BYD изпревари Tesla в лидерството сред производителите на електрически автомобили
Tesla може да загуби титлата на лидер в сегмента на електрическите автомобили. Китайският BYD следва американската компания по петите: според резултатите от третото тримесечие на производителя на автомобили от Китайската народна република не му достигаха няколко хиляди коли, за да изпревари Tesla по продажби. Според Insideevs Tesla приключва тримесечието с резултат от 435 059 доставени електрически коли, а BYD са продали 431 603 коли.
Европейски мерки на държавно ниво срещу китайската инвазия
Европейските производители на автомобили се опитват да се противопоставят на китайските електрически автомобили на законодателно ниво. Изпълнителният директор на Stellantis Карлос Таварес искаше ЕС да наложи мита върху произведените в Китай автомобили, за да попречи на европейските фирми да загубят позиции пред новодошлите компании, като BYD, MG, Nio и много други. Проблемът е, че докато европейската автомобилна индустрия се възстановява от ковид пандемията и кризата с полупроводниците, както и от огромната геополитическа несигурност, нейните марки трябва да се борят с китайски съперници, които се възползват от държавни субсидии, евтини производствени разходи и стабилни местни вериги за доставки.
Световната автомобилна индустрия излезе от недостига на микрочипове
Според доклад на JPMorgan, недостигът на микросхеми в автомобилната индустрия е почти приключил. Въпреки че с някои видове чипове все още ще има затруднения с доставките през 2023 и 2024 г. Но като цяло увеличаването на капацитета за производство на полупроводници и суровини от 2022 г. значително подобри ситуацията.
В системите на автомобилите се интегрира изкуствен интелект
Колите никога не са били толкова умни, колкото са сега. Но това е само началото. 2023-а е годината на Chat GPT и свързаните с нея технологии, свързани с изкуствения интелект (AI), който все повече навлиза в живота ни. Но всичко това ще бъде още по-дълбоко интегрирано в нашите автомобили. Това е особено забележимо при електрическите автомобили, чиито системи често са свързани в един „команден център“, което е най-характерно за автомобилите Tesla. Ето защо те могат да покажат цяло "светлинно шоу", но това е все още е детска игра, докато колата не реши вместо вас кой маршрут е най-подходящ, за да стигнете до работа или магазин.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Този коментар е премахнат от модератор.
2 Този коментар е премахнат от модератор.
3 Този коментар е премахнат от модератор.
4 Този коментар е премахнат от модератор.
5 Този коментар е премахнат от модератор.
6 Зевс
Коментиран от #7
16:08 04.01.2024
7 Така е
До коментар #6 от "Зевс":
А някои все още се чудят как Тесла ще успее да си осигури 50% средногодишен ръст за следващите три-четири години поне до 2028. Хайде от 10 милиона нагоре и на мен ми се вижда прекалено амбициозно засега, но за 10 милиона ми се струва абсолютно постижимо. След като всички си признават че гонят Тесла, кой ще предпочете копието, бледото копие пред оригинала?Коментиран от #10
16:21 04.01.2024
8 МЪСК 💪🏻
- Model Y задмина Corolla по продажби и стана най-продаваната кола в света
- лична покана от Ердоган, Нетаняху и Инвестиционен фонд на Саудитска Арабия Мъск да строи заводи там
- 5-милионната Тесла слезе от конвейера
- монтиран 50 000-ен суперчарджър
- съобщение на Boss-а към всички стачкуващи в американските заводи: заповядайте в Тесла! Работа имаме за за целия китайски народ!
Мъск така им пръcна втyлкитe, че още не могат да си намерят ушите по главите 😁
17:17 04.01.2024
9 СЗО
02:18 05.01.2024
10 СЗО
До коментар #7 от "Така е":
Така е. Почитателите на тесла са като почитателите на айфон.Коментиран от #11
02:20 05.01.2024
11 Японци сър
До коментар #10 от "СЗО":
Объркал си Тесла с Тойота. През последните 10 години в нито една подобна статия не се споменава toyota, която да е променила каквото и да било в автомобилостроенето, но за сметка на това toyota е лидер да си лепи емблемите върху проектираните от други компании автомобили, за да продава готов продукт с минимални средства за разработка с големи печалби и продажби.Но феновете не си купуват оригинала, а търсят емблема toyota и продължават да вярват, че тя е технологичен лидер.
Но пък toyota се хвали че има най-голям брой патенти за неизползване и неприложими в практиката технологии. Също така прави едни от най-големите обещания в стил " никой не може да произведе това, което ние можем да ви обещаем" от 2010 година обещават, че до 3 години започват масовото производство на твърдотелни батерии. Тази година обещаха същото и феновете продължават да вярват. Много обичат да ги лъжат.
Коментиран от #12
08:18 05.01.2024
12 Хахохи
До коментар #11 от "Японци сър":
Патенти от Тесла няма, всеки може да им произвежда компонентите!!!17:18 09.01.2024