Mini се сбогува с последния екземпляр на Clubman, който слезе от поточната линия в завода на автомобилния производител в Оксфорд, Великобритания. Това бележи края на една ера за модела Clubman, тъй като Mini пренасочва фокуса си към електрифицирано бъдеще и подлага на обновяване гамата си от автомобили.
Mini представи Clubman Final Edition през април миналата година, сигнализирайки за предстоящия край на производството, а през септември потвърди, че няма планове за следващо поколение на модела. Тъй като Mini преструктурира портфолиото си, Countryman на практика ще заеме мястото на Clubman, подкрепен от голямата си популярност сред потребителите. Освен това предстоящият Aceman ще заеме позиция под Countryman, допълвайки гамата на Mini.
Стефани Вурст, ръководител на марката Mini, изтъкна, че решението да се запази Countryman пред Clubman е било ясно, като се има предвид, че първият е продаван повече от втория в съотношение две към едно. Съвременното Mini Clubman дебютира през 2007 г., служейки като наследник на оригиналния модел, произвеждан от 1969 г. до началото на 80-те години на миналия век.
През годините Clubman "роди" варианти като Mini Clubvan през 2013 г. и се превърна в първия модел на Mini, който предлага задвижване на всички колела, с представянето на Clubman All-4 през 2016 г. От създаването си през 2007 г. досега Mini е произвело над 1,1 милиона автомобила Clubman.
Въпреки че Clubman е достигнал края на производствения си цикъл, Mini го изпрати подобаващо с Final Edition, ограничена до едва 1969 бройки в световен мащаб, отдавайки почит на годината на дебюта на оригиналния Clubman. Final Edition се отличава с уникална тапицерия и акценти в цвят Shimmer Copper, допълнени от стандартен 2,0-литров четирицилиндров двигател с турбокомпресор, предоставящ 186 к.с.