Със своя модел от среден клас Seal, който вече се продава в Европа, BYD се се изправя директно срещу BMW i4 - гордостта на баварцинте при електромобилите. BMW-то е с много подобен размер, но що се отнася до цената, нещата изглеждат мрачни за BMW, защото тук възниква най-големия проблем. Но не е само той.
BYD Seal U се изправя директно срещу BMW и компания
Моделът от среден клас с дължина 4.80 метра е базиран на електрическата платформа 3.0 на BYD Group, която има важно нововъведение: така наречената конструкция от клетка към тяло (CTB) или иначе казано батерийните клетки са интегрирани директно в структурата на каросерията. Горната част на батерията и подът на автомобила са една и съща част, което води до намаляване на клиренса, благоприятства пространството за главата и между другото увеличава устойчивостта на усукване. С коефициент на въздушно съпротивление от 0.22, Seal - проектиран от бившия креативен директор на Audi Волфганг Егер - е сред най-добрите автомобили на европейския пазар.
BYD Seal е по-мощен: 313 коня, срещу 286 на BMW i4
В първото сравнение BYD Seal се среща с BMW i4, което в началната си версия със задно задвижване произвежда 210 kW / 286 HP / 400 Нм. Почти еднаквите размери (4.80 метра дължина, 1.87 метра широчина и 1.46 метра височина) потвърждават, че двата автомобила са истински конкуренти, като Seal предлага седем сантиметра по-голямо междуосие и е по-мощен още в базовата си конфигурация. Това обаче не го прави по-неикономичен, а напротив.
BYD с по-голям пробег от BMW-то
По отношение на обхвата, обаче, Seal се представя по-добре, защото батерията му е забележимо по-голяма с 82 в сравнение със 70 kWh, което в съчетание с по-ниската консумация на тест (около 19 kWh/100 km в сравнение с 22 kWh за BMW i4), му осигурява обхват от почти 500 километра с пълно зареждане на батерията, докато конкурентът трудно може да надхвърли 350 километра. За клиентите, за които обхватът е решаващ критерий, има поне други i4 версии с по-големи батерии и по-дълъг обхват.
BYD е значително по-евтин от BMW i4
BYD Seal във варианта на оборудване Design има своето голямо предимство по отношение на цената, тъй като се предлага от едва 44 990 евро . Версията със задвижване на четирите колела с над 530 к.с. и богато оборудване струва само 50 990 евро и все още е доста под BMW i4 eDrive35, чиято цена започва от 56 500 евро.