През 2023 г. BMW затвърди позицията си на водеща премиум марка в световен мащаб, изпреварвайки Mercedes-Benz, докато Tesla, на четвърто място, е близо до това да изпревари Audi за третата позиция. Глобалните продажби на автомобили за марката BMW достигнаха рекордно високи стойности от 2 253 835, отбелязвайки 7,3% увеличение. Продажбите на изцяло електрически превозни средства за BMW нараснаха с 92%, достигайки 330 956 единици. При разглеждане на цялата BMW Group, която включва Mini и Rolls-Royce, общите продажби на автомобили за годината достигнаха 2 555 341, което представлява ръст от 6,5 процента.
Mercedes се сблъска с предизвикателства, като продажбите на автомобили не достигнаха 2 043 800 броя, подобно на предходната година, поради недостига на компоненти за 48-волтовите меки хибридни системи и смяната на моделите, което се отрази на доставките, особено през четвъртото тримесечие. Въпреки това продажбите на електромобили на Mercedes отбелязаха забележително увеличение от 73%, възлизайки на 222 600. Общите продажби на Mercedes-Benz Group, включващи микробуси и автомобили Smart, достигнаха 2 491 600, което представлява ръст от 1,5%, като продажбите на микробуси достигнаха рекордно високо ниво от 447 800, което представлява ръст от 8%.
Audi отбеляза 17% ръст в продажбите, възлизащи на 1 895 240, тъй като недостигът на компоненти намаля. Продажбите на изцяло електрическите автомобили на марката се увеличиха с 51%, надхвърляйки 178 000 единици. Tesla, на четвърто място, постигна забележително 38-процентно увеличение на продажбите, достигайки 1 808 581 автомобила. Модел 3 и Модел Y съставляваха 96% от продажбите на Tesla, докато Модел S и Модел X допринесоха за останалия процент. Анализаторите очакват, че продължаващият растеж може да постави Tesla в тясна конкуренция с другите компании на върха.