Отидете към основна версия

4 273 4

Швеция се противопостави на увеличаването на митата върху китайските автомобили

  • volvo-
  • китай-
  • електромобили-
  • мита-
  • европа

Скандинавската държава няма да подкрепи търговските ограничения на ЕС

Швеция се противопостави на увеличаването на митата върху китайските автомобили. Министърът на външната търговия Йохан Форсел каза пред репортери, че „Швеция е силен поддръжник на свободната търговия и отворените пазари“.

Официалният представител даде ясно да се разбере: защитните мита срещу Китай могат да имат отрицателни последици за Швеция. Работата е там, че някои автомобили Volvo и Polestar се произвеждат в Китай и се класифицират като китайската автомобилна индустрия.

Шведски журналисти смятат, че сегашните защитни мита на ЕС разрушават стратегията на Volvo в областта на електрическите превозни средства. „Никога досега наказателните мита в задаващата се търговска война не са били по-неправилни и по-ненавременни“, пише Dagens Nyheter.

Volvo свърза краткосрочното си бъдеще със сглобявания в Китай компактен електрически автомобил EX30. Тридесет процента мита в Европа и 100 процента мита в САЩ означават, че от текущото предлагане няма никакъв смисъл.

Заводът на Volvo в Гент, Белгия ще може да произвежда достатъчни количества EX30 едва в средата на 2026 година. Двегодишното забавяне ще наруши цялата стратегия на Volvo в Европа.

Единственият изход е премахването на защитните мита върху китайските автомобили. За целта е необходимо да се постигне мнозинство от гласовете, но засега такова няма, въпреки че германските власти също се противопоставят на търговските ограничения.

Малко вероятно е да се добави Volvo към списъка с изключения, тъй като шведската марка принадлежи на Geely, силен конкурент, който възнамерява да измести европейците с премиум марката Zeekr.

Шведските власти са готови да лобират интересите на Volvo в Брюксел, но най-много да се постигне намаляване на митата, смята Сесилия Малмстрьом, бивш еврокомисар по търговията.

Г-жа Малмстрьом подчерта, че политиците в Европейския съюз са изправени пред избор: или да защитят местната индустрия, или да продължат дневния ред за „климата“, което де факто означава преход към евтини китайски електрически автомобили. Нито Европа, нито Китай искат пълномащабна търговска война, така че са вероятни компромиси.

Поставете оценка:
Оценка 5 от 5 гласа.

Свързани новини