Отидете към основна версия

10 059 94

Еуфорията около масовото преминаване към електромобили май приключи

  • електромобили-
  • хибриди-
  • stelantis

Stellantis обяви разширяването на линията от меки хибриди

Нарастващата популярност на автомобили с хибридни силови агрегати на фона на спада в продажбите на електромобилите принуждава автомобилните производители да преразгледат производствените си планове. Така мултинационалният концерн Stellantis планира тази година да разшири асортимента си от хибриди до 30, а до 2026-а да представи още шест нови продукта.

Еуфорията около масовото преминаване към електрическа тяга приключи, пазарът е наситен с „батерийни“ автомобили, а потребителите все повече мислят за връщане към използването на автомобили с двигатели с вътрешно горене. Това е съвсем разбираемо, защото въпреки всички усилия на производителите и законодателите е невъзможно да се променят законите на физиката, а зареждането на батерията, както и преди, изисква доста време и причинява много проблеми.

Като цяло никой никога не би се захванал с тази "електрификация", ако не беше принуден да го направи от твърди законодателни инициативи в областта на екологията. Ето защо, за да "хващат риба без да се намокрят", производителите на автомобили намериха компромис под формата на нов фетиш - хибриди.

От Stellantis са изчислили, че от началото на тази година продажбите на хибридни модели на концерна в 30 европейски страни са се увеличили с 41% спрямо същия период на миналата година. Освен това анализаторите очакват допълнително увеличение на продажбите. Затова концернът възнамерява да доразвие гамата от продукти с хибридни силови агрегати. До края на годината се планира броят на хибридните модели да се увеличи до 30, а до 2026 година да се предложат още шест нови продукта.

Тази година концернът ще предложи на купувачите хибридни версии на следните модели: Alfa Romeo Junior и Tonale, Citroen C3, C3 AirCross, C4, C4X, C5 AirCross и C5X, DS 3 и DS 4, Fiat Panda и 600, Jeep Avenger, Renega Lancia Ypsilon, Maserati Grecale, Opel/Vauxhall Corsa, Astra, Astra Sports Tourer, Mokka, Frontera и Grandland, както и Peugeot 208, 308, 308 SW, 408, 2008, 3008 и 5008.

Повечето хибридни модели на Stellantis са оборудвани с електрифицирана трансмисия с двоен съединител (eDCT) и електрически мотор с мощност 21 kW/29 к.с. Енергията се съхранява в батерия с напрежение 48 V и капацитет 0.9 kWh, което ви позволява да изминете до 1 км на ток. „Меката“ хибридна система използва регенеративно спиране и движение по инерция, за да намали разхода на гориво и вредните емисии с до 20%, в зависимост от модела.

Поставете оценка:
Оценка 3.4 от 39 гласа.

Свързани новини