Отидете към основна версия

22 872 27

Паника сред производителите на автомобили: BYD представи още по-евтина версия на един от бестселърите си

  • byd-
  • dolphin

Така компанията обяви явна ценова война на производителите на конвенционални автомобили

Хечбекът BYD Dolphin е обновен и ще бъде по-евтин. Китайската компания BYD, която наскоро изпревари Tesla на световния пазар на електрически автомобили, ще стартира продажбите на актуализирания бестселър Dolphin на 23 февруари. Новата му версия, наречена Honor Edition, не може да се похвали със забележими нововъведения в екстериора, а и е със същия двигател. Интериорът обаче вече е по-удобен и батерията е увеличена. Но най-интересното е, че началната цена ще бъде по-ниска, твърдят запознати.

BYD Dolphin в актуализираната си версия получава литиево-желязо-фосфатна батерия с капацитет 60 киловатчаса, която осигурява до 520 километра без презареждане според китайския цикъл CLTC. Моделът с такава батерия вече се предлага в Европа, но сега ще започне и предлагането му в новия модернициран вид и с по-ниска цена.

BYD има няколко подобрения в интериора, от които интерес представляват USB-C порта и панел за безжично зареждане на смартфони с мощност от 50 вата. Предните седалки са оборудвани с вентилационна функция. Размерите на хечбека остават същите: достига 4.1 метра дължина, 1.8 метра широчина и 1.6 метра височина с междуосие от 2.7 метра. Dolphin се задвижва от електрически мотор с мощност 95 конски сили (180 Нм въртящ момент).

Що се отнася до цената, запознати лица съобщават, че тя ще намалее доста с появата на актуализирания модел. За сегашния Dolphin в Китай искат от 104 800 юана или приблизително 13 500 евро по текущия обменен курс. И това не е най-евтиният BYD: цената на наскоро представения седан Destroyer 05 във версията Honor Edition започва от 79 800 юана (малко над 10 000 евро).

Компанията отбеляза, че подобни цени „предизвикват паника сред производителите на автомобили с двигатели с вътрешно горене“, които самата BYD изостави през 2022 г., фокусирайки се върху електрически автомобили и акумулаторни хибриди. Загрижеността относно бързия растеж на китайската автомобилна индустрия наистина нараства: Ford наскоро заяви , че е готов да се обедини с конкурентите си General Motors, за да отвърне на китайците.

Поставете оценка:
Оценка 4.5 от 40 гласа.

Свързани новини