24 Юни, 2024 17:15 2 525 5

Ioniq 5 N постави два рекорда на Pikes Peak

  • ioniq-
  • hyundai-
  • ioniq 5n

Електромобилът участва в две дисциплини

Ioniq 5 N постави два рекорда на Pikes Peak - 1

Hyundai Ioniq 5 N направи изключително впечатление на тазгодишното издание на Pikes Peak International Hill Climb, покорявайки емблематичната планина с рекордни постижения и затвърждавайки ангажимента на Hyundai към високоефективните електрически автомобили.

Корейският автомобилен производител изпрати три модела Ioniq 5 N на предизвикателното трасе: две специално модифицирани версии "TA Spec" (Time Attack) и един модел от серийната версия. Както се очакваше, силно модифицираните автомобили "TA Spec" доминираха, като пилотът от WRC Дани Сордо си осигури победа в класа и постави нов рекорд в категорията си със зашеметяващото време от 9:30.852.

Вторият автомобил TA Spec, управляван от Ранди Побст, също се представи достойно, като завърши изкачването за 9:55.551. Но истинската изненада дойде от серийния Ioniq 5 N, пилотиран от новака Рон Зарас. Въпреки че не разполага с обширните модификации на моделите TA Spec, Зарас постигна впечатляващото време от 10:49,267 мин. и записа името на Ioniq 5 N в книгата на рекордите като най-бързия електрически SUV/кросоувър, покорявал някога трасето.

Това не беше единственият сериен Ioniq 5 N, предвиден за участие. Шофьорът каскадьор Пол Даленбах трябваше да изкачи друг серийно произвеждан модел в планината, но за съжаление контузиите от тренировките го принудиха да се оттегли. Въпреки това тестовете на Даленбах преди състезанието дадоха сертифицирано време от 10:33,86, което подсказва за потенциалните възможности на немодифицирания Ioniq 5 N. Струва си да се отбележи, че общият рекорд за сериен SUV все още принадлежи на Lamborghini Urus Performante, който завърши изкачването за 10:32,064 през 2022 г.


Поставете оценка:
Оценка 3.7 от 3 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 да се пробват

    3 4 Отговор
    до х. алеко и да се молят да ме им се разпадне колата

    Коментиран от #2

  • 2 Да ви осветля

    4 3 Отговор

    До коментар #1 от "да се пробват":

    Електрическите автомобили на Тойота са по-качествени и надеждни от тези на Хюндай.
  • 3 Да ви осветля

    3 5 Отговор
    Електрическите автомобили на Тойота са по-качествени и надеждни от тези на Хюндай.
  • 4 Ония с Фордо

    2 1 Отговор
    Пайкс Пейка е на 4302 метра надморска височина и изкачването му и рекордите са релевантни само за атмосверми двигатели . За екектричка не е никакво постижение - ровърите на луната и на Марс се движат в безвъздушно пространство !
  • 5 000013

    2 2 Отговор
    Хюндай могат са говорят нещо само ако ударят рекорда от 7:57,148 за електрички поставен от VW ID R през 2018 г.