В момента BMW преминава през значителна трансформация, като електрифицира цялата си гама от автомобили. Първоначално изглеждаше, че M3 ще последва примера и ще се откаже от двигателя с вътрешно горене. Според неотдавнашен доклад от BMW Blog обаче в стратегията на компанията са настъпили някои промени.
В доклада се посочва, че BMW планира да представи нова версия на M3 с ДВГ, както и електрически модел. Интересното е, че според съобщенията електрическите и ДВГ варианти на M3 няма да използват една и съща платформа. Освен това в доклада се посочва, че купето M4 може да се предлага изключително като електрически модел, като седанът ще остане единствената възможност за ентусиастите, които търсят мощността на редовия шестцилиндров двигател.
Според BMW Blog се очаква предстоящото M3 с ДВГ да използва настоящия 3,0-литров двигател S58, което гарантира спазването на нормите за вредни емисии. Това предполага мощност от около 500 конски сили или повече, въпреки че включването на механична трансмисия е малко вероятно, тъй като BMW M изглежда постепенно ще се откаже от механичните трансмисии в полза на автоматичните.
Макар че BMW и преди са показвали електрически М автомобил с четири двигателя, няма по-нататъшно развитие след пускането на тийзър преди няколко месеца. Първоначално се спекулираше, че това електрическо задвижване ще бъде единствената опция за новото M3. Съобщава се обаче, че неотдавнашните промени в регулаторния натиск, като например забавянето на забраните за използване на ДВГ и облекчените разпоредби за емисиите, са повлияли на процеса на вземане на решения от BMW.
Например Европейският съюз е въвел разпоредби, позволяващи на автомобилите с ДВГ да използват синтетични горива, докато според съобщенията предстоящите разпоредби на Агенцията за опазване на околната среда са били намалени след натиск от страна на автомобилната индустрия. В светлината на тези събития решението на BMW да продължи да предлага М3 с ДВГ, особено с настоящия двигател, изглежда е в съответствие с променящата се регулаторна среда.
Въпреки че към тези доклади трябва да се подхожда с повишено внимание, те показват, че двигателите с вътрешно горене могат да останат актуални, особено в мощните автомобили, и през 2030 г.