14 Юли, 2024 12:15 9 971 94

Еуфорията около масовото преминаване към електромобили май приключи

  • електромобили-
  • хибриди-
  • stelantis

Stellantis обяви разширяването на линията от меки хибриди

Еуфорията около масовото преминаване към електромобили май приключи - 1

Нарастващата популярност на автомобили с хибридни силови агрегати на фона на спада в продажбите на електромобилите принуждава автомобилните производители да преразгледат производствените си планове. Така мултинационалният концерн Stellantis планира тази година да разшири асортимента си от хибриди до 30, а до 2026-а да представи още шест нови продукта.

Еуфорията около масовото преминаване към електрическа тяга приключи, пазарът е наситен с „батерийни“ автомобили, а потребителите все повече мислят за връщане към използването на автомобили с двигатели с вътрешно горене. Това е съвсем разбираемо, защото въпреки всички усилия на производителите и законодателите е невъзможно да се променят законите на физиката, а зареждането на батерията, както и преди, изисква доста време и причинява много проблеми.

Като цяло никой никога не би се захванал с тази "електрификация", ако не беше принуден да го направи от твърди законодателни инициативи в областта на екологията. Ето защо, за да "хващат риба без да се намокрят", производителите на автомобили намериха компромис под формата на нов фетиш - хибриди.

От Stellantis са изчислили, че от началото на тази година продажбите на хибридни модели на концерна в 30 европейски страни са се увеличили с 41% спрямо същия период на миналата година. Освен това анализаторите очакват допълнително увеличение на продажбите. Затова концернът възнамерява да доразвие гамата от продукти с хибридни силови агрегати. До края на годината се планира броят на хибридните модели да се увеличи до 30, а до 2026 година да се предложат още шест нови продукта.

Тази година концернът ще предложи на купувачите хибридни версии на следните модели: Alfa Romeo Junior и Tonale, Citroen C3, C3 AirCross, C4, C4X, C5 AirCross и C5X, DS 3 и DS 4, Fiat Panda и 600, Jeep Avenger, Renega Lancia Ypsilon, Maserati Grecale, Opel/Vauxhall Corsa, Astra, Astra Sports Tourer, Mokka, Frontera и Grandland, както и Peugeot 208, 308, 308 SW, 408, 2008, 3008 и 5008.

Повечето хибридни модели на Stellantis са оборудвани с електрифицирана трансмисия с двоен съединител (eDCT) и електрически мотор с мощност 21 kW/29 к.с. Енергията се съхранява в батерия с напрежение 48 V и капацитет 0.9 kWh, което ви позволява да изминете до 1 км на ток. „Меката“ хибридна система използва регенеративно спиране и движение по инерция, за да намали разхода на гориво и вредните емисии с до 20%, в зависимост от модела.


Поставете оценка:
Оценка 3.4 от 39 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 2 Явертъ

    62 5 Отговор
    За да се наложат електричките, трябва да се целят в нишата на градските автомобили, т.е. да са поне на половината на цената на кола с ДВГ, а самата кола да се ползва за втора или само в градски условия. С тия цени се вижда, че искат зверски да си напълнят джоба производителите или по-скоро бързо да си избият инвестициите. Явно и те самите нямат надежда, че ще се наложат електричките.

    Коментиран от #11

  • 3 пак този

    54 5 Отговор
    Имало е еуфория по батерийките? По скоро е раздувана мода, ама мина вече. Батерийки в коледните играчки.
  • 4 тъй шъй

    35 6 Отговор
    По-безсмислено съоръжение от мекия хибрид няма. И името му е такова. Даже плъгина е по-добре. Единствено пълният хибрид има смисъл и постига реална икономия. А тези 20% икономия са смешно нереалистични, когато се очакват от по-усъвършенствана старт-стоп система. Скоро една Мазда сх30 постигна над 9 разход в града-мек хибрид 122кс.- каране с цел максимална икономия. Къде са тези 20%

    Коментиран от #10, #93

  • 5 тъй шъй

    42 0 Отговор
    То пишело икономия до 20% процента. Така може. Реално 3%
  • 6 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 7 Булпсихопатъ

    36 6 Отговор
    Очаквайте същото и с биткойн истерията.
  • 8 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 9 Нафто

    45 9 Отговор
    Разбира се,че ще приключи еуфорията на електромобилите.Имат много минуси. ДВГ си остават класика.
  • 10 Иво

    18 26 Отговор

    До коментар #4 от "тъй шъй":

    Карам корола хибрид22 год бензин на градско ми гори 4.7 до 5.2 в зависимост колко я настъпвам сега и сложих и газ 6лв до 6.50 на градско и не забравяй че тойота произвежда серийно хибриди от 97год насам няма как да сравняваш мазда с тойота или който и да е друг автомобил хибрид

    Коментиран от #12, #13, #19

  • 11 Госあ

    22 8 Отговор

    До коментар #2 от "Явертъ":

    Това се прави в Китай. Евтини градски автомобили и изключително евтини и достъпни автомобили под наем. Така че се качваш на влака, пътуваш с 380-400, слизаш и си вземаш пак електромобил, но под наем. Иначе, много ясно че хибридите са в пъти по-смислени и екологични. Това докато се премине на водород.
  • 12 Глюпости ,

    48 2 Отговор

    До коментар #10 от "Иво":

    Ние от град Лом караме електрокари още от 1972-ра година ..
  • 13 Да , бе

    22 3 Отговор

    До коментар #10 от "Иво":

    Знаем . Тук всички сме милионерЕ
  • 14 ПРОСТО БИЗНЕС

    32 5 Отговор
    Китайците прецакаха нещата. Англосаксите не могат да се преборят и се отказват.

    Коментиран от #16, #18

  • 15 Край

    31 6 Отговор
    Тойота се оказаха прави близкото бъдеще - 20-30г. напред е на хибридите. Тойота има 30г. опит с тях. Ще си купя лексус.
  • 16 мдаааа

    26 12 Отговор

    До коментар #14 от "ПРОСТО БИЗНЕС":

    " Китайският бизнес " го знаем ... Има "качествени китайски стоки" , но просто никой не ги е виждАл ..
  • 17 Мечката

    38 6 Отговор
    Тя тотално ще приключи до края на 2025 година, когато въпросните ТАБЛЕТИ НА КОЛЕЛА, ЩЕ БЪДАТ В ИСТОРИЯТА.
    Има все още балъци, които могат да се закачат на кукичката. - ЗЕЛЕНИТЕ ЕВРОАТЛАНТИЦИ С ПРОМИТИТЕ МОЗЪЦИ.
    ..... Хахахахахаха......
    ... ЗАПОМНЕТЕ, КАКВО ВИ КАЗВАМ!
  • 18 Край

    19 3 Отговор

    До коментар #14 от "ПРОСТО БИЗНЕС":

    Точно така е. Така братята Кличко откозаха американците от тежкия бокс. Спукваха от бой черните менове и ония казаха че вече не им е интересно. По им било забавно Мейудър и подобни 60кг. "богатири".
  • 19 тъй шъй

    12 2 Отговор

    До коментар #10 от "Иво":

    Иво, явно не си разбрал какво съм написал. На това тук един почитател, на електрически автомобили казва, че е функционална неграмотност. Прав е. Четеш, но не разбираш смисъла или го възприемаш по съвсем изкривен начин.Не правя сравнение Тойота срещу останалите хибриди. Има такива, които се доближават-Хонда, но не това исках да кажа. Ставаше въпрос за различните видове хибриди и от кой има смисъл.
    От 2021 година карам Тойота 2.5хибрид . Разходът е с половин литър по-висок от Вашата Корола.

    Коментиран от #28

  • 20 идиота соломон паси

    28 8 Отговор
    Само преди няколко месеца Еврогейовете бяха в истерия и цялата глутница виеше в един глас и готови да разкъсат жертвата си , ако някой се осмели да мисли различно от тях. Представителят на Toyota когато каза ,че ще има нужда от време и теоретически всичките коли изведнъж ново произведените не могат да станат ел. автомобили. Еврогейовете бяха много ядосани ако това беше го казал някой от Еврпейските представители веднага като бесни песове щяха да се нахвърлят срещу него за да го разкъсат. Даже го обвиниха като Враг номер 1 на околната среда и на природата. Излиза ,че е бил прав и е мислил правилно ном за Чакалите и хиените не може да има различно мнение от тяхното а само едно и винаги тяхното е валидно.

    Коментиран от #22

  • 21 Стига бе

    11 27 Отговор
    С електрическата кола София Бургас го взимам за 19 лв...
    С дизела същото разстояние ми излиза 55 лв......
    Пътувам през ден ......икономия за месец около 420 лв.

    Коментиран от #23, #66

  • 22 Не знам някой да е ЗАБРАНИЛ

    6 32 Отговор

    До коментар #20 от "идиота соломон паси":

    Бензина и дизела.....и само другари с промити и бетонирани комунистически мозъци могат да пишат че електриките са налагани в ЕС.....
  • 23 Така да бъде

    22 8 Отговор

    До коментар #21 от "Стига бе":

    След някоя година при смяна на батерията тази икономия отива не на нула, а към загуба. Добре е да се продаде преди смяна на батерията. Но няма кой да я купи. Жалък финал. Важен е целия цикъл-покупна цена, разходи, ремонти, вторичен пазар. И при хибридите има подобна опасност, но тя в пъти повече щади портфейла. Отдавна дизелът, за добро или лошо е приключен, та сравнения са неуместни. И при дизела идваха периодично разходи-турбо, дюзи, сложен съединител. Добрият стар чист бензин също стана мек хибрид. Там смяна на батерия е 1200евро.

    Коментиран от #24, #67

  • 24 о9и8у7ъхтгф

    18 5 Отговор

    До коментар #23 от "Така да бъде":

    Що вярваш на клоуни? Тоя не се е докосвал до електрокар НИКОГА, само ги гледа на картинки...
    А относно сметките кое колко струва те отвява в грешна посока- НЕ ТЕЗИ цени са проблема на електрокарите... Като човек с много опит ще го кажа простичко- крайната цифра при употребата на електрокар и дизел за 250 000км. е горе-долу еднаква, може би онуй на ток да е по-евтино с 7-8-10%... МОЖЕ БИ, но не е сигурно... Разликата е там, че ако всички разходи са €100 000 то електрокара даваш при покупката €80 000, а за дизела даваш €60 000...

    ПРОБЛЕМЪТ не е толкова в парите, не е дори и в ограниченията на електрокарите- проблемът е В ЗАСТРАХОВКИТЕ и РЕМОНТИТЕ СЛЕД ПТП... Дори при най-малката щета по батерията трябва да се подмени ЦЯЛАТА батерия която обичайно струва около 40% от стойността на цялата кола- и то ако колата е до 6 месеца, при кола на 3г. батерията Е ПО-СКЪПА от колата... Поради което вече много застрахователи отказват да застраховат ел. коли или цените им за "Каско" са безобразни- с очите си видях НАД 15 ОТКАЗА да се застрахова Порше Тайкан в Лондон... А офертата на тези които се съгласиха беше с 400% ПО-ВИСОКА от досегашната- и това за собственик с перфектна история...

    Коментиран от #29

  • 25 Гост

    12 5 Отговор
    Аз казвах ли ВИ?Ще слушате Акио Тойода.Дано Теслю адреналинката електричка най после разбере,но за функционалната неграмотност няма лечение.

    Коментиран от #30

  • 26 Тов. Членин

    5 9 Отговор
    Таваришчи , бъдещето е Москвич 666 и Волга... От Китай
  • 27 Гост

    15 4 Отговор
    Оня клоун Теслю адреналинката електричка сега ще се появи от дупката си и ще те залее с помия.Как цените на електрокарите били се изравнили с цените на кола с ДВГ,милиони километри изминати с електрокар,милиарди цикли на батерията,колко били поевтинели батериите,как щял да зарежда безплатно от фотоволтаика на покрива и да продава ток на баламите нощес от батерията.Бизнесмен та дрънка.Само дето още няма електрокар и си мечтае.
  • 28 Функционална неграмотност

    6 5 Отговор

    До коментар #19 от "тъй шъй":

    Щом се смяташ функционално грамотен, направи анализ на статията? Какви са изводите? Примерно от този пасаж:

    "Това е съвсем разбираемо, защото въпреки всички усилия на производителите и законодателите е невъзможно да се променят законите на физиката, а зареждането на батерията, както и преди, изисква доста време и причинява много проблеми."


    Като фундамент на разсъжденията ти, може да ползваш техническите характеристики на бъдещите им модели - 50kWh батерия с 100 kW бързо зареждане за професионален автомобил тип пикап, от който се очаква да изминава много километри на ден. Това е 8 години след като Тесла представи модел 3 - най-малкият си семеен лек автомобил с 250 kW зареждане, а от миналата година пикап с над 350 киловата зареждане.

    Hyundai и porsche зареждат леките си автомобили на 350 kW. Дали в Стелантис имат шансове за продажби с тази подигравка към клиентите? Не физиката а логиката е проблем за покупка на електрическо peugeot. Скоро и останалите ще се усетят че не могат да се подиграват с клиенти си и да очакват да са им лоялни и да не си купят китайско или корейско.

    Коментиран от #32

  • 29 Господин 10%

    5 13 Отговор

    До коментар #24 от "о9и8у7ъхтгф":

    Като си ги почнал процентите, смяна на батерия на Тесла модел 3 струва 12 хиляди долара независимо от годината на производство. Това 40% от кое е? Покажи ми и Тесла модел 3, която струва по-малко от 12 000 долара, след като батерията е по-скъпа от автомобила? Май хвърляме едни проценти и числа във въздуха да създаваме плашилки.

    Ремонта на батерията струва много по-евтино отколкото смяната. Ако не те устройва цената се отказваш от гаранцията и си караш с надрания капак на батерията, който дори не се е докоснал до нея, но застрахователя иска да я смениш за да ти важи гаранцията. Или по-скоро да ти вземе автомобила и да го препродаде.

    Коментиран от #31, #33, #48

  • 30 Акио Тойода

    3 7 Отговор

    До коментар #25 от "Гост":

    Бъдещето е на водородът. Вярвайте ми.


    Бъдещето не е на електромобилите. Но ние през 2027 година започваме производство на през 2027 година започваме производство на електромобили с твърдотелни батерии и 1500 км пробег. Ще се зареждат за 10 минути и ще струват по-малко от Toyota corolla. Вервайте ми!

    Въпреки че ще ги предлагаме по-евтино от бензинов автомобил електромобилите никога няма да задминат 30% пазарен дял. Никога. Вярвайте ми.

    На кое от всички тези лъжи да повярваме на Тойода, като те са взаимоизключващи се и няма как дори две от трите да са вери?

    Ти една коя от трите лъжи вярваш най-много?
  • 31 Къпан пор

    11 2 Отговор

    До коментар #29 от "Господин 10%":

    Това цена за колко квтч батерия е? Колко струва трудът за смяна на батерията в официален сервиз на Тесла?Още толкова.Ето ти 40% от цената на Тесла.

    Коментиран от #34, #35

  • 32 Къпан пор

    12 2 Отговор

    До коментар #28 от "Функционална неграмотност":

    Те затова Тесла се самозапалват при зареждане с 350 квт мощност.
  • 33 Къпан пор

    12 2 Отговор

    До коментар #29 от "Господин 10%":

    Сменя се батерията на стар електромобил,а както знаем остатъчната стойност на електромобила е малка и често батерията струва повече от електромобила.

    Коментиран от #36

  • 34 Затова се гледа предварително

    3 7 Отговор

    До коментар #31 от "Къпан пор":

    Имаш избора при покупка на автомобил. Дали да си купиш hyundai на който могат да ти поискат 50 000 долара за смяна на батерия или Тесла модел У чиято смяна струва 5000 до 5 500 долара

    Коментиран от #47

  • 35 Затова се гледа предварително

    1 5 Отговор

    До коментар #31 от "Къпан пор":

    Имаш избора при покупка на автомобил. Дали да си купиш hyundai на който могат да ти поискат 50 000 долара за смяна на батерия или Тесла модел У чиято смяна струва 5000 до 5 500 долара

  • 36 Дай пример

    3 6 Отговор

    До коментар #33 от "Къпан пор":

    Аз вече съм ти дал. Смяна на батерия на hyundai струва 50 000 долара при положение че можеш да си купиш чисто нов за 40 и няколко хиляди долара.


    Смяна на батерия на Тесла модел У както виждаш от клипа струва от 5 до 5 500 долара, което се равнява на себестойността на 40 смени на масло на Toyota corolla в официален сервиз. Батерията се сменя при нужда след произшествие, а смяната на маслото е задължително дори автомобилът да е в перфектно състояние.

    Коментиран от #38, #39, #46

  • 37 Гост

    10 1 Отговор
    Имаше статия миналата година за електрически Форд купен втора употреба за 11000$ във Флорида.След 6 месеца батерията е за смяна и от сервиза предлагат цена от 14000$.Или да изкупят колата за 500$.
  • 38 Гост

    15 2 Отговор

    До коментар #36 от "Дай пример":

    Още ли вярваш в Дядо Коледа? Щом вярваш на рекламни филмчета в Ютуб.Разрови се в нета и ще разбереш колко струва батерията и труда за смяната.По добре да бракуваш електрокара.Един даже си взриви Теслата от яд.

    Коментиран от #42

  • 39 Гост

    10 2 Отговор

    До коментар #36 от "Дай пример":

    За 5000$ само подменят дефектните елементи от батерията.15000$ ще ти струва батерията без труд.Като знам цените на час труд в автосервизите, си приготви още толкова.

    Коментиран от #44

  • 40 Така де

    7 8 Отговор
    Както писах, ако си сглупил преди покупката, след това никой не ти е виновен. Знаеш ли колко собственици на електромобили hyundai побързаха да се отърват от тях като научиха Колко струва смяната на батерията ако не дай Боже се наложи?

    Батерията на Тесла модел s се състои от 20 модула, който в eBay струват 1000 долара. Ако смяташ че си заслужава ремонта, сменяш повреденият модул, ако не си заслужава, продаваш останалите 19 за 19 000 долара, а колата без батерия за 10 000 долара и ги използваш за първоначална вноска на нов автомобил.

    Коментиран от #41

  • 41 Гост

    11 3 Отговор

    До коментар #40 от "Така де":

    Покупката на електрокар си глупава постъпка.Това го доказваш и ти адреналинке електричке,като не бързаш да си купиш Тесла.

    Коментиран от #43

  • 42 Дядо ти Коледа

    7 6 Отговор

    До коментар #38 от "Гост":

    Тоест не вярваш на всички факти и събития снимани в YouTube но вярваш в клиповете с дядо Коледа и взривени Тесли и ги смяташ за реални? Има и стотици хиляди клипове за плоска земя, извънземни, перпетууммобиле, вечен живот и пътуване във времето. Очаквам скоро и тях да ми ги дадеш като доказателства.

    От милиони клипове на доволни от електромобилите си, Ти успя да намериш единствения недоволен и да го даваш като доказателство. Дали пък не е продал работещите модули по 1000 долара за повече от 10 000 долара за колкото си е купил теслата, а след това да изкара още десетки хиляди долари от умници като тебе които са гледали клипа стотици пъти за да се радват и са го разпратили на хиляди хора да го гледат и да обсъждате Какъв глупак е?
  • 43 Много си умен

    4 9 Отговор

    До коментар #41 от "Гост":

    А откъде знаеш какво карам от години? Защо реши че не е Тесла? Ако си бях купил BMW вместо Тесла, рискът за скъпи ремонти по-малък ли щеше да бъде? Имаш ли опит с двете марки, защото аз имам и не са в полза на BMW.

    Коментиран от #45

  • 44 Вулканизатор

    3 7 Отговор

    До коментар #39 от "Гост":

    На тебе като ти се развали резбата на някой болт на джантата, само него ли подменяш или четирите ляти джанти с гумите и комплект от нови болтове за всеки случай? Разбира се че подменят само повредения модул, ако въобще има такъв. В повечето случаи, ако няма удар по батерията, повредата се състои в изпуснало уплътнение на охладителната система или хлабава електрическа връзка в някой куплунг. Повреда за десетина долара, но труда струва 100 пъти повече от сменената част.
  • 45 Радиоактивен отпадък

    18 1 Отговор

    До коментар #43 от "Много си умен":

    Абе като чета тук , всеки карал ,,Тесла,, Днес минах 270 км . И срещнах само една .
    100 коментара 50 теслари , по пътя няма .
    Сигурно зареждат .
  • 46 Майко

    5 2 Отговор

    До коментар #36 от "Дай пример":

    20000 км смяна на масло или две години .
    Така ми го дават от Форд .
  • 47 ГошУ

    8 1 Отговор

    До коментар #34 от "Затова се гледа предварително":

    Батерията добре , о Електромотора да не е вечен .
    На Две батерии сменяш и електромотор .
  • 48 Дизела

    10 2 Отговор

    До коментар #29 от "Господин 10%":

    Купи си електрокар па виж .
    На третата година , ще обявиш фалит .
    Това са автомобили за хора с много пари .
  • 49 Тиро Вампиро

    17 3 Отговор
    Електрички се купуват от хора,които нищо не разбират от автомобили още по-малко разбират от камиони,танкове и самолети,но са много знаещи и първи фронтоваци на всяка манджа меродията
  • 50 Колите на

    7 2 Отговор
    метан, пропан-бутан и водород както и сегашните електромобили не са подходящи за подземни гаражи и това е огромен минус за тях особено в голям град. Зареждането с битов ток е подходящо ако имате гараж на поне 10м. от къщата по същите причини, а и ние ще минаваме на борсов ток. Когато(ако) електромобилите станат повече със сигурност ще се вземат мерки да се плаща някакъв акциз както сега за петрола. Нека позная - електромер на всяка елкола с дистанционно отчитане на еленергията и пломбиран като тия от Енергото. Само като минеш покрай катаджиите ще се разбере дали си платил.
  • 51 Трики

    4 9 Отговор
    Ще духат супата тия дето са купили хибриди след 4 години като им мине гаранцията. Тогава ще оценят електричките.
  • 52 Турбо

    8 2 Отговор
    Еуфорията около масовото преминаване към електромобили приключи.Ще има някакво търсене от 10/20/30% на електромобили,останалото е за хибриди и двг.Пазарът ще определи колко.

    Коментиран от #59

  • 53 пак добре че на мушката беше ДВГ

    3 2 Отговор
    Щото ако се бяха борили с гравитацията, сега да са дъното на океана. Всъщност, не би било зле.
  • 54 тъй шъй

    9 1 Отговор
    Ей пак се активира електрическата латерна. Но Тесла няма да го възнагради за себеотвержената защита на марката. Освен с макет на голямата сапунерка Yмодел.
  • 55 Гост

    6 0 Отговор
    Трима работници на Нортволт в Швеция са починали от производството на канцерогенните батерии.

    Коментиран от #58

  • 56 Реално 🚀

    0 4 Отговор
    Май мина.
    Средата на юли сме, бате, и разпукваме всичко!

    Коментиран от #57

  • 57 АналЛизатор

    7 0 Отговор

    До коментар #56 от "Реално 🚀":

    Твоята реалност е само на картинка.
  • 58 Къпан пор

    8 1 Отговор

    До коментар #55 от "Гост":

    "Зелената" сделка ще се прави с отровни батерии.Даже се гласят да ги рециклират,засега само 5% от излезлите от употреба.Истината винаги излиза наяве.

    Коментиран от #60

  • 59 Това

    4 4 Отговор

    До коментар #52 от "Турбо":

    За 10-20-30% максимум откъде ли си го чул? 10 ги подмина, до две години ще подминат 20% да видим кога ще е това никога, когато ще задминат 30%? Със сигурност ще е преди 2030 година и без никакви забрани ще задминат 40% до 2035 година колкото и да се борят политиците срещу евтините не запали ми батерии с 50 години живот от Китай.

    Коментиран от #62

  • 60 Останалите

    6 2 Отговор

    До коментар #58 от "Къпан пор":

    95% скъпи и дефицитни материали за батерии какво ще ги правят? Ще ги заровят в задните дворове на българите да тровят подземните води, вместо да извлекат ценните материали с излишната евтина възобновяема енергия?

    Коментиран от #61

  • 61 Къпан пор

    7 2 Отговор

    До коментар #60 от "Останалите":

    Рециклират се само 5% от излезлите от употреба батерии,функционално неграмотния латернаджия отново не разбрал.Останалите се трупат по сметищата.
  • 62 Къпан пор

    3 2 Отговор

    До коментар #59 от "Това":

    Чукча писател,не читател.Еуфорията по електричките приключи, навсякъде има спад в продажбите.Но продължавай да си фантазираш.

    Коментиран от #63

  • 63 Сигурен ли си

    1 9 Отговор

    До коментар #62 от "Къпан пор":

    Да не се изложиш в края на годината, като се окаже че еуфорията на европейските производители е приключила, но клиентите са купили повече електромобили отколкото миналата година, но не от тези производители, които поръчват подобни статии за оправдание, че не могат да произвеждат смислени електромобили?

    Има лек застой заради спирането на субсидиите, който ще приключи до няколко месеца, ако не е приключил вече. Няма да се учудя ако и в Европа без субсидии бъдат продадени повече електромобили отколкото миналата година, когато имаше субсидии.

    Коментиран от #64, #68

  • 64 анонимен

    3 0 Отговор

    До коментар #63 от "Сигурен ли си":

    Мечтите са безплатни,мечтай смело.

    Коментиран от #65

  • 65 Объркал си се

    1 3 Отговор

    До коментар #64 от "анонимен":

    Обърни се към къпания пор
  • 66 Сашо

    9 0 Отговор

    До коментар #21 от "Стига бе":

    Аз на газ стигам до Бургас за 38 лв при скорост 130 -150 км час. За четири часа с пикаенето и едно кафе!

    Коментиран от #69

  • 67 Дизел

    4 0 Отговор

    До коментар #23 от "Така да бъде":

    Жив е той, жив е.
  • 68 Заврът изврът

    3 2 Отговор

    До коментар #63 от "Сигурен ли си":

    за н-ти път…. нали скачаше с по 20-30 и нагоре %-та… 2030-та тРесла щеше по 10 млн коли да продава…. хайде стига… и ти виждаш, че не стават, но риташ от безсилие…
    Какви проблеми с ново гаранционно БМВ си имал???
  • 69 София Слънчев бряг

    1 12 Отговор

    До коментар #66 от "Сашо":

    Ти пътуваш за 4 часа до Бургас, а с електромобил се пътува за под 4 часа до Слънчев бряг и за 3 часа до Бургас с две почивки без зареждане.

    Ти пътуваш до Бургас за 38 лв газ, а електромобила за 10 лв ток и за още 50 стотинки от Бургас до Слънчев бряг.

    Понеже пътуваш до Бургас, там има няколко зарядни станции на giga charger на 37 стотинки - зареждане за около 20лв за да се върнеш или 25 лв за да караш с максимална позволена скорост.

    Нещо което тук го определят като градско шофиране на 400 км в едната посока.

    Коментиран от #73, #76

  • 70 София Слънчев бряг

    1 6 Отговор
    Ти пътуваш за 4 часа до Бургас, а с електромобил се пътува за под 4 часа до Слънчев бряг и за 3 часа до Бургас с две почивки без зареждане.

    Ти пътуваш до Бургас за 38 лв газ, а електромобила за 10 лв ток и за още 50 стотинки от Бургас до Слънчев бряг.

    Понеже пътуваш до Бургас, там има няколко зарядни станции на giga charger на 37 стотинки - зареждане за около 20лв за да се върнеш или 25 лв за да караш с максимална позволена скорост.

    Нещо което тук го определят като градско шофиране на 400 км в едната посока.

  • 71 Чичо Цено

    7 1 Отговор
    ... докато има купувачи на илюзии, ще има и продавачи ... ..(..започват ранните записвания, ...защото го заслужавате..)
  • 72 Безплатно

    0 6 Отговор
    Навсякъде без големи модификации на двигателя.
    Не е с пропан бутан. Аз ….. няма да се издаваме карайте си на ток и бензин и нафта. Аз на моята тайна. Безплатно.
  • 73 седртфгъху

    9 0 Отговор

    До коментар #69 от "София Слънчев бряг":

    Утре ти пращам човек с €50 000 и очаквам да демонстрираш как правиш за 3 часа с електричка София (център) - Бургас (център)... Щото дъ тъ уткрехна хората НЕ пътуват "от табела до табела", а от адрес Х до адрес У...
    ЗАДЪЛЖИТЕЛНО УСЛОВИЕ - пуснат климатик на 23 градуса в режим "авто", все пак са убийствени жеги и няма да умираме в тея коли...

    Според бай Гугльо това са 385км., за да се справиш за 3 часа е нужна СРЕДНА скорост от 130км/ч, тоест под 150км/ч на магистралата не трябва да падаш... Ако успееш- получаваш €50 000 у кеш на секундата...
    Като не успееш електричката ти ще се запознае отблизо с валяка... 10-на пъти...

    Жокер- няма електрокар който да измине 300+км. магистрала със 150км/ч, при такива скорости разхода е над 40квт/100км...

    Коментиран от #74, #75, #78

  • 74 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 75 Гост

    11 0 Отговор

    До коментар #73 от "седртфгъху":

    Този Теслю е минавал маршрута София Слънчев бряг само на плейстейшън.
  • 76 Сашо

    6 0 Отговор

    До коментар #69 от "София Слънчев бряг":

    вЕРвам! Карай си електрокарчето и бъди щастлив! Аз ще се мъча с моята на газ!
  • 77 Сашо

    6 1 Отговор
    вЕРвам! Карай си електрокарчето и бъди щастлив! Аз ще се мъча с моята на газ!
  • 78 Ще избягаш

    0 3 Отговор

    До коментар #73 от "седртфгъху":

    Готов съм да събера няколко електромобила които да си разделим наградата, като стигнем. Дай повече информация за срещата. Парите ще ги оставим при нотариус след подписване на договор, за да не се отметнеш. Действаме ли?

    Коментиран от #79

  • 79 Вальо

    4 0 Отговор

    До коментар #78 от "Ще избягаш":

    И аз съм готов да сложа 10 бона.
    Само че ти оставаш големия талон при нотариуса.
    Возим се всички с 140-150, пуснат климатик и фарове.
    София-Бургас и ако батерията ти свърши, прехвърляш кошника и ти държим очите с клечки за зъби да гледаш как пресата го мачка.

    Коментиран от #80, #81

  • 80 Като сте сигурни

    0 5 Отговор

    До коментар #79 от "Вальо":

    Сложете ги на късо срещу акциите на Тесла и ще спечелите когато паднат. Нали до края на годината продажбите спират и Тесла фалира?
  • 81 И аз

    4 0 Отговор

    До коментар #79 от "Вальо":

    идвам и слагам скромна 20-ка, но от сърце колега!!!
    И ще карат плътно с нас, както е за всички сега на 35-40 градуса с клима на 22 и 150-160 км/ч на темпомат!!!
    Хайде електричарчетаа!!!

    Коментиран от #82

  • 82 Така ще е честно

    2 2 Отговор

    До коментар #81 от "И аз":

    Защото иначе трябваше да поставя условие за времето на провеждане на теста, защото в трафикът и при някоя катастрофа по магистралата, от център до център е физически невъзможно да се стигне за 3 часа с какъвто и да е автомобил и трябваше да се кара през нощта за да се избегне по трафика.

    Така ще е доста по обективно, като изключим шофирането със 160 за да ти излезе опорката. Спазваме правилата за движение и караме в колона след вас.

    До тук има трима желаещи които ще се изпарят като се стигне до изпълнение на облогът.

    Коментиран от #83, #84, #87

  • 83 фгхуйик

    1 0 Отговор

    До коментар #82 от "Така ще е честно":

    И така, ето официалната оферта:

    - тръгване в 11:00 от София-център за да избегнем сутрешният час пик- изберете място със зарядни станции за да тръгнете със 100% батерия
    - във всяка електричка са по 2-ма души- собственика и "представител на противника"
    - работещ климатик настроен на 22-23 градуса (ще решим на място) и в "авто" режим, работеща музика и т.н.
    - всеки залага своя собствен (в талона да пише ВАШЕТО име- НЕ на фирма, НЕ на лизингодател) електрокар срещу моите €50 000. Ако дойдете 5 електрокара- осигурявам €250 000. Всичко по залога се оформя при нотариус както се полага...
    - при ПТП по пътя ще сметнем загубеното време и ще го прибавим към онези 3 часа
    - крайна точка- някой офис на нотариус в центъра на Бургас, добавяме и 10мин. да паркираме и да се качим до офиса

    На кратко- тръгваме в 11:00 от София и ако в 14:10 НЕ СМЕ при нотариуса в Бургас се лишавате от колите си веднага. Ако случайно сме стигнали навреме- забогатявате с €50 000 на калпак... 5 дни да се съберете желаещите с електрокари стигат ли ви? В понеделник отиваме при нотариус да оформим нещата и вторник пътуваме- удобно ли ще ви бъде?
  • 84 ;плокийх

    2 0 Отговор

    До коментар #82 от "Така ще е честно":

    "караме в колона след вас"... Грешка- вие водите, ние караме след вас...

    След като си казал "с електромобил се пътува за под 4 часа до Слънчев бряг и за 3 часа до Бургас с две почивки без зареждане." всички тук много искаме да го видим лично как се случва и няма да ви пречим на темпото и стила на каране... Вие водите, ние ви следваме...

    Туй като 100% ще се превишава скоростта поемам ангажимента да платя евентуалните глоби на всички участници в мини ралито... Даже ще подсигуря и съответният брой М-ки и/или АМГ-та които спокойно да поддържат бясна скорост по цялата магистрала... Ще подсигуря и съответният брой репатраци които да се движат след нас за да натоварят електрокарите като им свърши тока...

    Коментиран от #85, #86

  • 85 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 86 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 87 Започваме с

    2 0 Отговор

    До коментар #82 от "Така ще е честно":

    огъването отново…. ако искаш тогава да караме със 120 и по ограничения и да включим връщане до София без зареждане, така излиза ли ти сметката Опорчо!???

    Коментиран от #88

  • 88 дфгхуйико

    4 0 Отговор

    До коментар #87 от "Започваме с":

    Ако спазваме ограниченията (50 градско, 90 извън града и 140 магистрала) и не гоним онея 3 часа време мога да гарантирам, че София-Бургас-София ще го направя БЕЗ презареждане дори и с М5 компетишън... А тоя звяр не е от най-икономичните коли, вервайте ми...

    Коментиран от #89

  • 89 Така е

    1 0 Отговор

    До коментар #88 от "дфгхуйико":

    ама хората с тРеслите изчезнаха рЕзко….

    Коментиран от #90

  • 90 Изчезнахме

    0 2 Отговор

    До коментар #89 от "Така е":

    Откакто след клип за три часа от табела до табела, изскочиха претенции за шофиране с 200 км в час и вместо от табела до табела стана от центъра до център посред бял ден при положение че само от табелата до центъра може да отнеме час и в двата града, как няма да изчезнем. При нормално шофиране на 99,9% от шофьорите Ще стигнат от центъра на София до центъра на Бургас без презареждане с електромобил по същия начин по който ще стигнат и на бензин. Разлика няма.

    Разликата е при шофиране с 200 до морето и изминаване на 1500 км без спиране. Типични ежедневни дейности за пишещите тук. Всеки понеделник сряда и петък ходят до морето с 200 а вторник четвъртък и събота изминават по 1500 км в едната посока без презареждане а после се връщат още 1 500 км след пет минутно зареждане. В неделя правят комбинация между двете.


    Ти би ли си заложил автомобилът че ще пристигнеш за 3 часа от София до Бургас от центъра до център три поредни пъти?

    Коментиран от #91

  • 91 Доста

    2 0 Отговор

    До коментар #90 от "Изчезнахме":

    време ти отне да отговориш… това ли успя да измислиш???
    Никойне те е карал да караш с 200… предложи ти се да караме без зареждане, по ограничения, от табела до табела… и в 2-те посоки, залагаш ли тостера си???
  • 92 Реалист

    1 0 Отговор
    Меки китки, меки хибриди, меки пи....ш,,,,,ки. Евро ценности в действие. Дезайте! И по-зле ще става.....
  • 93 Име

    0 0 Отговор

    До коментар #4 от "тъй шъй":

    Шофирам мазда 6 - 2015, 2.0 литра бензин, автоматик вече 9-та година. Извънградско разход малко под 6, градско повече от 10 не съм засичал. Разликата в разхода между хибрид и бемзин няма, само на хартия! Имам два Лексус -а, RX 350 и RX450h, разход идентичен. И трите коли се карат в голям град(около 10 милиона души).
  • 94 ганю

    0 0 Отговор
    не знам за хибридите ама е важно
    на шофьора да му е твърда пишката,
    че стопаджийки доста ще качи на лоста