9 Февруари, 2024 13:34 4 673 34

Идват мрачни времена за електрическото бъдеще на BMW

  • bmw-
  • i4-
  • byd-
  • seal u-
  • инвазия-
  • китай-
  • европа

Китайските аналози, навлизащи на пазарите в Европа, са по-евтини, по-икономични и са с по-голям пробег

Идват мрачни времена за електрическото бъдеще на BMW - 1
BYD Seal и BMW i4

Със своя модел от среден клас Seal, който вече се продава в Европа, BYD се се изправя директно срещу BMW i4 - гордостта на баварцинте при електромобилите. BMW-то е с много подобен размер, но що се отнася до цената, нещата изглеждат мрачни за BMW, защото тук възниква най-големия проблем. Но не е само той.

BYD Seal U се изправя директно срещу BMW и компания

Моделът от среден клас с дължина 4.80 метра е базиран на електрическата платформа 3.0 на BYD Group, която има важно нововъведение: така наречената конструкция от клетка към тяло (CTB) или иначе казано батерийните клетки са интегрирани директно в структурата на каросерията. Горната част на батерията и подът на автомобила са една и съща част, което води до намаляване на клиренса, благоприятства пространството за главата и между другото увеличава устойчивостта на усукване. С коефициент на въздушно съпротивление от 0.22, Seal - проектиран от бившия креативен директор на Audi Волфганг Егер - е сред най-добрите автомобили на европейския пазар.

BYD Seal е по-мощен: 313 коня, срещу 286 на BMW i4

В първото сравнение BYD Seal се среща с BMW i4, което в началната си версия със задно задвижване произвежда 210 kW / 286 HP / 400 Нм. Почти еднаквите размери (4.80 метра дължина, 1.87 метра широчина и 1.46 метра височина) потвърждават, че двата автомобила са истински конкуренти, като Seal предлага седем сантиметра по-голямо междуосие и е по-мощен още в базовата си конфигурация. Това обаче не го прави по-неикономичен, а напротив.

BYD с по-голям пробег от BMW-то

По отношение на обхвата, обаче, Seal се представя по-добре, защото батерията му е забележимо по-голяма с 82 в сравнение със 70 kWh, което в съчетание с по-ниската консумация на тест (около 19 kWh/100 km в сравнение с 22 kWh за BMW i4), му осигурява обхват от почти 500 километра с пълно зареждане на батерията, докато конкурентът трудно може да надхвърли 350 километра. За клиентите, за които обхватът е решаващ критерий, има поне други i4 версии с по-големи батерии и по-дълъг обхват.

BYD е значително по-евтин от BMW i4

BYD Seal във варианта на оборудване Design има своето голямо предимство по отношение на цената, тъй като се предлага от едва 44 990 евро . Версията със задвижване на четирите колела с над 530 к.с. и богато оборудване струва само 50 990 евро и все още е доста под BMW i4 eDrive35, чиято цена започва от 56 500 евро.


Поставете оценка:
Оценка 4.3 от 22 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Еврогей

    45 6 Отговор
    Бъдещето е мрачно за цялата европейска индустрия.
  • 2 Ами да

    7 12 Отговор
    Нарочно е измислена тази конструкция от китайците! За да може да гръмне отвсякъде около шофьора и пътниците и да няма спасение!

    Коментиран от #31, #33

  • 3 Човек с очи

    22 6 Отговор
    С тези цени на тока и горивата скоро няма да има производство на БМВ, както и всякакви други производства в Германия. Мерцедес вече издиша.
  • 4 Първо БМВ е против тролейте

    9 8 Отговор
    БМВ отдавна се целят в съвсем други сегменти - и по-точно високия клас, вижте, че вече колите им си станаха напрактика RR с друга емблема (вследствие на европейско-азиатските дизайнери в екипа)

    Коментиран от #34

  • 5 Тошко

    8 13 Отговор
    Това, че новите БМВ-та стават грозни китайчета си е така , но ако видите това нещо BYD - не знам какво да кажа, първо е копи-пейст на тесла, второ - нямат десетилетията практика назад във времето, което другите имат за да им се доверя и да купя такова нещо ..

    Коментиран от #7, #8

  • 6 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 7 гост

    11 3 Отговор

    До коментар #5 от "Тошко":

    Бе тя и Тесла няма десетилетна практика , пък миналата година е продала повече електромобили от ВАГ , БМВ и Мерцедес НАКУП !! И тази година ще повтори !! Сега че който си купува БМВ няма да купи китаец , това е ясно , колкото и да е по-евтин , но виж Тесла ще си купи и го правят масово !!!

    Коментиран от #10

  • 8 гост

    8 0 Отговор

    До коментар #5 от "Тошко":

    През последните няколко години, германските автомобилни производители обявиха амбициозни планове, с които да преминат към електрически автомобили и да се противопоставят на пазарния лидер Tesla Inc. Вместо това обаче, те изостават още повече.

    През първата половина на тази година Tesla достави 889 015 автомобила, което е повече от Volkswagen AG, BMW AG, Mercedes-Benz Group AG и Porsche AG, взети заедно. 24.07.2023 г материал от Блумбърг !!
    Резултата е същия и в края на годината , да не почнеш сега да развиваш теории !

    Коментиран от #26

  • 9 Е46ца

    6 12 Отговор
    И като слезнеш от 1 бмв и се качиш на китайска кола , после ти идва да се гръмнеш.Добре е на хартия ,но удоволствието от шофирането не е дори близко.Просто китайската кола е сглобена много ама много по-зле.Недай си боже пък при ПТП си пътник.

    Коментиран от #11

  • 10 гост

    6 0 Отговор

    До коментар #7 от "гост":

    с първата част на коментара ти съм съгласен, с втората не. Тесла вече не води класацията и познай кой ги задмина? Чичко гугъл ще ти каже

    Коментиран от #13

  • 11 гост

    14 4 Отговор

    До коментар #9 от "Е46ца":

    Твоята е46ца, както и си се кръстил е вече на 20 годинки минимум, струва 500 лева, директно в моргата. А ти никога не си се качвал на китайска кола, само пишеш глупости които си чул от себеподобни. Китай е най големия производител и пазар на автомобили в света и това не е от вчера. Щом китайците владеят пазара значи положението не е така както го описваш иначе всички щяха да карат бмв, просто и ясно

    Коментиран от #14, #15

  • 12 оня с коня

    6 6 Отговор
    Кой го интересуват "мрачните" Времена за ел. БМВ,след като да ДИЗЕЛОВОТО са Светли?Ма как бяга Дизеловата ми Тройка 204коня и 6 Цилиндъра с Ръчна Скор. Кутия!А за награда съм й купил преди 20 дена чисто нови гуми Йокохама/Летни,255/40/17 задни/ и съответно Акумулатор "Варта" 100 Амперчаса...Мдааа!:)
  • 13 гост

    4 8 Отговор

    До коментар #10 от "гост":

    Коментара си е абсолютно актуален и в него става въпрос за съотношението Тесла - всички немски производители накуп !! И в момента съотношението на тия същите е абсолютно същото !! Относно прословутия BYD , за който явно намекваш , гарантирам ти , че нито в Европа , нито в САЩ ще има и една стотна от продажбите си в Азия и много скоро ще се прости със "изпреварването" , което между другото е силно съмнително отчетено , ама карай !

    Коментиран от #18

  • 14 Е46ца

    5 5 Отговор

    До коментар #11 от "гост":

    Хаха.Китайците когато направят кола като е46 , ела ще ти купя 1 чисо нова , но аз няма да съм жив тогава.е46 то струва 12 бона и цената ще се качва ,защото е класика , а тоя китайки таралясник след 5 години цената му ще падне поне 5 пъти.Пишеш глупости , няма как всички да карат бмв , защото цената е друго.Му другото карах тая новата китайска кола доджфанг , да фулл екстри е ,но усещането е като на 25 годишна корола.Виж в тубата ревю , ти и без това само това правиш,рязглобяват я и сглобката е някъв смях.Като да си купиш китайски ТВ ,висят кабели и части навсякъде.

    Коментиран от #17, #29

  • 15 гост

    3 6 Отговор

    До коментар #11 от "гост":

    Все пак е важно да уточним някои нещица !! Китай е най-големия пазар ПО БРОЙ "автомобили" , като се броят дори така наречените "четириколки" , които в САЩ и Европа никой няма и да погледне !!! Средната продажна цена на автомобил в "най-големия" пазар е ПОД 10 000 долара !! Само ще спомена , че трите модела на първо място по продажби са с цени между 4 и 5 хиляди долара !!!!!! Тоест като паричен обем на пазара САЩ и ЕС все още и още дълго време са и ще бъдат В ПЪТИ ПО-ГОЛЕМИ пазари от Китай !! Който вече почва да спада и да бъде застиган бързо от "новия" първи по население Индия !! В която се карат същите подобия на автомобили !! НИКОГА И НИКОЯ държава , ако ще и с 2 милиарда население , при среден доход 7-8 пъти по-нисък от САЩ и ЕС няма да има пазар по-голям от техните ! Само да споменем , че любимия ти Китай има ПО-НИСЪК БВП на глава от България и то с цели 20 % по-нисък !! Всъщност България има по-висок такъв от ВСИЧКИ държави в БРИКС !!! АМА наистина всички , като от повечето в пъти !!!

    Коментиран от #16

  • 16 гост

    3 1 Отговор

    До коментар #15 от "гост":

    абсолютни глупости, предполагам защото пазара е за 4-5 хил долара всички автомобилни гиганти драпат със зъби и нокти за да продават на китайския пазар?

    Коментиран от #19

  • 17 гост

    5 2 Отговор

    До коментар #14 от "Е46ца":

    тоя пък с неговото 46 хах, бягай към моргата момче
  • 18 гост

    0 1 Отговор

    До коментар #13 от "гост":

    препоръчвам ти, заедно с другия който извърта нещата към политика да си сверявате по често часовниците относно пазара, и то не с медии като тази.

    Коментиран от #20, #21

  • 19 гост

    3 2 Отговор

    До коментар #16 от "гост":

    Ми много просто , защото пазара в САЩ и ЕС е отдавна пренаситен и практически нови клиенти няма , 95% от продажбите са замяна на употребяван с нов автомобил !! Китай и Индия са единствените им възможности за растеж , колкото и да е малък !! Но Индия има все още монопол на местните компании , защото им е ясно , че ако пуснат западните и американските ще ги изядат с парцалите най-много за 3-4 години !! И никоя от западните компании , освен Тесла (ти да видиш) не получава повече от 15-20 % от приходите си от Китай , сори !!
  • 20 гост

    4 2 Отговор

    До коментар #18 от "гост":

    А аз ти препоръчвам да си отвориш очите и ти да си свериш опорките !! Мога още сега да ти изброя всички цифри и то от световните агенции признати в цял свят !!! Преживей го , от миналата година България има БВП на глава с 20 % ПОВЕЧЕ от Китай , от другите в БРИКС , ама до една с много повече , в пъти !!!!

    Коментиран от #23

  • 21 гост

    5 4 Отговор

    До коментар #18 от "гост":

    Само ще спомена любимата ти Индия , БВП на глава в момента 2600 долара , срещу такъв на България 16 200 , повече от 6 (шест) ПЪТИ повече !!!!

    Коментиран от #22

  • 22 Гост

    0 1 Отговор

    До коментар #21 от "гост":

    Кой спомена Индия? Ти явно си болен

    Коментиран от #24

  • 23 Гост

    1 0 Отговор

    До коментар #20 от "гост":

    Скрий се ве смешен, затова ли целия свят чака да дойде китайската нова година че да се размърда икономиката? И за какъв брикс ми говориш?

    Коментиран от #25

  • 24 гост

    3 5 Отговор

    До коментар #22 от "Гост":

    Аз я споменах , що , истината боли , а , хахахахаха !! Искаш ли да спомена други ? Например Южна Африка ?? БВП на глава 7 000 долара , срещу същите 16 000 на България !! Или Иран , БВП на глава 4 (четири) 000 долара , пак срещу 16 000 !!! Или дори любимата ти Раша , 12 000 срещу същите 16 000 !!! Трудно е да си русолюбец , хахахахха !!

    Коментиран от #27

  • 25 гост

    1 4 Отговор

    До коментар #23 от "Гост":

    Скрий се ти , още по-смешен , меко казано ! Пазарът на САЩ и ЕС е за 55 трилиона , 27 за САЩ и 18 за ЕС , срещу 17,8 за Китай ! Според теб кой ще "размърда" света , сигурно три пъти по-малкия ?? Хахахахахха !! И то като вземеш предвид , че икономиката на Китай зависи над 80% от износа за същите две , иначе се връща в 19 век !!!
  • 26 Баварец

    0 0 Отговор

    До коментар #8 от "гост":

    Коя първа половина и на коя година, вуйчо? Още сме в средата на Февруари 2024, а ти май планираш изминалата година?
  • 27 Трифонов

    3 1 Отговор

    До коментар #24 от "гост":

    Не знам що си губиш времето да пишеш. Човекът не знае какво е БРИКС. Какво... надяваш се да го убедиш в нещо?! Верно ли го вярваш!? Остави ги да пасат и да си купуват китайски коли. Наясно си, че богатите китайци карат Ролс Ройс, БМВ, Мерцедес, Феррари, Ламборджини и Бентли, нали!? Какво да се обясняваме повече!?

    Коментиран от #30

  • 28 соломон предателя

    4 0 Отговор
    Няма проблеми повече от 80 години ни продаваха коли на високи цени и милиони плащаха много висока цена когато управляващите , акционерите получаваха хиляди,милиони печалби .. От това ,че BМW ще загуби позициите си вълнуваха тях , техен проблем за клиентите е вaжно цената ще се радват на низките цени. Китайците ще им правят колите а арабите децата им така ,че за тях не остава грижа ще се наслаждават на живота.
  • 29 Име

    1 3 Отговор

    До коментар #14 от "Е46ца":

    Имах нещастието да притежавам е90, нищо общо с е46. Потвърждавам, че удоволствието от шофирането на БМВ е несравнимо с която и да е марка автомобили.
  • 30 михаил

    1 0 Отговор

    До коментар #27 от "Трифонов":

    Бил съм в Китай останал съм известно време в 2011 година това което казваш е донякъде вярно но за тогава , а сега 2017 година повечето са Японски а не Немски някога бяха те естествено и техните.
  • 31 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 32 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 33 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 34 Край

    0 0 Отговор

    До коментар #4 от "Първо БМВ е против тролейте":

    Да си "против тролейте" означава, че ставаш производител на ретро автомобили, които да се карат по-веднъж годишно на ретро-парада. БМВ се целели във високия клас. Предполагам имаш интернет, а разгледай Li9 и пак пиши че БМВ е висок клас ... Оставяш света да мине покрай теб - младо момче си образовай се.