:18 23.10.2023
38 Този коментар е премахнат от модератор.
39 гоуст
До коментар #14 от "така":
Форумний люд,я ми кажи седем местен хибрид за 50 х.лв ,чисто нов,от друга марка?И една българска,ако знаеш,щото аз не се сещам .Освен пацули, друго не произвеждаме,но пък разбираме.12:01 23.10.2023
40 Прав си
До коментар #34 от "Трифонов":
Имах възможност да карам Дачия Спринг и Пежо 208 електрическо. Няма нищо общо между двете коли - качество на изработка, материали, управление и тн.. Но има едно голямо НО. Пежото започва от 70к, а Дачията е 35к. Пежото не е 2 пъти по-добро, за да оправдае 2 пъти по-високата си цена. Ако беше примерно 45к, тогава избора би бил ясен. И точно с това Дачия привлича клиенти - просто чисто финансово е "правилния", макар и не по-добрия избор.12:35 23.10.2023
41 Този коментар е премахнат от модератор.
42 бай Иван
До коментар #1 от "бай Кольо":
Абсолютно съм съгласен.15:40 23.10.2023
43 ПЕШО
До коментар #1 от "бай Кольо":
Отвсякъде са кенеф. Карал съм над 10 електрички, като дачия е най-голямата подигравка. Шумна, с възможно най-ниско качество на материалите, рейндж който не стига за дълъг път извънградско.16:49 23.10.2023
44 Този коментар е премахнат от модератор.
45 неразбиращ
До коментар #33 от "У сите дупки лютеница":
Вече ще ги монтират/телевизорите/ и на задното табло ,заради теб !19:44 23.10.2023
46 Този коментар е премахнат от модератор.
47 Познат си взе
До коментар #23 от "Тиквоний Велики":
нов дъстър 2021г. Аз съм пътувал и карал малко Дачията. По никакъв, ама никакъв начин няма да дам или оправдая разликата в цената между моя Авенсис 2012г и този дъстър топ оборудване. То дори като основни, използвани екстри са кажи-речи на едно ниво с десетилетие разлика. Като пътно поведение, стабилност, двигател - не видях разлика в полза на дъстъра. Като шумоизолация колата ми на 10г тогава беше по-добре от кола на три месеца. А едното е около 45-50 000 лева, другото - една трета от тях. Ако сравнявам тази Дачия, която не е офроуд, на практика не е за черен път, примерно с Королата, която ще е и по-евтина - защо да я купя? Но всеки си носи глава на раменете.Коментиран от #59
19:52 23.10.2023
48 И аз
20:03 23.10.2023
49 99% канцерогенни материали -
20:28 23.10.2023
50 А Форада е
До коментар #37 от "Мъхъ":
малко над нивото на Дачия.17:24 24.10.2023
51 Комплексар с Дачия
До коментар #11 от "Гост":
не съм срещал,защото знаят за какво си дават парите,а комплексарите са тези със скъпите возила и малките чишки. Някой се нареждат и на газовата колонка.17:26 24.10.2023
52 Този коментар е премахнат от модератор.
53 Няма да ти коментирам
До коментар #14 от "така":
знанията,но да си знаеш че са под ниската летва.17:32 24.10.2023
54 винаги новият
До коментар #15 от "варел":
автомобил е по добър при катастрофа от този найста употреба,а тези които влизат в Бг,често са цапардосвани в птп. Та си запази мнението тъпо за теб.17:34 24.10.2023
55 Ами на запад
До коментар #18 от "Хахохи":
доста ги купуват и карат,за разлика от гяволите бълкански които искат да таковат дявола у въздуха,но се таковани одят с гащи под коленете и в поза Г.17:36 24.10.2023
56 При 5 годишните
До коментар #20 от "явно не си":
точно им е свършил лизинга и започваш с голямото джиткане на пари,за 3 годишните са тези от немския бранд дето са с 3 годишна гаранция и джиткането е жестоко.Честито на дявола балкански с голия заден лик.17:39 24.10.2023
57 Ти или лъжеш или
До коментар #23 от "Тиквоний Велики":
си противоречиш видно. Купил Дачия нова 2016г. и то най-базовото ниво,което го вземат за служебни коли,където на бачкатора не му трябва радио и дори климатик и иел стъкла,а да върши работа и не е задължително да му е комфортно.А после скачаш на Тойота авенсис 2-ра ръка и то на 50 х.км сигурно след превъртане на километража.Та ме навежда на мисълта,че си бил 2016г. обикновен бачкатор и са ти дали базова Дачия да вършиш работа и когит си се замогнал си взел тоз авензис.18:00 24.10.2023
58 Ти на рали ли
До коментар #35 от "Моят опит":
ще ходиш за да искаш кормилно управление като на Порше? Все пак колата е насочена към определен сектор от хора не зза такива кат теб дето искат елктричка с поведение на супер спортен автомобил.Спринг не е това което търсиш,вземай си електричката на Мате Римац или ще е кисело гроздето.18:06 24.10.2023
59 Досат си в грешния
До коментар #47 от "Познат си взе":
коловоз,като точно Дъстър е доста над паркетниците от премиум марките извън пътя,и е на едно ниво с рамните офроудъри,заради малкото тегло в сравнение с тях. А да сравняваш Дъстар с Корола по проходимост си доста в джаза. не го прави жалко е.А,12 годишната ти Авензис е амортизирана вече в сравнение с Дачията.За предпочитане е винагинова кола и да сравняваш стара с нова е глупаво,иначе нямаше да карате скрапа на Гейропата,а те тъпанарите да карат новите коли.Коментиран от #61
19:10 24.10.2023
60 Джуган
До коментар #20 от "явно не си":
Ще коментирам от позицията на човек който плаща в брой за автомобилите си. Винаги търся кола между 2 и 3 години, около 50 хиляди км, все още гаранционна, купена нова в БГ, обикновено на лизинг от някой с добри доходи, който я продава в идеално състояние, защото е поръчал току що излезлия по нов модел и бърза да се освободи от старата за да му утвърдят заема от банката. Последната ми покупка беше луксозен СУВ, за който платих точно 60% от цената нов. Е, малко е по скъп от чисто нова Дания, но пък разликата е като да спиш в палатка вместо в пет звезден хотел14:08 15.11.2023
61 Джуган
До коментар #59 от "Досат си в грешния":
Вече писах по темата, но ще добавя, че карах чисто нови коли когато бях по-млад, още в началото на кариерата си, но с добри месечни доходи, така че беше лесно да получа финансиране от банката. Още тогава се убедих че чисто нова кола от боклучава марка не може да се сравнява с 2-3 годишна кола от високия клас.14:14 15.11.2023