Отидете към основна версия

2 964 5

Историята на единственото четириврато Porsche 911 в света, създадено заради жена

  • porsche-
  • 911-
  • panamera

Колата е направена през 60-те години на миналия век

В средата на 1966 г. един тексаски предприемач се изправя пред доста сложно предизвикателство: съпругата му изявява желание за практичен спортен автомобил, по-конкретно Porsche с четири врати, което усложнява търсенето на автомобил. Уилям Дж. Дик младши е съсобственик на дилърска компания в Тексас, специализирана в дистрибуцията на автомобили Volkswagen и Porsche и горд собственик на колекция от Ferrari-та и Maserati-та с две врати. Въпреки това, обаче нито едно от тях не отговаря на изискванията за практичност при семейна употреба.

Решен да задоволи желанието на съпругата си за стил и функционалност, Уилям Дик се впуска в мисия, която не се подчинява на конвенциите. Отхвърлил идеята просто да наеме американски инженери, които да адаптират немски автомобил към техните нужди, и се насочил към по-амбициозно начинание: да превърне Porsche 911 в кола с четири врати.

Той използва помощта на Дик Траутман и Том Барнс, двама души, които не са обезкуражени от дръзкото естество на проекта. Сътрудничейки си с Уилям Дик, те се впускат в пътешествие, започвайки с раннопроизводствено Porsche 911S. Триото се възползва от опита на Емил Дит, опитен металург, за да извърши необходимите модификации. Майсторството на Дит е подложено на изпитание, тъй като той старателно удължава платформата на автомобила с 55 см между А и В-колоните, като ефективно удължава междуосието, за да може да се добавят задни врати.

Вграждането на задни врати, напомнящи тези на Rolls-Royce, представлява уникално предизвикателство. Екипът е трябвало не само да осигури структурна цялост и безпроблемна интеграция, но и да разгледа функционалните аспекти на дизайна, включително конфигурацията на задните седалки. Използвайки своята изобретателност, те са успели да разработят решение, което безпроблемно съчетава форма и функция, като използват оригинални компоненти на Porsche, където е възможно, за да запазят автентичността на автомобила.

С напредването на проекта автомобилът претърпява допълнителни подобрения, като получава ъпгрейди като джанти Fuchs и трансмисия Sportomatic - пионерска функция, въведена от Цуфенхаузен през същата година. Тази новаторска трансмисия, макар и да не е конвенционална автоматична скоростна кутия, предлага на водачите удобството да превключват предавките без необходимост от съединител, като по този начин добавя модерен щрих към класическото Porsche 911S.

В разгара на активната дейност през лятото на 1967 г. Уилям Дик отправя една особена молба: автомобилът да бъде боядисан в кафяво, за да подхожда на един от любимите му чифтове кожени обувки. Тази на пръв поглед тривиална подробност подчертава личния характер на проекта, като всеки аспект е внимателно адаптиран, за да отрази индивидуалните вкусове и предпочитания на собственика.

Най-накрая, през декември 1967 г., кулминацията на месеците на отдаденост и изобретателност е постигната - модифицираното Porsche 911S е представено. Точно навреме за Коледа съпругата на Уилям Дик, Хестър, сбъдва желанието си и семейството притежава уникално Porsche с четири врати.

 

Поставете оценка:
Оценка 4.4 от 15 гласа.

Свързани новини

  • Porsche показа новия Cayenne GTS

    Porsche представи новия Cayenne GTS, който пристига като насочена към водача версия, която взима по нещо от другите модификации на модела. Инженерите ...
    22.04.2024
    1 809
    1
  • Porsche вече работи над следващото поколение Taycan

    Автомобилната индустрия непрекъснато се развива и Porsche не прави изключение, като вече има планове за следващото поколение на електрическия спортен ...
    05.04.2024
    1 373
    9
  • Първи снимки на новото семейно Porsche

    През последните две десетилетия Porsche постигна значителен успех със своя SUV Cayenne, но управлението му като флагмански SUV на марката е към своя к ...
    03.04.2024
    1 755
    2
  • Porsche ще запази бензиновия V8 и след 2030-та

    Porsche все още не са готови да се сбогуват със своя V8 двигател, въпреки тенденцията за намаляване на размерите и по-строгите правила за емисиите. Ин ...
    28.03.2024
    1 307
    6
  • Porsche тества електромобил с ауспух (ВИДЕО)

    След като европейските правила за киберсигурност накараха Porsche да спре производството на модела 718, очакванията за неговия изцяло електрически нас ...
    26.03.2024
    1 286
    8