BYD изпревари Tesla в лидерството сред производителите на електрически автомобили
Tesla може да загуби титлата на лидер в сегмента на електрическите автомобили. Китайският BYD следва американската компания по петите: според резултатите от третото тримесечие на производителя на автомобили от Китайската народна република не му достигаха няколко хиляди коли, за да изпревари Tesla по продажби. Според Insideevs Tesla приключва тримесечието с резултат от 435 059 доставени електрически коли, а BYD са продали 431 603 коли.
Европейски мерки на държавно ниво срещу китайската инвазия
Европейските производители на автомобили се опитват да се противопоставят на китайските електрически автомобили на законодателно ниво. Изпълнителният директор на Stellantis Карлос Таварес искаше ЕС да наложи мита върху произведените в Китай автомобили, за да попречи на европейските фирми да загубят позиции пред новодошлите компании, като BYD, MG, Nio и много други. Проблемът е, че докато европейската автомобилна индустрия се възстановява от ковид пандемията и кризата с полупроводниците, както и от огромната геополитическа несигурност, нейните марки трябва да се борят с китайски съперници, които се възползват от държавни субсидии, евтини производствени разходи и стабилни местни вериги за доставки.
Световната автомобилна индустрия излезе от недостига на микрочипове
Според доклад на JPMorgan, недостигът на микросхеми в автомобилната индустрия е почти приключил. Въпреки че с някои видове чипове все още ще има затруднения с доставките през 2023 и 2024 г. Но като цяло увеличаването на капацитета за производство на полупроводници и суровини от 2022 г. значително подобри ситуацията.
В системите на автомобилите се интегрира изкуствен интелект
Колите никога не са били толкова умни, колкото са сега. Но това е само началото. 2023-а е годината на Chat GPT и свързаните с нея технологии, свързани с изкуствения интелект (AI), който все повече навлиза в живота ни. Но всичко това ще бъде още по-дълбоко интегрирано в нашите автомобили. Това е особено забележимо при електрическите автомобили, чиито системи често са свързани в един „команден център“, което е най-характерно за автомобилите Tesla. Ето защо те могат да покажат цяло "светлинно шоу", но това е все още е детска игра, докато колата не реши вместо вас кой маршрут е най-подходящ, за да стигнете до работа или магазин.