Британски експерти от Autoevolution идентифицираха колите, чиито собственици най-често нарушават правилата за движение. Според тях това явление е свързано с маркетинговите кампании на някои марки.
Производителите на спортни автомобили често демонстрират възможностите на новите модели на състезателна писта в своите реклами. И поради тази причина често купувачите на такива автомобили ги карат бързо по обществените пътища.
Експертите са проучили данни за над 400 000 пътни инцидента във Великобритания, като след подробен анализ откриват закономерност в агресивното шофиране сред собствениците на автомобили от някои конкретни марки.
Оказва се, че водачите на BMW, Subaru и Porsche по-често превишават разрешената скорост и преминават на червен светофар от останалите участници в движението. Те също са склонни към опасни изпреварвания и игнориране на пешеходни пътеки.
Един от авторите на изследването смята, че това поведение на шофьорите е свързано с агресивните маркетингови кампании на тези марки. Subaru, BMW и Porsche често подчертават в своите реклами превъзходството на своите автомобили над другите.
Интересно е, че Subaru постепенно се освобождава от имиджа на компания, която произвежда спортни модели. Сега японската марка е фокусирана върху производството на семейни автомобили и маркетинговите им подходи се променят, но при BMW и Porsche това не е така.