Fiat прави значителни промени в гамата си от автомобили, като планира да излезе от сегмента на компактните автомобили и да представи по-големи автомобили, оборудвани както с двигатели с вътрешно горене, така и с електрически задвижвания.
Главният изпълнителен директор Оливър Франсоа обяви във видеоклип на компанията, че Fiat ще пусне четири нови автомобила през следващите четири години като част от стратегията за "нова глобална игра". Тези модели ще споделят обща глобална платформа, разработена от компанията майка на Fiat, Stellantis, и ще се предлагат с електрически двигатели, хибридни и традиционни двигатели с вътрешно горене.
Първият от тези нови модели ще бъде наследник на Panda, но с по-големи размери, описан от Франсоа като "Mega-Panda". Дизайнът на новата Panda черпи вдъхновение от овалната тестова писта на бившия завод Lingotto в Торино, като се отличава с висока позиция на шофиране и здрава конструкция, подходяща за градска среда.
Вторият автомобил в обновената гама на Fiat ще бъде пикап, обединяващ функционалността на пикапа с комфорта на SUV. Този модел има за цел да повтори успеха на пикапа Fiat Strada, особено на пазари като Бразилия, и е проектиран да се хареса на градските клиенти по целия свят.
След това Fiat планира да представи автомобил тип "фастбек", черпейки вдъхновение от успешни модели като Fiat Fastback в Бразилия и Fiat Tipo в Близкия изток и Африка. Франсоа предполага, че този нов автомобил би могъл да се превърне в глобално предложение за множество региони, съчетавайки елементи на SUV в стил купе с широка пазарна привлекателност.
Четвъртата концепция е просторен SUV, наречен "Giga-Panda", насочен към семействата и вероятно конкуриращ се с популярни модели като Dacia Duster в сегмента на малките SUV.
Освен това Франсоа представи пета концепция - ван-кемпер, базиран на същата платформа като останалите нови автомобили.
Всички тези предстоящи модели ще използват платформата за евтини малки автомобили Smart Car на Stellantis, като производството на наследника на Panda е предвидено за завода на Stellantis в Крагуевац, Сърбия. Забележително е, че излизането на Fiat от европейския сегмент на миниавтомобилите, доминиран от модели като Panda, 500 и New 500, бележи значителна промяна в пазарната му стратегия.
Въпреки силното присъствие на Fiat в сегмента на миниавтомобилите, където Panda е с най-добри резултати, марката преструктурира гамата си, за да се фокусира върху по-големи автомобили с по-широка пазарна привлекателност.
Представянето на наследника на Panda е насрочено за 11 юли, което съвпада със 125-годишнината на Fiat, а следващите премиери на модели са планирани ежегодно до 2027 г.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 фиат
11:22 27.02.2024
2 Яко
Коментиран от #4
11:31 27.02.2024
3 благодаря ти боже
11:33 27.02.2024
4 Бяха
До коментар #2 от "Яко":
когато правеха стилни коли в повечето класове за времето си, предлагаха елегентен дизайн, добри ексктри и почти винаги имаха двигатели с лют нрав в гамата си...Сега положението е....
Коментиран от #7
11:35 27.02.2024
5 Мдааа
11:59 27.02.2024
6 нео
12:03 27.02.2024
7 Факт
До коментар #4 от "Бяха":
То и сега можеш да си купиш кола с лют нрав Феррари Макларън Додж Вайпър Мустанг и тн.Навремето слагаха на някакви лагерници големи двг маса хора се изтрепаха с тия баклюци.Какво спортно има в Бмв е36,46 Фят уно крома Фв голф и тн зле балансирани и неуправляеми слаби спирачки и тн.Спомням си 90-те ерата на е36 некролозите бяха почти на всеки стълб с такива квартални драйвериКоментиран от #11
12:04 27.02.2024
8 Д-р Фройдев
12:41 27.02.2024
9 Мега Панда
12:54 27.02.2024
10 Иван С
13:12 27.02.2024
11 И колко
До коментар #7 от "Факт":
некролога на хора с Уно/Крома Турбо/Пунто ГТ/Купе 16-20ВТ/130 ТС си видял..???Сранвяваш ги по упраляемост/спиране от онова време с какво..???
Факт е, че и досега имам много познати и приятели карали по онова време именно от тези коли... и аз включително...без да съм се пребил...
Ако си си "шиле" - и пеша/с колело ще се очистиш...
Коментиран от #14
13:27 27.02.2024
12 Българин
14:33 27.02.2024
13 от село
19:00 27.02.2024
14 Факт
До коментар #11 от "И колко":
Как мисли че от 8 млн станахме на 5 само 1.5млн емигрираха.Коментиран от #15
21:07 27.02.2024
15 Другите
До коментар #14 от "Факт":
са по "стълбовете"... евала - "логика"...11:47 28.02.2024
16 А дали..
15:32 29.02.2024
17 Гост
19:07 02.03.2024