Fiat прави значителни промени в гамата си от автомобили, като планира да излезе от сегмента на компактните автомобили и да представи по-големи автомобили, оборудвани както с двигатели с вътрешно горене, така и с електрически задвижвания.
Главният изпълнителен директор Оливър Франсоа обяви във видеоклип на компанията, че Fiat ще пусне четири нови автомобила през следващите четири години като част от стратегията за "нова глобална игра". Тези модели ще споделят обща глобална платформа, разработена от компанията майка на Fiat, Stellantis, и ще се предлагат с електрически двигатели, хибридни и традиционни двигатели с вътрешно горене.
Първият от тези нови модели ще бъде наследник на Panda, но с по-големи размери, описан от Франсоа като "Mega-Panda". Дизайнът на новата Panda черпи вдъхновение от овалната тестова писта на бившия завод Lingotto в Торино, като се отличава с висока позиция на шофиране и здрава конструкция, подходяща за градска среда.
Вторият автомобил в обновената гама на Fiat ще бъде пикап, обединяващ функционалността на пикапа с комфорта на SUV. Този модел има за цел да повтори успеха на пикапа Fiat Strada, особено на пазари като Бразилия, и е проектиран да се хареса на градските клиенти по целия свят.
След това Fiat планира да представи автомобил тип "фастбек", черпейки вдъхновение от успешни модели като Fiat Fastback в Бразилия и Fiat Tipo в Близкия изток и Африка. Франсоа предполага, че този нов автомобил би могъл да се превърне в глобално предложение за множество региони, съчетавайки елементи на SUV в стил купе с широка пазарна привлекателност.
Четвъртата концепция е просторен SUV, наречен "Giga-Panda", насочен към семействата и вероятно конкуриращ се с популярни модели като Dacia Duster в сегмента на малките SUV.
Освен това Франсоа представи пета концепция - ван-кемпер, базиран на същата платформа като останалите нови автомобили.
Всички тези предстоящи модели ще използват платформата за евтини малки автомобили Smart Car на Stellantis, като производството на наследника на Panda е предвидено за завода на Stellantis в Крагуевац, Сърбия. Забележително е, че излизането на Fiat от европейския сегмент на миниавтомобилите, доминиран от модели като Panda, 500 и New 500, бележи значителна промяна в пазарната му стратегия.
Въпреки силното присъствие на Fiat в сегмента на миниавтомобилите, където Panda е с най-добри резултати, марката преструктурира гамата си, за да се фокусира върху по-големи автомобили с по-широка пазарна привлекателност.
Представянето на наследника на Panda е насрочено за 11 юли, което съвпада със 125-годишнината на Fiat, а следващите премиери на модели са планирани ежегодно до 2027 г.