Докато повечето от автомобилните производители развълнувано обсъждат нови електрически мотори или батерии, които ще влязат в следващото поколение на моделите им, Toyota продължава да работи върху ново оборудване, предназначено за автомобили с двигатели с вътрешно горене.
След като председателят на Toyota Акио Тойода нарече предстоящата "директна" автоматична трансмисия "промяна на играта", японският състезателен пилот Хироаки Ишиура също похвали въпросната трансмисия DAT. Той тества GR Yaris с новата система slushbox и е убеден, че тази трансмисия е по-бърза от ръчна, но усещането е същото.
Говорейки пред официалното списание Toyota Times, Хироаки Ишиура добавя: „Скоростната кутия се блокира от момента, в който потеглите, реагирайки линейно на педала за газ и ви позволява да намалите времето за обиколка без никакви загуби. DAT усеща, когато спирате докрай и превключва надолу, за да ви подготви за следващото ускорение. Това включва действия, които обикновено правим, докато шофираме . "
Toyota казва, че работи върху тази нова трансмисия от втората половина на 2020 г. Въпреки че досега е тествана само в моторния спорт, доклади от Япония твърдят, че GR Yaris ще получи новата осемстепенна скоростна кутия с конвертор на въртящия момент през 2024 г. В този момент е официално заявено, че DAT се разработва, за да насърчи повече хора в моторния спорт, като улесни състезанието след премахване на съединителя.
Хироаки Ишиура казва, че конвенционалната автоматична скоростна кутия е "хлъзгава" и създава "леко усещане за директна връзка", докато DAT имитира поведението на водача, който превключва скорости. Така екипът от инженери създава трансмисия, която прави по-бърз автоматичен автомобил, но с усещането за ръчни скорости. Подробности все още не се разкриват, но Акио Тойода заяви, че с тази трансмисия иска да "върне радостта от шофирането", защото вече все по-малко хора знаят как да карат кола.