Администрацията на Байдън отложи решението си за нови мита за произведени в Китай електрически превозни средства, батерии, полупроводници и слънчеви батерии. Първоначално беше планирано предложените тарифи, включително 100% мито за електромобилите, да бъдат въведени на 1 август, но бяха отложени два пъти.
Последното забавяне последва неотдавнашното посещение на съветника по националната сигурност на Белия дом Джейк Съливан в Пекин, където той се срещна с китайски официални лица, за да обсъди сложните отношения между двете страни.
Макар че окончателното решение относно митата се очаква да бъде обявено през следващите дни, все още не е сигурно дали администрацията на Байдън ще смекчи предложените мерки.
Ford призова американското правителство да преразгледа 25-процентното мито върху графита, използван в анодите на акумулаторите, с аргумента, че САЩ все още са силно зависими от китайските доставчици. Всякакви промени в митата биха имали значителни последици за производството на електромобили в САЩ и за неговата конкурентоспособност в световен мащаб.
Канада също обяви подобни мита за електрическите превозни средства, произведени в Китай, които влизат в сила от 1 октомври. Това решение отразява загрижеността на Канада относно нелоялните търговски практики и въздействието на китайските държавни субсидии върху световния пазар на електрически превозни средства.