Ново проучване на Службата за автомобилни технологии на Министерството на енергетиката на САЩ (DOE) предполага, че цената на батериите за електрически превозни средства ще спадне с колосалните 90 процента от 2008 година, до след три години, което ще позволи на автомобилните производители да намалят ценовата разлика между двигателите с вътрешно горене и електрическите превозни средства .
Един от най-важните фактори при производството на електрически превозни средства е размерът, теглото и цената на батерията. За щастие, последният фактор непрекъснато намалява през последните десетилетия благодарение на подобренията в технологията и химията на батериите, новите производствени процеси и значителното увеличение на производствения обем.
Според DOE цената на литиево-йонна батерия е паднала от $1415/kWh през 2008 г. до $139/kWh през 2023 година. Оценките вземат предвид лекотоварни превозни средства с производство от поне 100 000 единици годишно. За да поставим цифрите в долари за kWh в перспектива, батерия от 81 kWh за Tesla Model Y струва $114 615 през 2008 година, в сравнение с $11 259 през 2023 година.
Автомобилните производители очакват разходите за батерии да продължат да падат през следващите няколко години, превръщайки достъпните електрически превозни средства в реалност. Проучване, проведено от компанията за пазарен анализ Gartner, показва, че до 2027 година. електрическите автомобили ще бъдат по-евтини за производство от колите с двигатели с вътрешно горене. Много компании прогнозират, че така необходимият ценови паритет ще бъде постигнат до края на десетилетието.