Европейският съюз смекчи позицията си по отношение на електрическите превозни средства, произведени в Китай. След като първоначално наложи високи мита върху тези автомобили, сега ЕС намали ставките за някои компании.
По-специално, тарифата на Tesla значително намаля от 20,8 % на само 9 %. Това е голяма победа за американския автомобилен производител, който твърдеше, че първоначалната тарифа е била несправедлива. BMW и Cupra също се възползваха от по-ниските тарифи. след преразглеждане BMW вече ще бъде обложена с много по-малка такса от 21,3%.
Cupra също е намалил тарифата си от 37,6% на 21,3%, въпреки че Auto News съобщава, че Seat иска да постигне допълнителни намаления. И дори китайските марки отбелязаха малки победи. Тарифната ставка на BYD е спаднала от 17,4% на 17%, тази на Geely - от 19,9% на 19,3%, а тази на SAIC се подобрява от 37,6% на 36,6%.
Въпреки че ЕС все още смята, че китайските производители на електромобили имат несправедливо предимство поради държавните субсидии, се признава, че някои компании, като Tesla, може би не получават толкова голяма подкрепа, колкото други. Това доведе до преразглеждането на тарифните ставки.