29 Юли, 2024 10:15 4 235 4

Швеция се противопостави на увеличаването на митата върху китайските автомобили

  • volvo-
  • китай-
  • електромобили-
  • мита-
  • европа

Скандинавската държава няма да подкрепи търговските ограничения на ЕС

Швеция се противопостави на увеличаването на митата върху китайските автомобили - 1

Швеция се противопостави на увеличаването на митата върху китайските автомобили. Министърът на външната търговия Йохан Форсел каза пред репортери, че „Швеция е силен поддръжник на свободната търговия и отворените пазари“.

Официалният представител даде ясно да се разбере: защитните мита срещу Китай могат да имат отрицателни последици за Швеция. Работата е там, че някои автомобили Volvo и Polestar се произвеждат в Китай и се класифицират като китайската автомобилна индустрия.

Шведски журналисти смятат, че сегашните защитни мита на ЕС разрушават стратегията на Volvo в областта на електрическите превозни средства. „Никога досега наказателните мита в задаващата се търговска война не са били по-неправилни и по-ненавременни“, пише Dagens Nyheter.

Volvo свърза краткосрочното си бъдеще със сглобявания в Китай компактен електрически автомобил EX30. Тридесет процента мита в Европа и 100 процента мита в САЩ означават, че от текущото предлагане няма никакъв смисъл.

Заводът на Volvo в Гент, Белгия ще може да произвежда достатъчни количества EX30 едва в средата на 2026 година. Двегодишното забавяне ще наруши цялата стратегия на Volvo в Европа.

Единственият изход е премахването на защитните мита върху китайските автомобили. За целта е необходимо да се постигне мнозинство от гласовете, но засега такова няма, въпреки че германските власти също се противопоставят на търговските ограничения.

Малко вероятно е да се добави Volvo към списъка с изключения, тъй като шведската марка принадлежи на Geely, силен конкурент, който възнамерява да измести европейците с премиум марката Zeekr.

Шведските власти са готови да лобират интересите на Volvo в Брюксел, но най-много да се постигне намаляване на митата, смята Сесилия Малмстрьом, бивш еврокомисар по търговията.

Г-жа Малмстрьом подчерта, че политиците в Европейския съюз са изправени пред избор: или да защитят местната индустрия, или да продължат дневния ред за „климата“, което де факто означава преход към евтини китайски електрически автомобили. Нито Европа, нито Китай искат пълномащабна търговска война, така че са вероятни компромиси.


Поставете оценка:
Оценка 5 от 5 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    11 1 Отговор
    Марките отдавна не са това което бяха ‼️
    БМВ произведено в КИТАЙ - немско ли е ❓

    Коментиран от #2

  • 2 МммА

    8 1 Отговор

    До коментар #1 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    Кои части са оригинални за новото Волво . Китайските или немските :)

    Коментиран от #3

  • 3 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    9 1 Отговор

    До коментар #2 от "МммА":

    🤔🤔
    въпрос с ПОВИШЕНА трудност
    😉😉
    Ами първоначално Волво е шведска фирма с гаранция от шведското качество на шведската стомана и лагери❗
    Волво / буквално търкалям се/ е част от фирмата за лагери SKF ❗
    След като обаче вече е продадена и е КИТАЙСКА собственостотговорът е същият като дали ОПЕЛ вече е немски, щом е на франсетата ❓
    Между другото китайците имат и много стоки с ВИСОКО качество❗
    Проблемът е , че тук търговците внасят N- то качество и ни го пробутват за ЕКСТРА ‼️
  • 4 ПРАВИЛНО

    0 0 Отговор
    иначе шведското става не продаваемо китай се доближиха много до качеаството и технологии до ЕС даже вече и изпреварват и всичко опира до цени....