В скорошно интервю за Autocar главният изпълнителен директор на Ford Джим Фарли подчерта необходимостта автомобилите на Ford, включително Mustang, да станат по-леки: "Намаляването на теглото е от съществено значение за нашите автомобили, особено за вариантите на Mustang." Сегашният базов модел купе EcoBoost тежи приблизително 1627 кг, а GT кабриолетът с автоматична трансмисия - около 1820 кг.
Въпреки стремежа за намаляване на теглото, двигателят V8 ще остане. Ford е преценил ситуацията и е преценил, че може да продължи да предлага 5,0-литровия V8, дори и с по-строгите стандарти за вредни емисии на хоризонта.
Въпреки че Ford представи електрическия SUV Mach-E, Фарли и ръководството на компанията засега са отхвърлили идеята за чисто електрически Mustang в купето на суперкар. Това решение стои на дневен ред въпреки предишния набег на Ford към електрическите Mustang-ове с концепцията Lithium 2019, показана на SEMA, която се отличаваше с 900 конски сили и ръчна трансмисия, предназначена за работа с въртящ момент от 1356 Нм.