Отидете към основна версия

2 794 5

Запознайте се с Bugatti Tourbillon: 16 цилиндъра, 3 електромотора и 1800 к.с.

  • bugatti-
  • chiron-
  • tourbillon

Бензиновият двигател е с обем от 8.3 литра

След дългото чакане Bugatti най-после представи наследника на Chiron, който макар да прилича изключително много на своя предшественик, все пак е изцяло нов модел.В сърцето на Tourbillon се крие чудовищен 8,3-литров V16 двигател с естествено пълнене. Това механично чудо само по себе си генерира умопомрачителните 1000 конски сили - стойност, която почти съответства на мощността на W16 на оригиналния Veyron. Но за разлика от Veyron, Tourbillon постига това постижение без помощта на четири турбокомпресора. Въпреки това, колкото и да е впечатляваща, чистата бензинова мощност просто не е достатъчна в днешния пейзаж на хиперавтомобилите. Bugatti запълва празнината с хибридна система, която вкарва допълнителни 800 конски сили в сместа, с което общата мощност достига зашеметяващите 1800 конски сили.

Повишената производителност се изразява в разтърсващо ускорение. Tourbillon преодолява границата от 100 км/ч за едва 2 секунди.

Влизайки вътре и ще се пренесете в капсула на времето с автомобилна елегантност. За разлика от тенденцията към цифрови дисплеи, Tourbillon прегръща зашеметяващ аналогов интериор. Три големи циферблата, прецизно изработени от швейцарски часовникари, са закрепени към волана и осигуряват постоянен поток от информация за скоростта и други показатели на двигателя. Тези уреди остават непоклатими, дори когато въртите волана, което е доказателство за сложната инженерна работа, стояща зад този дизайнерски избор. Централната конзола е позната със своите алуминиеви превключватели, въртящи се циферблати и един кристален лост. Макар че фокусът е върху непреходния дизайн, скрит цифров екран дискретно се появява в горната част на централната конзола, когато е необходимо, предлагайки достъп до основни функции като Apple CarPlay, камерата за задно виждане и др..

Външният дизайн остава верен на наследството на Bugatti. Характерната радиаторна решетка, функционалните вентилационни отвори и активното задно крило са мигновено разпознаваеми дизайнерски елементи. Но под тази позната кожа се крие напълно нова многозвенна система на окачването, която е с 45% по-лека от тази на Chiron. Това намаление на теглото допринася значително за умопомрачителните характеристики на Tourbillon.

Със само 250 бройки, предвидени за производство, Tourbillon е изключително ексклузивен колекционерски продукт. Доставките ще започнат през 2026 г., а цената е 3,6 милиона евро.

Поставете оценка:
Оценка 4 от 4 гласа.

Свързани новини