Volkswagen T-Roc отдавна е фаворит сред богатата гама на Volkswagen, въпреки седемгодишния си престой. Сега, фотографи на Autoexpress показват изцяло новия му заместник от второ поколение, който бе забелязан във вид на прототип по време на тестове.
Първоначалният ни поглед към следващия VW T-Roc разкрива автомобил, който все още е в ранен етап на разработка, като голяма част от дизайна му е скрит под камуфлаж. Въпреки че тестовият автомобил запазва каросерията на настоящия модел, забележителните промени са очевидни, особено в предната част, където решетката изглежда е преработена, като са пропуснати горните въздухозаборници.
Като се има предвид трайната популярност на T-Roc очакваме, че новият модел ще запази познатия силует на малък SUV. Като се има предвид неотдавнашният фейслифт на настоящия модел, пълното представяне на новия T-Roc вероятно ще се състои едва през 2025 г.
Забележително е, че второто поколение на T-Roc е на път да се превърне в последното пускане на пазара на Volkswagen на автомобил с двигател с вътрешно горене, обусловено от строгото законодателство за емисиите Евро 7. Финансовата тежест за разработване на нови двигатели, отговарящи на новите разпоредби, които ще влязат в сила през 2025 г., се счита за твърде голяма, за да може Volkswagen да я понесе, което води до използването на съществуващите задвижващи агрегати в новия T-Roc.
Преминавайки от старата платформа MQB на настоящия T-Roc към еволюция на платформата MQB evo на Volkswagen, новият модел се очаква да наследи подобни опции за задвижване като фейслифтирания Golf. Очакваните електрифицирани варианти включват хибриден 1,5-литров четирицилиндров бензинов двигател и потенциално plug-in хибридна версия. Правейки паралели с възможностите на обновения Golf, се предвижда plug-in хибридният T-Roc да предлага пробег само на електричество от около 100 километра. Ентусиастите могат да очакват и завръщането на гореща R версия, следвайки тенденцията, зададена от предстоящия модел Golf R.
По отношение на интериорния дизайн неотдавнашното отдръпване на Volkswagen от чувствителните на допир бутони предполага завръщане към по-традиционно разположение на контролните уреди за следващия T-Roc, което потенциално може да елиминира спорни функции като сензорни плъзгачи в полза на физически контролни уреди на арматурното табло.