Китайският производител на автомобили BYD постигна забележителни резултати в продажбите, като продаде 526 409 изцяло електрически превозни средства през четвъртото тримесечие, оказвайки натиск върху Tesla да постигне рекордни резултати, за да запази лидерската си позиция. BYD, известен като водеща марка автомобили в Китай, оповести продажбите си на електрически и хибридни автомобили за декември, възлизащи на 340 178 единици, включително впечатляващите 190 754 изцяло електрически автомобила. Този рязък ръст на продажбите бе подсилен от агресивните стратегии за отстъпки в края на годината.
За цялата 2023 г. BYD отчете значителен общ брой продажби от 3,01 милиона единици. В рамките на това компанията подчерта продажбите на приблизително 1,6 млн. изцяло електрически автомобила и около 1,4 млн. хибридни електромобила с възможност за включване към електрическата мрежа. Тези цифри подчертават значителния отпечатък на BYD на пазара на електрически превозни средства.
Предстоящите дни са изпълнени с очакване, тъй като BYD очаква потвърждение за това дали продажбите ѝ през четвъртото тримесечие ще надминат тези на Tesla, което може да я превърне в най-големия продавач на напълно електрически електрически автомобили в света на тримесечна база. Анализаторите, които следят внимателно данните на Tesla, очакват тримесечни продажби от 483 200 единици, според оценки, събрани от Bloomberg.
Конкуренцията между BYD и Tesla не само отразява засилващата се динамика на пазара на електрически превозни средства, но и подчертава нарастващото влияние на Китай при формирането на бъдещето на устойчивия транспорт. Тъй като и двете компании се борят за първото място, предстои да видим как тази конкуренция ще стимулира допълнително иновациите и внедряването на електрически превозни средства в световен мащаб.