5 Август, 2024 10:50 3 017 28

В кои страни от ЕС се карат най-много електромобили и къде сме ние?

  • европейски съюз-
  • електромобили-
  • българия

Отговор на този въпрос ни дава статистиката на Евростат

В кои страни от ЕС се карат най-много електромобили и къде сме ние? - 1

Паркът от електрически превозни средства съставлява едва 1.7 % от всички автомобили в ЕС. Според наблюденията на специалисти от Евростат динамиката обаче е впечатляваща - Общият брой на автомобилите, които са изключително електрически, вече е 4.5 милиона, което е 48.5% увеличение.

Кои обаче са водещите страни в използването и закупуването на електрически превозни средства? Започваме с уговорката, че в проучването на Евростат не влизат страни като Норвегия и Великобритания, защото те не са членки на ЕС.

Така, жителите на Дания използват най-много електрически автомобили в ЕС - 7.1% от всички леки автомобили, използвани в страната, са електрически автомобили. Освен това електрическите автомобили са особено популярни в Швеция - 5.9%, Люксембург - 5.1% и Нидерландия - 5.0%.

Сред аутсайдерите по въвеждането на електрическия транспорт, специалистите от Евростат определят 14 европейски страни, сред които е и България. Тези държави имат под 1% насищане на автопарка с електрически автомобили. С най-ниски показатели са Кипър, Гърция и Полша. В тези страни броят на електрическите автомобили е не повече от 0,2% от всички автомобили.

Нашата страна се нарежда между Румъния и Хърватия. От 27 страни, попадащи в изследването, България е на 21 място.

В кои страни от ЕС се карат най-много електромобили и къде сме ние?


Поставете оценка:
Оценка 3.4 от 12 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    12 2 Отговор
    48% са си 48% 😀😀😀
    Електрокарите били ...1%
    и с ръст от 48%
    вече са .... 1.7%
    ‼️‼️‼️
    ДВГ са били 99%
    и спадат на 98.3%
    спадът при тях не е 48%
    а няма и 1 %
    😀😀😀

    Коментиран от #10, #19

  • 2 456

    10 4 Отговор
    Няма значение. Вече почти никъде не се карат само електрически автомобили.

    Коментиран от #3

  • 3 Мммммм

    6 6 Отговор

    До коментар #2 от "456":

    Норвегия! Новите автомобили са 90 процента електрически, а колите по пътищата са над 50 процента електрически. В по-големите градове са 70-80 процента електрически.

    Коментиран от #4, #5, #7

  • 4 456

    7 1 Отговор

    До коментар #3 от "Мммммм":

    Добре, но чисти електрички ли са или хибрид? Ако са само електрички, значи Норвегия е единствена.

    Коментиран от #13

  • 5 Адам Хилтън

    10 6 Отговор

    До коментар #3 от "Мммммм":

    В Норвегия само богаташите трошат пари по електрички, както тука - кой нормален човек който едвам си е заработил парите, ще ги пропилее за изцяло батерийна кола в една от най-студените държави в света? Студа убива батерията независимо дали работи колата или не. Че като и включат парното, още по-малко пробег има - демек хората които са си купили ел коли в Норвегия, или нямат къде да ходят, или го правят предимно с частния си самолет.

    Коментиран от #14

  • 6 ДрижингПлежър

    14 4 Отговор
    ЕЛ съставлява едва 1.7 % от всички автомобили в ЕС.
    толкова напъване и толкова потрошени пари и толкова фашистки диктат срещу ДВГ... а кочинките са с мизерните 1,7... и то без да броим комерсиалните превозни средства, където дела им е 0,00 нещо си...

    Коментиран от #17, #18

  • 7 Норвегия не е коректен пример

    15 2 Отговор

    До коментар #3 от "Мммммм":

    А знаеш ли защо Норвегия има толкова ел. коли? Защото, данъците за бензиновите и дизеловите коли са високи, а електричките са яко субсидирани. Просто държавата е много богата (петрол, дърводобив, рибарски отрасъл). В същото време имат развита инфраструктура на зарядите станции. Много ясно, че при такива условия ел. колите им ще са много повече от тези с двигател с вътрешно горене.
  • 8 Ватман

    7 12 Отговор
    Елкарчето за града и околията. Зареждано само с личен ток. Разход 5 ст. на километър. Няма обслужване.Няма гниене. Пробег 400/500 хил. км. 20 години се возиш без пара. Да ги пуснат без данъци, такси, ДДС и т. н. И ще се масовизират. И3 в Германия не вървят. Там днес минават по 150/200 км и няма време да се занимава със зарядни и дивотии. . Затова ги спряха. Но за БГ са супер удачни и вървежни.

    Коментиран от #12

  • 9 Петьо

    11 3 Отговор
    Очевидно броят на електическите автомобили е в пряка зависимост от това колко развита е държавата. Соц блокът пак сме на опашката.
  • 10 Спад

    1 1 Отговор

    До коментар #1 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    От 99% на 98% не е 1%, а доста повече.
  • 11 ДВГ

    8 3 Отговор
    …ще се произвежда поне още 10-15 години масово говорим, а в България сме едно 20-30 години назад с автопарка, така че следващите 30-40 години да не ги мислим, че ще ни наложат електрички.
  • 12 Точно така е

    8 3 Отговор

    До коментар #8 от "Ватман":

    Но, точно хората в града нямат възможност за зареждане с личен ток, защото 90% живеят в жилищни сгради. А зареждане от частни зареждачки е трудно и скъпо (левче на киловат). Малко ситуацията е тип "Параграф 22".

    Коментиран от #20

  • 13 Мммммм

    0 0 Отговор

    До коментар #4 от "456":

    Чисти електрички!

    Коментиран от #15

  • 14 Мммммм

    8 5 Отговор

    До коментар #5 от "Адам Хилтън":

    В Норвегия нормалните хора карат електрички! Една Тесла Модел У струва по-малко от една Шкода октавия! Инфраструктурата е достатъчно добре развита, за да се пътува без проблеми. Горещината е по-вредна за батерията от студа. Студа не е проблем. Даже в студа електрическите коли вървят без проблем, за разлика от много дизели.
  • 15 456

    1 2 Отговор

    До коментар #13 от "Мммммм":

    Интересно при тези ниски температури. Но явно е така щом казваш, нямам представа.

    Коментиран от #16

  • 16 Мммммм

    9 1 Отговор

    До коментар #15 от "456":

    Вижте сега, нещата са по-различни от колкото си мислите. Ниските температури не са проблем. Почти всички (ако не и всички от по-висок клас) електрички си следят температурата на батерията и тя се загрява с течност (охлажда ако е топла и загрява, ако е студена батерията). Така, че главната батерия не изпитва големи проблеми. Разхода на енергия е по-висок, но какъв е проблема от това? Хората си имат зарядни по паркинги и гаражи, колата е заредена всяка сутрин! Такситата също са електрически, като главно се зареждат на бързи зарядни, защото се карат доста. Също нямат проблеми с батериите! Студа всъщност е по-голям проблем на 12 волтовата батерия, която отговаря за електрониката на колата! При електрическите, тези батерии са по-малки от 12 волтовите при ДВГ колите и може да се случи, че колата не може да стартира (да отключи голямата батерия). Но там също има модели, които следят даже и без да е включена колата, да зарежда 12 волтовата батерия.
  • 17 Доктор Албан

    6 10 Отговор

    До коментар #6 от "ДрижингПлежър":

    Като отвориш капака на една изкопаема бpuчка, виждаш 1 торба болести.
    Като отвориш капака на Model S на задно, виждаш как се побира Филип от Bri4ka..
    Да гориш отрови в затворена атмосфера насред космически вакуум е като да си пъpдиш в скафандера..
    "Има 2 безкрайни неща: Космосът и човешката глупоcт, но не съм сигурен за Космоса" - Албърт Айнщайн
  • 18 БХАХААААА

    1 1 Отговор

    До коментар #6 от "ДрижингПлежър":

    Ко пак дрижиш дрижльо
  • 19 Доктор Албан

    2 3 Отговор

    До коментар #1 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    Хахооо, хей-хей, дравей!
    Санитари, земете му клавиатурата на тоя
  • 20 Ватман

    5 3 Отговор

    До коментар #12 от "Точно така е":

    Съгласен съм с теб. Аз живея в блок на 1 етаж и си е цирк със зареждането. Навън цената е 70/90 ст. Киловата. Излиза че караш ДВГ.

    Коментиран от #21, #25, #28

  • 21 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 22 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 23 35 стотинки

    2 0 Отговор
    Ето че има и изключения, които съвсем скоро ще станат правилно в почти всеки квартал, а на по-късен етап пред всеки блок и вход.


    Тази станция е монтирана преди година. Монтажът е напълно безплатен. Собственикът на гаража дължи 10 лв месечен абонамент. Той определя цената на която ще се зарежда. В случая е избрал цена 35 ст/kWh, което е само 10 стотинки печалба.

    Коментиран от #26

  • 24 Има потенциал

    2 0 Отговор
    Засега зареждат само по 1000kWh на месец, което са 5-6 хиляди километра - месечния пробег на 5-6 автомобила.

    Зарядната станция е 22 kW така че е натоварена само на 6% в случая и може да обслужва доста повече електромобили, когато ги има в бъдеще.
  • 25 Системата печеля печелиш

    4 0 Отговор

    До коментар #20 от "Ватман":

    Собственикът на зарядната станция печели по около 1000 лв чисто на година без да си мръдне пръста. С тях първите 40 000 км за годината със собственият му електромобил са заредени напълно безплатно на нощна тарифа в гаража си.

    Всички печелят. При 35 ст./kWh , за тези които зареждат на зарядната станция 1000 км месечно излизат около 60 лв - 20 литра бензин .

    Тоест и тези които имат гараж и тези които нямат гараж хем карат евтино хем са доволни, без да се налага да ходят да търсят бензиностанции из квартала и да си губят времето. В бъдеще, когато можеш да зареждаш евтино при всяко спиране буквално на всеки паркинг, бързите зарядни станции в градовете ще станат безсмислени и ще ги има само по магистралите и извънградските пътища.

    Коментиран от #27

  • 26 гост

    0 0 Отговор

    До коментар #23 от "35 стотинки":

    10 стотинки печалба върху 25 ст разход е почти 50 % , при това с почти никакви усилия и без зависимост от персонал , който вече е най-големия проблем за всеки бизнес !! Повече от 90 % от всички бизнеси в момента могат само да мечтаят за такъв процент !! Ако има повече конкуренция ще бъде доволен и на 2 ст и пак ще е със печалба над средното !!
  • 27 Колко време

    0 3 Отговор

    До коментар #25 от "Системата печеля печелиш":

    се търси бензиностанция и колко време се губи??? Даниелчо, никой не ги иска елкарите...не ни интересуват и не ни и трябват....карай си, печели каквото искаш... събирайте си се там и се занимавайте с болките и мечтите си ...другите не ни интересува...
  • 28 гост

    1 2 Отговор

    До коментар #20 от "Ватман":

    Ами пак не излиза "че караш двг" , за твое огромно съжаление !! Първо 0,9 по 15 квт , които на градско падат до 10 , ама карай , са 13,5 лева , което в момента са 5 литра дизел . НА ГРАДСКО и в задръстванията , хахахахах !! Второ , това е ЕДИНСТВЕНИЯ разход на електромобила !! Който при двг се допълва с масло , филтри , "консумативи" , които са още толкова ПОНЕ на разхода на гориво !! Виж който искаш продължителен тест на който искаш модел в любимите си немски списания като Аутобилд , Ауто мотор унд шпорт и които се сетиш и ще се увериш !! Трето , само след по-малко от 2 години горивата ще поскъпнат с поне 50 % , в най-добрия случай , ако ще петрола да стане по 5 долара !! Щото ще влязат в квотите за емисии , ще се повиши био компонента и ще се вдигне акциза , оттам и ДДС !! Четвърто , както вече сто пъти ви повторих , в ЕС след 2045 година просто НЯМА ДА СЕ ПРОДАВАТ изкопаеми горива !! Това е законът за ПЪЛНА декарбонизация до 2050 г , а далече преди 2045 ще са толкова скъпи , че двг ще могат да си позволят само милионерите , но те за твой ужас първи минаха на електрички и ще направят така , че да не ти дишат отровите , колкото и да се напъваш !! Ама карай , ти си мечтай !