Hyundai Ioniq 5 N направи изключително впечатление на тазгодишното издание на Pikes Peak International Hill Climb, покорявайки емблематичната планина с рекордни постижения и затвърждавайки ангажимента на Hyundai към високоефективните електрически автомобили.
Корейският автомобилен производител изпрати три модела Ioniq 5 N на предизвикателното трасе: две специално модифицирани версии "TA Spec" (Time Attack) и един модел от серийната версия. Както се очакваше, силно модифицираните автомобили "TA Spec" доминираха, като пилотът от WRC Дани Сордо си осигури победа в класа и постави нов рекорд в категорията си със зашеметяващото време от 9:30.852.
Вторият автомобил TA Spec, управляван от Ранди Побст, също се представи достойно, като завърши изкачването за 9:55.551. Но истинската изненада дойде от серийния Ioniq 5 N, пилотиран от новака Рон Зарас. Въпреки че не разполага с обширните модификации на моделите TA Spec, Зарас постигна впечатляващото време от 10:49,267 мин. и записа името на Ioniq 5 N в книгата на рекордите като най-бързия електрически SUV/кросоувър, покорявал някога трасето.
Това не беше единственият сериен Ioniq 5 N, предвиден за участие. Шофьорът каскадьор Пол Даленбах трябваше да изкачи друг серийно произвеждан модел в планината, но за съжаление контузиите от тренировките го принудиха да се оттегли. Въпреки това тестовете на Даленбах преди състезанието дадоха сертифицирано време от 10:33,86, което подсказва за потенциалните възможности на немодифицирания Ioniq 5 N. Струва си да се отбележи, че общият рекорд за сериен SUV все още принадлежи на Lamborghini Urus Performante, който завърши изкачването за 10:32,064 през 2022 г.