Според експерти, и според самите купувачи, днес потенциалните собственици на нови автомобили са най-отблъснати от електрическите автомобили не от скромния им пробег с едно зареждане на батерията, а от високата им цена.
Факт е, че пазарът на електромобили изпитва известно забавяне, като това се вижда от спада на потребителското търсене за тях. Едно ново проучване на S&P Global показва, че най-големият фактор за нежеланието да се купи електромобил е високата цена на новите електрически автомобили.
По-специално в Северна Америка повечето електромобили са по-големи и по-луксозни, което води и значително по-високата им цена. Но дори в други части на света, където електромобилите са по-достъпни, като Китай, високите цени на батериите и електрическите двигатели също отблъскват клиентите.
Почти половината потребители, анкетирани от S&P Global по света, заявяват, че смятат, че цената на електрическите автомобили е твърде висока. Във време, когато средните месечни плащания за нови автомобили в САЩ достигнаха исторически върхове, цената се превърна в силен фактор за купувачите на нови автомобили.
Въпреки че най-голямата пречка пред приемането на електрически превозни средства е тяхната цена, пробегът с едно зареждане на батерията също е проблем за потенциалните купувачи. Сред потребителите, анкетирани от S&P Global, 46 процента заявяват, че са загрижени колко време отнема зареждането, а 44 процента са загрижени за наличността на зарядни станции.
Докато повечето анкетирани хора са готови да чакат от 30 до 60 минути, за да заредят колата си, скорошни доклади за надеждността на американската инфраструктура и относителната рядкост на зарядните станциите (в сравнение с бензиностанциите) означават, че въпросът с презареждането на батерията все още тежи на много потребители. За щастие, сътрудничеството между традиционните производители на автомобили и Tesla може да помогне за решаването на този проблем, но на този етап 0 само в САЩ.
Интересното е, че само 51 процента от собствениците на електромобили казват, че имат зарядно устройство у дома, а повечето не желаят да плащат допълнително, за да инсталират бързо зарядно устройство в гаража си. Вместо това повечето предпочитат да зареждат електрическите превозни средства на работа или на обществени зарядни станции.
Добрата новина за автомобилните производители е, че безпокойството за пробега е останало на заден план. Само 29 процента от анкетираните заявяват, че очакват новата електрическа кола да може да изминава повече от 300 км с едно зареждане. В същото време 19 на сто заявяват, че пробег от 400 до 500 км би ги устройвал.