Световният рали шампионат ще се откаже от хибридните задвижвания във водещия си клас Rally1 от следващата година в опит да намали разходите. Хибридните задвижвания бяха въведени в сериите Rally1 през 2022 г., но догодина ще има пълен обрат, като всички автомобили ще се върнат към задвижването само с вътрешно горене и вместо това ще използват устойчиви горива. Тази промяна ще включва премахване на електромотора с мощност 100 к.с., което ще доведе до олекотяване на рали автомобилите.
FIA потвърди в свое изявление, че настоящите автомобили за Rally1 ще останат водещи автомобили на WRC за сезоните 2025 и 2026 г., макар и с модификации, целящи намаляване на разходите и коригиране на представянето. Тези модификации включват премахване на хибридния агрегат, компенсиране на производителността чрез намаляване на общото тегло и извършване на корекции на въздушните ограничители и аеродинамиката.
За сезон 2026 г. новите правила ще изискват използването на обща клетка за безопасност за всички автомобили с цел опростяване и намаляване на разходите, което ще позволи на отборите да разработват каросерии, базирани на различни модели пътни автомобили. Мощността на автомобилите ще бъде ограничена до около 330 к.с., а разходите за един автомобил ще бъдат ограничени до 400 000 евро, което е значително намаление спрямо сегашната цена от около 1 млн. евро.
Въпреки отдалечаването от електрификацията в Rally1, FIA разкри плановете си да създаде специална "електрическа категория" в Световния рали шампионат възможно най-скоро. Тези електрически автомобили могат да използват същата клетка за безопасност като автомобилите от Rally1 и ще постигнат равнопоставеност в представянето с аналозите с двигатели с вътрешно горене. Понастоящем Toyota, Hyundai и M-Sport Ford са единствените отбори, които се състезават в Rally1. Шефът на екипа на Toyota WRC Яри-Мати Латвала изрази оптимизъм относно преминаването към електрификация, като се надява, че тя ще привлече повече отбори в спорта чрез намаляване на разходите и ще направи участието по-достъпно за частните пилоти. Той подчерта, че високите разходи, свързани с автомобилите за Rally1, са възпрепятствали участието на много хора, и предположи, че фокусирането върху алтернативни горива като е-горива или водород може да бъде по-рентабилен подход.